ארבע  הדרכים היותר יעילות לטפל בכאבי שרירים

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה

הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב.   

אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

כמעט כל אדם סובל במידה זו או אחרת מכאבי פרקים או שרירים. לעיתים קרובות מייחסים זאת לגיל, לעבודה קשה מדי, להתעמלות מאומצת  או לגורמים אחרים כלשהם. מבלי להתעמק רק בסיבה, כל מי שסובל מכך מייחל להפטר מכאבים אלו. יוצגו להלן  ארבעה אמצעים בהם ניתן להיעזר לשם טיפול בכאבים כאלו.

1. אסטאקסנטין – הינו קרוטנואיד בצבע כהה הנוצר על-ידי מין מסוים של אצות ים מיקרוסקופיות. כאשר מגדלים אותן במים רגילים, לא מי ים, הן מייצרות את האסטאקסנטין שנועד להגן עליהן  מפני קרינות, קרינה אולטרה סגולה וגורמים מזיקים נוספים. קרוטנואיד זה הינו אחד מנוגדי החמצון היותר בעלי עוצמה המצויים בעולם.  כאנטיאוקסידנט הוא נמצא 550 פעמים יותר חזק מויטמין E.  שלא כמו מרבית נוגדי החמצון, אסטאקסנטין הינו מסיס שמן וכך הוא מגיע ישר לרקמות ולשרירים ושם הוא מונע חמצון. הוא מספק לשרירים ולפרקים הגנה מפני מצבים ניווניים רבים ומרפא מצב דלקתי שנלווה לכאבים אלו או גורם להם.

2. כלורלה – היא מין של אצה חד-תאית  שמכילה מגוון רחב של רכיבי תזונה וחומרים מנטרלים רעילות, רכיבי תזונה שיכולים להעביר כאבי שרירים או  פרקים. באצה זו מצויים, בין השאר, החומרים המועילים הבאים: * כלורופיל – חומר זה המצוי בצמחים ירוקים נוגד חומציות ופועל  נגד דלקות שלעיתים קרובות נלוות לכאבי פרקים ושרירים. רעלים לעיתים קרובות מצויים  בשורש של כאבי פרקים ושרירים.  לכלורופיל יש יכולת מיוחדת להקשר  אל הרעלים האלו ובכללם  מתכות כבדות, שלעיתים קרובות הימצאותן היא הסיבה העיקרים לכאבי פרקים ושרירים. הכלורופיל עוזר לסילוקן מן הגוף.  * גלוקוזמין – אף הוא מצוי בכלורלה והוא עוזר לשימור הסחוסים והרצועות בגוף.   *  רכיבים מיוחדים המצויים בכלורלה עוזרים להמריץ את התרבות הבקטריות החיוביות שבגוף וכך יש תגובה טובה יותר מצד המערכת החיסונית למיקרואורגניזמים מזיקים. שמירה על אוכלוסיית פלורה נכונה במעי חשובה ביותר נגד כאבי שרירים ופרקים. * מינרלים – הכלורלה עשירה במיוחד במינרלים חשובים והיא עוזרת לאזן תפריטים בהם אין די מינראלי תזונה.

3. מגנזיום – הוא מינרל הכרחי  שאחראי ליותר מ- 800 תהליכים אנז – מטיים בגוף. מסיבות טובות רבות הוא מכונה "מינראל פלאי"  ואחת מהן היא היותו מסוגל לגרום להרפיית שרירים ולהפחתת כאבים. המגנזיום הינו מינראל קריטי לבריאות השרירים והפרקים. בארה"ב 80% מן התושבים לא מקבלים כמות מספקת שלו מן המזון.  צריכתו הינה צעד חשוב קדימה נגד כאבים. הוא דרוש גם לשם עיכול נכון. מנטרל חלבונים גורמי דלקות בגוף – כל זה עוזר להרפיית שרירים ולמניעת כאבים בשרירים.

4. הימנעות מאכילת מזונות שמגבירים כאבי שרירים – לגבי מרבית האנשים, החלק היותר קשה לטיפול בכאבים הוא סילוקם מן התפריט של אותם מזונות שמעודדים כאבים. היותר שכיחים שבהם הם אלו:   * דגנים מכילי גלוטן ומוצריהם   * קפה   * אלכוהול   * סוכר   * בשר   * מוצרי חלב, בעיקר המפוסטרים שבהם. למעשה, בארץ כל מוצרי החלב עברו פסטור.  גורמים מזיקים נוספים הם זיהום סביבתי כמו זיהום של מתכות כבדות ותרופות כימיות, מתכות כבדות ובכללן סתימות אמלגם הן סיבה מאוד שכיחה לכאבי שרירים ופרקים.

לסיכום, נקיטת כל האמצעים שהוזכרו לעיל עשויה לעזור במרבית המצבים של כאבי שרירים ופרקים, בנוסף לשמירה על אורח חיים בריא, כולל תזונה נכונה.

מקורות

Top 4 ways to reduce muscle and joint pain, February 27, 2014 by: Derek Henry
http://www.naturalnews.com/044079_muscle_pain_natural_remedies_astaxanthin.html#ixzz2ub7BvbL9
http://www.naturalnews.com/023177_astaxanthin_antioxidants.html
http://www.naturalnews.com/027894_chlorella_arthritis.htmlתחתית הטופס

http://www.naturalnews.com/044079_muscle_pain_natural_remedies_astaxanthin.html#ixzz2ub6vwB9V

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול