צור קשר כללי

מלאו פרטים או צרו קשר




שלח

 
הדפס  
עזרה ראשונה בהומאופתיה
אפיתרפיה - שימוש במוצרי כוורת לריפו
הרטבת לילה אצל ילדים
טכניקת איזון השדה האלקטרו-מגנטי
דיכאון דֶפרסיה והומאפתיה
אילו סוגים של רפואה אנו מכירים?
חמשת האלמנטים וקישורם לפנג-שואי
אבחון ו"קריאת" צפרניים.
שיטת פאולה והמחקרים על יעילותה
תרופות סבתא
על אלרגיות, אנרגיות ומה שביניהם
המערכת החיסונית
המערכת ההורמונלית
כל התורה על רגל אחת
רפואה משלימה : ילדים היפראקטיביים : מאת רונית גליל
פאנג שוואי: שפת הגוף של הבית
כל מה שרציתם לדעת על גלגול נשמות
קנדידה
בדיקת שיער
טיפול הומאופתי בטיקים
מחלת הסרטן בראי ה"ביורגונומי"
ביורגונומי
דימום מהחניכיים
דלקת פרקים
אבחון לפי הלשון
כוויות והטיפול בהם
חוסר איזון הורמונלי
שמנים אתריים,שימושים וטרינריים
עיסוי ארומתרפי
הצ'קרות בגופנו
הקשר בין צעצועים המכילים עופרת והיפראקטיביות
שימוש רפואי בארס דבורים
יתרונות הקוסמטיקה הטבעית
מחלת השפעת
שיאצו
נקעים חוזרים
האלונקל – אלונקה מתקפלת מבד
דיקור וירידה במשקל
רפלקסולוגיה ורייקי
מוח אחד
אורה סומא
כיצד נכין את המוח לבית הספר -יוסי גולד INFODOC
צבעים ורפואה
תרפיית אור , צליל וצבע
בעיות עור באיברים מוצנעים
לעבור את החורף בשלום
מחלת לב -המנעו מניתוח מעקפים ומנכות לכל החיים - ער
נשירת שיער
שער למדיטציה ומודעות
אירידולוגיה
פחד וחרדה
צבעים המיועדים לטיפול בליקויים תפקודיים
מתכות כבדות והקשר למחלות שונות
גורם רוחני שעלול לעכב ריפוי
נשירת שיער אצל נשים

כפות רגליך- מה הן אומרות עליך- רונית גלילי -רפלקסולוגית
במאמר זה אסקור את ההיבטים של מבנה כף הרגל עם מבנה האישיות של האדם הניצב עליהן.

 

אירידולוגיה-מרים גרבר ד"ר N.D
אירידולוגיה הינה שיטה מדעית המתבססת על תרגום סימנים בקשתית העין (החלק הצבעוני של...

 

הסכנות שבגלולה למניעת הריו-פרופ' משה שטרנפלד - רפואה סינית
בעשור האחרון מתפרסמים יותר ויותר מחקרים על הסכנות הטמונות בנטילת הגלולה למניעת ה...

 

בדיקת שיער-המדע בקצה השערה - דר' נאוה בויום
בדיקת שיער הינה בדיקה מדעית המתבצעת במעבדות מוסמכות ,אשר מבצעות אנליזות כימיות ...

 

על שיטת הטיפול "מוח אחד"

יוסי גולד

 

 

אם ברצונכם לקבל מאמרים בנושאי רפואה ובריאות לתא האישי שלכם

נא שלחו שם וכתובת דואר אלקטרוני וציינו כי ברצונכם לקבל מאמרים

למייל

WOLK@ZAHAV.NET.IL



 

 

 

 

שיטת "מוח אחד" היא שיטה מהפכנית הרואה את האדם כמכלול. העבודה היא כוללנית ומתעסקת עם מלוא ההוויה של האדם. מטרת העבודה היא שחרור החסימה הפיזית- רגשית על מנת להגיע למציאות של חיים מתוך בחירה.


ראיה הוליסטית של האדם.
ברפואה המשלימה בכלל, וב"מוח אחד" בפרט, מסתכלים על האדם בתור יצור שלם. נקודת המוצא היא כי ישנה השפעה מהותית של הנפש על בעיות גופניות, ושל בעיות גופניות על הנפש. האדם השלם הוא יצור המורכב מחלקים והיבטים שונים בחייו, וישנה מערכת יחסים והשפעה הדדית בין כלל החלקים המרכיבים את האדם השלם.


ברפואה רגילה ישנה התמקצעות הולכת וגוברת, וכאשר אנו הולכים לרופא מקצועי הוא מסתכל רק על פלח הגוף שקשור לתחום התמחותו. הפזיוטרפיסט, למשל, מטפל רק בנקודת הכאב המקומית. כך גם הטיפול בבעיות למידה הוא טיפול מאד מקומי וספציפי.

ב"מוח אחד" אנו רואים את האדם המורכב מכמה חלקים-נושאים, ותפקידנו הוא לעזור לו להפעיל את כל החלקים שיתפקדו בהרמוניה ובזרימה, על מנת להתגבר על כל קושי ולהפעיל את יכולת הבחירה של האדם.
אנו מבחינים בין התוצאה-הסימפטום החיצוני שאותו רואים, לבין הגורם, הבעיה העמוקה. סימפטומים כמו כאב ראש, חום, דלקת גרון, בעיות למידה, אי הצלחה בחיים, בעיות בזוגיות ועוד הם תוצאה של מצב פנימי, רגשי עמוק לא מטופל. ב"מוח אחד" לא נטפל בסימפטום, אלא, נחפש את הגורם, את הסיבה העמוקה יותר ונשחרר אותה. בדרך זו ניתן מענה לסימפטום החיצוני.


חסימות
חסימה היא אירוע טראומטי שארע בעברנו, ומשפיע על יכולתנו ביום יום לחיות חיים מתוך בחירה. טראומה שחווינו אי שם בילדותינו תשפיע על תפקודינו היומיומי כיוון שהמוח עובד בצורה של בחינת כל אירוע, תמונה, מראה, ריח וכו' שאנו חווים היום, ומשווה את התמונה למה שרשום לנו בזיכרון. המוח מפענח את המצב ומפעיל בורר מצבים. בהתאם לפענוח, נבחרת תגובה - האם להפעיל את מנגנון הסכנה-המנגנון ההישרדותי, או האם להפעיל את מנגנון הרגיעה והבחירה מחדש.

בתהליך סדרי העדיפויות של המוח, במצב סכנה המוח מפעיל את המנגנון ההישרדותי מיד כאשר המוח מזהה רמז (אמיתי או דמיוני) לסכנה (לפי דפוסי העבר). רוב הזמן אנו עובדים דרך מנגנון ההישרדות שלנו, עובדה שלא מאפשרת לנו כיום לבחור את הבחירות שלנו.
מנגנון ההישרדות עובד לפי דפוסי ההתנהגות שלנו מהעבר, ואז בכל אירוע של סכנה אנו נפעל לפי המוכר לנו.

יש לציין שמנגנון ההישרדות שלנו הוא חשוב ביותר בשעת סכנה אמיתית, שם אנו יודעים כבר איך להגיב על מנת לשרוד. אבל כל אירוע, צבע, טמפרטורה, מגע, ריח וכו' שרומזים לנו על חוויה טראומטית יפעילו, אנסטנקטיבית, את מנגנון ההישרדות ולא יתנו לנו לפעול מתוך בחירה, והתוצאה היא צמצום הבחירה בהווה.

אמחיש זאת בכמה דוגמאות:
1. כאשר ילד חווה כשלון לימודי, כגון שביקשו ממנו לקרוא בקול והוא לא הצליח - בכל פעם שהילד יצטרך לקרוא הוא ייזכר בכישלון ויכולתו לקרוא תיפגע.

2. פגשתי פעם ילד שהיה לו קשה בגן, הוא הגיע לבית הספר ולמורה היה אותו שם כמו לגננת. באופן מיידי השפיע העניין על תפקודו בביה"ס.

3. אישה אשר חוותה חוויות של בעיות רפואיות בילדותה - כיום בכל פעם שהיא צריכה ללכת לבדיקה, היא קופאת מפחד וקשה לה לתפקד.

ישנן עוד דוגמאות רבות הממחישות כיצד טראומות מהעבר משפיעות על התפקוד בהווה.


בדיקת שריר
הכלי הבסיסי שלנו בהתקדמות בתהליך העבודה הוא "בדיקת שריר". בדיקת שריר זה תהליך פשוט שנועד לקבל תשובות מן הגוף להתכוון אל מהלך העבודה הרצוי. בדיקת שריר היא בדיקה פשוטה וקלה. אנו בודקים שריר על מנת לעקוף את מערכת האמונות, במטרה להתחבר אל האמת האמיתית של כל אחד ואחד. בדיקת שריר יוצרת קשר ישיר עם כל רמות המודעות העצמית שלנו. היא מראה בבהירות שכל אחד מאתנו הוא מקור המידע היחיד והמיוחד לחוויותיו הייחודיות.
בדיקת שריר היא מנגנון משוב מהגוף ומלווה אותנו לכל אורך הטיפול.


תהליך העבודה
לאחר שאנו מתכווננים אל האדם ואל השריר, ודנים בנושא העבודה, נבדוק ב"ברומטר ההתנהגותי" את דפוסי ההתנהגות שקשורים לנושא. נחפש חסימות שמונעות ממנו להגשים את רצונותיו. את החסימות שעלו נשחרר בעזרת תרגילים קלים ונעימים אותם אנו מוצאים דרך בדיקת שריר. כמובן שחלק מתהליך העבודה הוא "ירידה בגיל", שמטרתו להגיע לגיל בו ארעה הטראומה ולשחרר את החסימות מאותו "גיל סיבה".

אביא כמה דוגמאות לתרגילים אותם אנו מבצעים על מנת לשחרר את החסימות.
1. תרגול של חציית קו האמצע במוח: דרך תרגול גופני אנו עוזרים למוח לפתח מיומנויות אלו, והכוונה היא לתרגילים כגון הליכה/ זחילה בהצלבה, ציור שמונה שוכב, או ציור בשתי ידיים בו זמנית.

2. תרגילים שנועדו לשחרר את מנגנון ההישרדות.

3. תרגילים שמטרתם לאזן נושאים מסוימים בגוף, אנרגיות, אלקטרוליטים ועוד.

4. בדיקה ושחרור של שרירים שמייצגים איברים וכן עבודה דרך המרידיאנים.

5. עבודה עם הצ'אקרות.

6. דמיון מודרך, דרכו אנו חוזרים אל החוויה שהאדם חווה, ומכוונים אותו לחוות את החוויה המתקנת תוך שהוא מחפש לעצמו את הפתרון המתאים רק לו.
באיזה נושאים אנו יכולים לעזור?
כיוון שב"מוח אחד" איננו עובדים עם הסימפטומים החיצוניים, אלא על גורמי המתח שגרמו לסימפטום, אנו יכולים לעבוד על מגוון נושאים רחב כמו:

1. בעיות למידה: ב"מוח אחד" מתייחסים לבעיות למידה בתור חלק בסיסי של השיטה ומפרשים את המילה דיסלקציה כנקודת עיוורון לנושא מסוים (רגשי) בחיים.

2. בעיות בריאות: אנו עובדים על היבט של מתח על הנושא, ושחרור דפוסי התנהגות שגרמו למחלה (אין אנו רופאים והסמכות הבריאותית נמצאת ביד הרופא. אנו עובדים על שחרור מתח רגשי על מנת לתת לגוף את הכוח להתמודד עם הבעיה הרפואית).

3. בעיות גיל ההתבגרות: עבודה על קבלת העצמי בתוך השינויים שחלים עקב הגיל, כגון בטחון עצמי, זהות, קבלה, אכילה, מערכות יחסים, תקשורת ועוד.

4. כיוונים בחיים: עזרה בשחרור הצורך לרצות מישהו ולהגיע אל האני האמיתי, כמו מה ללמוד ולעבוד, איך לפרנס וכו'.


5. בעיות בזוגיות: כאן אנו עובדים על כל פרט בזוג לחוד, כיוון שכל אחד ואחד מביא למערכת הזוגית את דפוסי ההתנהגות שלו, וכדי להתקדם יש צורך בעבודה אישית על שחרור דפוסים קדומים.

6. פחדים וחרדות: כיוון שאנו עובדים על שחרורי טראומות מן העבר אפשר לשחרר את הפחדים והחרדות.

7. התמכרויות ועוד נושאים רבים ומגוונים.


למי שיטת מוח אחד תתאים?
שיטת מוח אחד מתאימה לכל מי שבאמת מוכן לצאת למסע שחרור יסודי של חסימות מן העבר, על מנת שיוכל לחיות חיים של בחירה מלאה וחופשית.
בשיטת מוח אחד אפשר להגיע לשינוי דרמטי ומשמעותי בתהליך מהיר בנושאים של בעיות למידה, הצלחה במבחנים, דימוי עצמי, תהליכי קבלת החלטות ועוד.
המפתח הוא מוכנות לבוא,לעבוד ולקחת חלק בתהליך ההתקדמות.


יש פתרון לבעיותינו
לאמיצים שבינינו, שמוכנים באמת למצוא מזור לנפשם הכואבת, שווה ביותר לבוא ולהתרשם מגישה חדישה ומרתקת שנותנת מענה לרבים מהקשיים אותם אנו סוחבים זמן כה רב.
בהצלחה ואור
לשאלות נוספות אפשר לשאול ב - yossigold@bezeqint.net
באתר: www.yossigold.co.il

פלפון 050-5452628