דיכאון לאחר לידה

לידה אמורה להיות אירוע משמח, אירוע בו יש יצירת חיים חדשים, אירוע אופטימי שבו המשפחה מתחדשת. אבל המציאות פעמים רבות שונה ממה שאנו מתארים לעצמנו. אין זה נדיר כי הנשים לאחר הלידה חשות עצבות.

עצבות זו ידועה באנגלית בשם בייבי בלוז או פוסט- פרטום בלוז ובעברית דכדוך לאחר לידה, והיא מצב שכיח ביותר. כ-50-85% מהנשים אחרי לידה מתארות מצב כזה בכל האוכלוסיות בעולם. הסימפטומים מתחילים תוך 48 השעות שאחרי הלידה, מגיעים לשיא בתוך שלושה עד חמישה ימים ויכולים להמשך כשבועיים. היולדת חשה תנודות במצב הרוח, בכי בלתי צפוי (גם עקב דברים פעוטים), עצבות (או התרוממות רוח), חרדה ופחד, אי שקט, קושי לישון, עייפות או תשישות.

המצב הקשה יותר הינו דיכאון שלאחר לידה, וגם הוא שכיח. כ-15% מהנשים מפתחות מצב של דיכאון במהלך שלושת החודשים הראשונים. הסימנים המופיעים במצב זה דומים לסימנים המופיעים בדיכאון רגיל, והם כוללים: מחשבות ייאוש עד מחשבות אובדן, עצבות וחוסר יכולת ליהנות, הפרעות בשינה ובתיאבון, תשישות נפשית ופיזית, ירידה בריכוז ובזיכרון. במקרים אלו מתפתחות מחשבות גם לגבי התינוק ולגבי התפקוד ההורי, והיולדת עלולה לחוש מוצפת מחשבות ורגשות לא נעימים.

במקרים של דכדוך, לא תמיד יש צורך בטיפול בתרופות, ופעמים רבות נעזרות הנשים בטיפול פסיכותרפויתי או שפשוט המצב חולף מעצמו. במקרים של דיכאון חמור, חשוב לפנות לאיש מקצוע להתייעצות ולהחלטה על הדרך הטיפולית הנכונה.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול