דרכים טבעיות להפחתת רמות הומוציסטאין בגוף

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה

הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב.

אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

 

הומוציסטאין הינה חומצה אמינית גורמת דלקות והיא נוצרת כתוצר לוואי של חילוף החומרים של חלבון. חומר זה גורם לנזק לדפנות העורקים  והוא אחד הגורמים   שיכול להוביל להסתיידות עורקים, שבעקבותיה יכול להיגרם התקף לב או אירוע מוחי.

דר' ס. קילמר מקקולי דיווח כבר בשנת 1969  שרמה גבוהה של הומוציסטאין נמצאה קשורה  עם תהליך מתקדם של הסתיידות עורקים ומוות טרם עת. הוא מצא שילדים שנולדו   עם ליקוי גנטי בשם הומוציסטינוריאה, לעיתים קרובות נפטרו בגיל צעיר מאוד עקב הסתיידות עורקים מוגברת בעורקיהם. אך רק בשנות ה-90  זכה להכרה הקשר  ההדוק בין הומוציסטינוריאה לבין מחלות לב ואירועים מוחיים.

הבעיות הקשורות לרמת הומוציסטאין גבוהה

רמת הומוציסטאין גבוהה גורמת להיווצרות משקעים בעורקים שמצמצמים או חוסמים זרימת דם לאזורים נרחבים בגוף. המחסור באספקת הדם אל הלב יכול לגרום להתקף לב, ומחסור באספקת דם אל המוח גורם להידרדרות מנטאלית ועד לאירוע מוחי חסימתי. רמה גבוהה של הומוציסטאין קשורה גם ליצירת סתמים שמפריעים לזרימת הדם לאיברים נוספים בגוף. ייתכנו סתמים גם בוורידים ובמצב כזה יכולים להתפתח בהם טרומבוזה ותסחיפים לריאות. אצל הסובלים מרמת הומוציסטאין גבוהה  יש יותר סתימות בכלי הדם בכלל.

מי שיש להם במשפחה היסטוריה של מחלות לב, אירוע מוחי, הידרדרות קוגניטיבית  או סוכרת, חשוב שיבדקו.  אלכוהוליסטים או מי שסובל ממחלת כליות  נמצאים אף הם בקבוצת סיכון. כדי לבדוק רמות של הומוציסטאין יש לפנות לקופת חולים או למעבדה המתמחית בכך.

הציסטאין הוא תוצר לוואי של חילוף החומרים של חלבונים ובעיקר של מטיונין. מטיונין נמצא בכמויות ניכרות בכל סוגי המזון מן החי וכמו כן בשומשום, בזרעי דלעת  ובאגוזי ברזיל. רכיבי תזונה המגינים מפני היווצרות של הומוציסטאין הם ויטמיני 6B, 12B,  2B, פולאטה ומגנזיום.

סיבות לרמת גבוהה של הומוציסטאין ואיך להפחית את רמותיו בגוף

תפריט עשיר בסוכרים ובפחמימות ריקות מדלדל את רמות ויטמיני B בגוף.  בנוסף, אוכלוסיית חיידקי מעיים לא מספקת או לקויה מפחיתה את יכולת הספיגה של רכיבי תזונה חיוניים בגוף. ויכולה להיות גם קליטה לא מספקת  של פולאטה וויטמין 6B מסיבות גנטיות.

אם בבדיקות דם יש רמה של הומוציסטאין גבוהה יותר מ- 6.3 מיקרומול לליטר, זוהי אינדיקציה למטילציה לקויה בגוף ולסיכון מוגבר יותר למחלת לב. במצבים אלו מומלץ לקחת תוספי מזון כמו מטיל-פולאטה, 12B מסוג מטילקובלאמין, פירידוקסל-5-פוספט, ריבופלווין, טרימטילגליצין,  מגנזיום וכולין. N-אצטיל ציסטאין וחומצה ליפואית יתרמו אף הם. חומצות שומן אומגה-3 ושמן קוקוס הינם חומרים קריטיים להורדת רמות הומוציסטאין בגוף.

מקורות

Lower your homocysteine levels naturally, February 12, 2014 by: Dr. David Jockers,
http://www.naturalnews.com/043882_homocysteine_heart_disease_circulatory_system.html#ixzz2tBn2h0i9
http://www.drjockers.com/2011/07/measuring-your-risk-of-heart-disease/

http://www.medicinenet.com/homocysteine/article.htm#tocb

http://www.lef.org
http://www.naturalnews.com/043882_homocysteine_heart_disease_circulatory_system.html#ixzz2tBmWKi8d

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול