טיפול טבעי במחלת האסתמה

הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או תזונאי, לפי המצב.
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

אסתמה היא מחלה בה קורים אירועים של התכווצות סימפונות בריאות. מחלה זו יכולה לפגוע בכל הגילאים ובדרגות חומרה שונות. התקף אסתמה קורה כאשר יש הפרעה בזרימת האוויר לריאות. סיבות אפשריות הן אלרגיה, זיהום אויר, מזג אויר קר, גשמים, אינפקציות בדרכי הנשימה, התרגשות רבה, סטרס ועייפות גופנית רבה, חומרי שימור לא טבעיים במזון ומספר תרופות. סיבות תורמות הן תורשה, עודף משקל ועישון. יש התעטשויות, שיעולים, קשיי נשימה ולחץ בחזה. אסתמה יכולה להיות בדרגות חומרה שונות, מדרגה קלה ועד לדרגה מסכנת חיים.
חשוב לטפל במחלה טיפול טבעי, לדאוג שלא יהיו מחסורים תזונתיים ולאכול מזון בריא. יש גם צמחי מרפא שמקלים את מצבם של חולי אסתמה.

צמחי מרפא לטיפול באסתמה
אורגנו – עשוי לעזור במידה רבה. יש בו יכולות נוגדות דלקות. מרכיבים המצויים בו הם פלוונואידים, קרבקרול וטרפנים – כולם מקלים על הנשימה. צמח זה עוזר לניקוי הסמפונות ובכך מקל על תופעות האסתמה. מינון מומלץ לטיפול הוא להניח 2-3 כפיות של הצמח הטרי בכוס מים רותחים לצנן, להוסיף מעט דבש ולשתות. אפשרות אחרת היא לשתות מעט תרכיז מיץ מעלי צמח זה, מהול במים,
מספר פעמים ביום כדי להקל על ההתקפים.
ג'ינקו בילובה – צמח הג'ינקו בילובה מכיל חומרים נוגדי היסטמין ונוגדי דלקות שעוזרים לטיפול באסתמה. מחקר שנערך בשנת 2007 מצא שמיצוי מצמח זה עוזר נגד דלקות בדרכי הנשימה. הוא מצוי למכירה כתוסף מזון. בכל מקרה עדיף לטפל במחלה בטיפול טבעי בלבד, אלא אם כן יש מצבים של סכנת חיים.
זנגביל – צמח נוסף שעוזר לטיפול באסתמה הוא התבלין זנגביל. הוא נוגד דלקות ועוזר נגד התכווצות הסימפונות. במחקר שפורסם בשנת 2013 נמצא שבזנגביל יש מספר חומרים שיכולים לעזור להקלת התכווצויות שרירים בדרכי הנשימה. בזמן התקף אסתמה מומלץ לשתות 2-3 כוסות תה זנגביל ביום. יש שחותכים 2-3 ס"מ שורש זנגביל לחתיכות קטנות, שמים במים רותחים כ-10 דקות, מצננים ושותים. אפשרות נוספת היא לערבב כמות מה של מיץ זנגביל עם מיץ רימונים ודבש. שותים כף אחת מהתערובת 2-3 פעמים ביום ניתן גם ליטול תוספי זנגביל.
שום – ברפואה הסינית משתמשים בשום לטיפול באסתמה. השום עוזר לניקוי הסמפונות ויש לו גם יכולת אנטיביוטית ואנטי ויראלית. הוא עוזר נגד דלקות שיכולות לעורר התקף אסתמה. אפשר לערבב שום כתוש עם חומץ תפוחים ודבש.
סליפרי אלם – צמח זה מהווה תרופה צמחית לטיפול באסתמה. יש לו יכולות נוגדות דלקות שעוזרות לדלל את הליחות שסותמות את דרכי הנשימה. הוא עוזר גם לטיפול בברונכיט, כאב גרון ושיעול.
ליקוריץ – גם צמח מרפא זה עוזר נגד אסתמה. יש לו פעילות כלל מערכתית נגד דלקות, הוא מרגיע את דרכי הנשימה ומאפשר נשימה חופשית. מערבבים שתי כפיות של אבקת ליקוריץ בכוס מים חמים, מכסים וכאשר הטמפרטורה מתאימה לשתיה מוסיפים דבש ושותים, פעם ביום. יש אותו גם כתוסף והוא יעיל גם לטיפול בסוכרת ומשפר את פעילות הכבד.

חשוב שלא תחסרנה חומצות שומן חיוניות וויטמינים נוגדי חמצון. התבלין כורכום עוזר אף הוא. עם עשב לימון יש שימוש נגד אסתמה גם ברפואה המערבית. הוא עוזר גם נגד מחלות נשימה אחרות. צמח זה לא מתאים לילדים ולנשים הרות. ויטמין C מסיס שומן תורם אף הוא לטיפול במחלת אסתמה. יש לשמור על סביבת מגורים נקייה ואם מתעמלים, להתחיל מאוד בהדרגה, לפי הכושר הגופני. ויטמין B12 עוזר אף הוא.
מקור:
האנציקלופדיה החדשה לריפוי טבעי, דר' ג'יימס באלך (M.D.), דר' מארק סטנגלר (N.D.).

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול