דלקת אוזניים – טיפול ומניעה בדרך טבעית

כותב ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה

הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או תזונאי, לפי המצב.
אין המערכת אחראית לתוכן המודעו
ת

דלקות אוזניים שכיחות בעיקר בגילאי הינקות והילדות. יש דרגות חומרה שונות של דלקות אוזניים. אם יוצאת מוגלה מן האוזניים זה מצב חמור יותר. קיימים שני סוגים של דלקות אוזניים: סוג אחד הוא דלקת אוזניים חיצונית, שתוקפת את תעלת האוזן עד עור התוף. זה נגרם בדרך כלל כאשר יש חדירה של מים לאוזן. מים אלו מצטברים שם עקב הפרשת שעווה ומהווים מצע אידיאלי להתרבות חיידקים. נמצא אצל ילדים עם בעיה זו שקיבלו אנטיביוטיקה, שלא היה שום הבדל בהחלמה שלהם לעומת המצב שהיה אצל ילדים שלא קיבלו אנטיביוטיקה..

סוג שני של דלקת אוזניים הוא דלקת אוזניים תיכונה. במרבית המקרים של דלקות באוזן התיכונה יש החלמה ספונטנית. על כל פנים, התכשיר הטבעי ניאצינאמיד שמגביר במידה רבה יכולת של ריפוי ממחלות חיידקים עוזר. יש להתאים את המינון לגיל. מרבית מקרי דלקות האוזניים קורים כאשר יש אלרגיה או מחלה בדרכי הנשימה העליונים ואז אין לעשות טיפול מקומי בתוך האוזן. יש גם דלקות שקורות בתעלה המחברת את האוזן לאף ולגרון.
אצל תינוקות בגיל שבו הם שוכבים יש יותר סיכון לדלקות אוזניים. כמו לגבי כל בעיה בריאותית אחרת, שמירה על תזונה נכונה, מזון מגידול אורגני ודאגה לבל יהיו מחסורים תזונתיים, כל אלו עשויים למנוע או לצמצם תחלואה בדלקות אוזניים.

מוצרי חלב ומזונות מכילי סוכר לבן ופירות מגידול שאינו אורגני, מעלים את הסיכון לדלקות אוזניים.
מזונות מומלצים: חשוב לאכול מזונות מעולם הצומח, אורגניים, טריים עד כמה שניתן, ללא הנדסה גנטית ועם מגוון רחב של ירקות, נבטים, פירות, גרעינים ואגוזים לסוגיהם וליטול את אותם תוספי המזון שדי קשה לקבל אותם במידה מספקת ממזון ללא תוספים. שמני אומגה-3 -DHA ו-EPA חשובים ביותר והמקור היותר טוב שלהם הוא מאצות ים מיקרוסקופיות. למעשה כל היצורים שבים מקבלים את השמנים האלו מאצות ים אלו. הן הראשונות בשרשרת המזון בים מבחינת שמני אומגה-3. תה ירוק ושמן קוקוס עוזרים אף הם. עיסוי שמן עץ התה על העור מבחוץ, לא לתוך האוזן! שמן המופק משום עוזר גם הוא נגד דלקות אוזניים ומחלות רבות אחרות. אפשר לשים בזהירות שן שום בתחילת תעלת השמיעה בפתח האוזן. שמן שום, רק על תנוך האוזן. ישנו גם טיפול חיצוני עם חומץ תפוחי עץ בו מספיגים אותו בצמר גפן ושמים בפתח האוזן. גם לשתות ולגרגר עם חומץ תפוחים מדולל במים. טיפול כירופרקטי עוזר במקרים כאשר בעיית חוליות באזור הצוואר משפיעה על עצבים באזור האוזן ונגרם כאב אוזניים..

הנקה חשובה ביותר – חלב פרות ואפילו חלב עיזים גורמים לאלרגיות רבות. אם לאם אין מספיק חלב, ניתן להכין חלבים צמחיים, למשל משומשום מלא, אך את החלב הזה יש להעשיר בחומצה האמינית ליזין ובסוכר חלב, לקטוז. יוגורטים צמחיים יעזרו לכל מערכות הגוף בנוסף לערכם כמספקי חלבון.
חשוב שאימהות מיניקות לא תאכלנה מזונות מעוררי אלרגיה כמו למשל מוצרי חלב פרות ועיזים. מרבית האלרגיות של ילדים נגרמות ממוצרי חלב, חיטה ומכילי גלוטן נוספים כמו שיפון ושעורה. סוכר לבן פסול לחלוטין. יכולות להיות אלרגיות גם למוצרי סויה, הדרים וביצים. יש להימנע מפחמימות מעובדות.
אחת הדרכים לנקות את הגוף, שמתאימה רק למבוגרים, היא צומות. הדרך היותר טובה לצום היא עם שתיית משרה של ירקות ומעט אצות ים. בדרך כלל יספיקו מספר ימי צום לניקוי ליחות שפוגעות בשמיעה.
יש מספר בדיקות שבעזרתן ניתן לאתר סיבות המשפיעות על בריאות האוזניים והן בדיקת אלרגיה למזונות, אבחון בריאות מערכת העיכול ובדיקת חצוצרת השמע על ידי רופא אוזניים.
חומרים שעוזרים הם אכינציאה, ויטמין C, ויטמין A וכאמור, חומצות שומן צמחיות מקבוצת אומגה-3 ממקור ימי. תה קורנית עשוי לעזור. חשוב שלא יהיה מחסור באבץ. תמצית של הצמח חוטמית: למבוגרים מומלץ 2 גר' X 3 פעמים ביום. לילדים מומלץ 1 גר' X 3 פעמים ביום. הצמח פרע (היפריקום) יכול לעזור. כיום הוא הוגדר כתרופה ושמה רמוטיב. תכשירי קסיליטול לאף .

מונעים הצטברות חיידקים. ניאצינאמיד, כאמור, מאוד עוזר נגד כל סוגי מחלות חיידקים, וירוסים ופטריות.
מקור
KAREN REED WEDNESDAY, JULY 5, 2017

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול