רופאים מומחים

Enter Title

Hover here, then click toolbar to edit content
הדפס  

צור קשר כללי

מלאו פרטים או צרו קשר




שלח

 
הדפס  
תזונה ודיאטה – כיצד להצליח ובגדול! – קובי עזרא
דיאטה ותה ירוק
ויטמינים
מבוא לתזונה
דחיית הזיקנה והורמון הגדילה
כושר גופני
מינרלים
התעמלות ופעילות גופנית
התעמלות ופעילות גופנית- חלק ב'
מחלות הנגרמות ע"י מחסור בויטמינים
ערכם התזונתי של מאכלי ט"ן בשבט
ויטמינים
השמנת יתר- פתרון והתמודדות
עיסוי רפואי יותר מסתם הנאה
שמן עץ התה מאוסטרליה
מחשבון תזונה-ערכים תזונתיים של מאכלי הפסח
השמנה וסיבות להשמנה
חיזוק המערכת החיסונית
מחשבון תזונה לחישוב מידע תזונתי
סגולות הבריאות של הדבש
ערכים תזונתיים של גויאבה
נוגדי חימצון על המדף הביתי
סגולות הבריאות של פרי האגס
סגולות הבריאות של התפוח
פיגמנטים במזון
ויטמין D
נוגדי חימצון מקטינים הסיכונים למחלות לב וכ
פרובויוטיקה ביתית
כל האמת על חומצה פולית
שמן הקוקוס
חלב
הפרדוקס של הבריאות
תה צמחים מעלי עץ הזית
שיפור איכות השינה באמצעות תזונה
הקשר בין תזונה לאסתטיקה- בריאות העור
מניעת מחלות חורף
סגולות הבריאות של האבוקדו
שמן אבוקדו
המצה השמורה שמעולם לא הכרתם
חלב צימחי
סגולות האבטיח
תמרים- ערכים תזונתיים
מחשבון קלוריות ומחשבון תזונה
הרעלת כספית
כושר – המתכון לאריכות ימים
גאדגטים ואפליקציות לבריאות
השפעת מורנגה על ייצור החלב של נשים מניקות
שימוש במחשבון קלוריות ומחשבון תזונה בזמן ביצוע דיא
ירידה במשקל תוך העזרות במחשבון קלוריות ותזונה
מחשבון תזונה (שהינו גם מחשבון קלוריות) לפי ארוחה -
זהירות דיאטה
איך לעשות דיאטה מהירה – דיאטה מהירה מבלי לצאת מהבי
הכל אודות הצרת היקפים, מיצוק וחיטוב

כושר – המתכון לאריכות ימים

כל מי שאי פעם ניסה לרדת במשקל יודע שללא פעילות גופנית הירידה במשקל קשה במיוחד, אבל מסתבר כי כושר גופני חשוב לא רק לגוף חטוב אלא גם בשמירה על הבריאות, אפילו ללא הורדה במשקל.
זה לא סוד ששמירה על אורח חיים בריא כוללת מידה מכובדת של פעילות גופנית ושמירה על כושר גופני תקין. בין אם מדובר על אורח חיים הוליסטי ופילוסופיות מזרחיות שהקדישו פרק נכבד לפעילות גופנית בסגנון טאי- צ'י, ובין אם מדובר על אורח חיים מודרני המקדש את חדר הכושר, מיכשור כושר מתקדם, חיישנים וצגים דיגיטליים: מהעת העתיקה ועד המודרנית ביותר כולם מסכימים כי פעילות גופנית חשובה לבריאות.
בריאות, בריאות - אבל אריכות ימים?
מסתבר שכן, ולא רק בגלל הירידה במשקל. למעשה, גם אם לא תורידו ולו גרם אחד, פעילות גופנית תשפר את בריאותכם ואת סיכוייכם להגיע לגיל מופלג. שיפור בכושר הגופני עוזר במניעת מחלות דוגמת מחלות לב, שבץ ואפילו סרטן. שיפור של אחוז אחד מוריד ב-19% את הסיכוי ללקות במחלות לב ושבץ ומוריד ב- 15% את הסיכוי לתמותה מסיבות אחרות. שיפור זה אינו תלוי ב- BMI – מדד היחס בין גובה למשקל.
מחקר שנערך לאחרונה בקרב קרוב ל- 15 אלף גברים לבנים בדרום קרוליינה עקב אחר שינויים בכושר הגופני של הנבדקים במשך שש שנים. לאחר ניקוי גורמים שעלולים היו להשפיע על תוצאות המחקר כעישון, שינויים ב- BMI, יתר לחץ דם או סכרת, התברר כי הסיכוי למוות מוקדם כתוצאה ממחלות לב וכלי דם ירד ב- 19% לכל אחוז עלייה בכושר הגופני כפי שנמדד על ידי מדד MET – מדד לעצימות פעילות גופנית המשווה בין הרמה המטבולית במאמץ לעומת מנוחה.
בניגוד לדעת המקובלת שינויים ב- BMI  לא היו מקושרים ישירות לעלייה בסיבות המוות המוקדם, למעט אנשים בעלי עודף משקל רב. כושר גופני ירוד היה קשור במידה ניכרת לאחוזי הסיכון הללו, ללא קשר ל- BMI.
מה המשמעות של התוצאות הללו?
המשמעות היא פשוטה: במידה ואתם בעלי משקל פחות או יותר תקין (עודף משקל קל לא השפיע על תוצאות אלו) הרי שהדרך להוריד את הסיכוי למות ממחלות לב וכלי דם (וגם מסיבות אחרות) ירד משמעותית במידה ותשמרו על אורך חיים פעיל ועל כושר גופני. הדבר נכון גם למקרים בהם לא מצליחים לרדת במשקל ואפילו למקרים בהם קיימת עלייה מסוימת במשקל. מצד שני, אם אתם בעלי עודף משקל רב, הרי הסיכויים לתמותה מוקדמת תלויים בעיקר בהורדת ה- BMI  ולא לגמרי ברור עד כמה הסיכויים ישתפרו עם פעילות גופנית ללא שיפור ב- BMI.
לא רק תמותה מוקדמת – גם שיפור באיכות החיים
מחקרים אחרים מראים כי סיכויי התמותה יורדים עקב ביצוע פעילות גופנית לא רק בקרב גברים לבנים צעירים אלא גם בקרב קשישים. מחקר שבדק תמותת קשישים בגילאי 70-82 גילה שככל שהקשיש ביצע פעילות גופנית רבה יותר כך ירדו סיכויי התמותה שלו.
שיפור בכושר הגופני מעלה לא רק הסיכוי לחיות חיים ארוכים אלא גם לחיות אותם ברמת איכות חיים גבוהה יותר. שיפור בסיבולת לב – ריאות עוזרת במניעת התעייפות מפעילות גופנית ומאמץ, שיפור בסיבולת השרירים עוזרת בביצוע פעילות יומיומיות בסחיבת מצרכים או הרמת חפצים, וכן את הסיכוי להיפצע כתוצאה מביצוע פעילויות הרמה ונשיאה.
פעילות גופנית מבוקרת
תוצאות המחקרים מדגימות איך כל עלייה בפעילות גופנית כלשהי עוזרת לשפר את הסיכוי לחיות חיים ארוכים, אך כדי לשפר את רמת איכות החיים כדאי להקפיד לא רק על ביצוע פעילות גופנית אלא גם על ביצוע נכון של פעילויות גופניות השומרות על איזון בין צרכי הכושר השונים (סיבולת לב – ריאה, חיזור השרירים או שמירה על גמישות המפרקים) תוך הקפדה על הימנעות מפציעות. היעזרות במדריך כושר מיומן אשר יודע לאזן בין הפעילויות השונות וגם מכיר את הטכניקות הנכונות לביצוע תרגילי כושר שונים יעזרו להגיע לכושר מתאים לגיל וליכולת תוך שמירה מפני פציעה.
חדר כושר או הליכה על חוף הים?
למרות שכל סוג של פעילות גופנית תורמת לשיפור בבריאות הכוללת, ישנם יתרונות לפעילות בחדר הכושר ויתרונות לפעילויות אחרות שונות. פעילות בחדר כושר היא פעילות המלווה על ידי מדריכים אשר עברו קורס מדריכי חדר כושר מוסמכים ויודעים לכוון את הפעילות כך שתפיק את מלוא התועלת במינימום הזמן. פעילות כזו מתאימה במיוחד עבור מי שזמנו מוגבל או עבור אלו שיש להם הגבלות שונות בהם עליהם להתחשב.
לעומתם, פעילות באויר הפתוח יכולה להיות מונוטונית פחות, ולהיות חלק מסדר היום הכללי. פעילויות כאלו יכולות למשל לכלול ריצה יומית עם הכלב או אפילו ניקוי יסודי של הבית.
כאשר באים להשוות פעילות כושר בבית (בשונה מפעילות שוטפת) ובחדר הכושר, נראה כי לחדר הכושר יש שני יתרונות משמעותיים – הדרכה ומוטיבציה. מלבד הדרכת מדריך כושר היתרון הנוסף הוא המוטיבציה. כיוון שפעילות בחדר הכושר מתבצעת לעתים קרובות במסגרת קבוצות פעילות – המוטיבציה להגיע גבוהה יותר ואחד מעניק תמיכה לשני וכך מתאפשר רצף פעילות שהוא חשוב להמשך השמירה על הכושר.
פעילות גופנית חשובה גם לשמירה על אורח חיים בריא, גם למניעת תמותה מוקדמת וגם לעלייה באריכות חיים של מבוגרים. בנוסף על כל אלו, פעילות גופנית עוזרת בשמירה על משקל תקין ומעלה את איכות החיים.
הדפס