איך ניתן להקנות הרגלי תזונה נכונים לפעוטות?

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומהאינטרנט. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות

תינוקות ופעוטות הם מאוד מתוקים, אך יש קשיים בגידולם. אחד הנושאים הבעייתיים מלכתחילה הוא נושא האוכל. מי לא נתקל בזה? למרבית ההורים יש בראש תמונות של ניסיונות להאכיל את ילדם הבוכה, רוטן או מתנגד ועלינו לכבד זאת, עד לנקודה מסוימת. אז מה הורה צריך לעשות כאשר הילד שלו לא אוכל ירקות? יינתנו בזאת טיפים וטריקים שבעזרתם אפשר לשפר את התפריט. כדאי לנסות אסטרטגיות יצירתיות וחכמות אלו.

 

קודם כל, חשוב להורים לשפר את תזונתם שלהם, את הגישה שלהם לתפריט בריא. אחר כך, לתכנן את הגישה שלהם ומה עומדים להיות הכללים / החוקים שלהם. עקביות והחלטיות חשובים. הדרך החדשה, כוללת, לשים משהו חדש אל מול הילד מספר פעמים בשבוע. אם, למשל, הפעוט לא אוהב תרד מבושל, עדיף להגיש לו מזונות שונים וחדשים מספר פעמים בשבוע. חשוב שההורים יאכלו את אותם המאכלים שהם רוצים שהילד שלהם יאכל. עבור הילד – יש להכין את האוכל כך שיהיה יותר זמין עבורו. ילדים אוכלים יותר ירקות ופירות אם הם קצוצים לחתיכות לפניהם. חשוב להיות קשובים למה שהילד אוהב לאכול ואם זהו מזון בריא, לאפשר לאכול זאת גם אם ההורים לא ממש אוהבים מזון זה. אם הילד מנסה לפחות ביס אחד ולא אוהב מזון מסוים, לא להכריח אותו לאכול את זה. אך חשוב גם לא לפסול עבורו את מה שאינו אוהב, אלא להציע לו מזון זה בדרך שונה בפעם הבאה, אולי עם תבלין שהוא אוהב.

כשמדובר בהאכלת פעוטות וילדים צעירים, חשוב להסביר לילד את הקשר בין אכילת מזונות שונים לבין איך שהוא מרגיש. להסביר לו מדוע משהו טוב בשבילו או לא. למשל, אם הוא אכל ממתק על קיבה ריקה וקיבל כאב בטן, אפשר לומר לו שזה לא טוב לאכול ממתקים במקום מזון בריא. כדאי להסביר לו מדוע משהו טוב בשבילו או לא. לדוגמא – לגבי פירות גרגרים שמשפיעים טוב על המוח, אפשר להסביר בשפה שלו, ש"זה אוכל טוב שיכול לעשות אותך חכם".

כדאי להפוך את הארוחה למשהו שמח. אפשר להוסיף ירקות ירוקים לכל מיני מזונות. כדאי לחפש רעיונות יצירתיים, למשל: אפשר לקצוץ ירקות ירוקים, לשים עליהם חתיכות קטנות של מה שהילד אוהב ולהפעיל לו את הדמיון, שידמיין דינוזאור אוכל עצים כאשר הוא אוכל ברוקולי. יש ילדים שאוהבים רסק במקום מזון מוצק. יש שאוהבים רטבים. זמן של גינון, בישול ואכילה זהו זמן איכות עם ילדים. הם אוהבים לעזור וככל שיותר מזמינים אותם להיות מעורבים, כך טוב ונעים יותר.

יש להגביל מתן מזון גרוע. זה חשוב ביותר. באופן טבעי יש נטייה לאכול דברים מתוקים, אבל נטייה זו צריך לתרגם לאכילת פירות, לא למזון ממותק בסוכר. ככל שירבו לאכול סוכר, כך הם עלולים יותר לצאת מאיזון. סוכר ממכר ומזיק בתכלית. כנ"ל טיגונים וכדומה. ירקות חשובים ביותר לכל בני המשפחה ולכל החיים, לכן מומלץ להתעקש עליהם ולהשתמש בדרכים יצירתיות.

 

מקורות

How to get your children to eat more greens. Tuesday, June 12, 2012, by: Willow Tohi

http://www.naturalnews.com/036138_greens_children_diet.html#ixzz1xZxmc4hr

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול