דרכים טבעיות לשיפור האון הגברי

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

כעשרים שנה עברו מאז אישרו את שיווק התרופות לאין אונות אצל גברים. התרופות ויאגרה, סיאליס ולויטרה, פועלות לשיפור זרימת הדם אל איבר המין הגברי וזאת על ידי מניעת פעולתו של אנזים מסוים, פוספודיאסטראז 5 (PDE5). אם כי זרימת הדם הינה סיבה חשובה לאין אונות, התרופות הללו לא פועלות לגבי גורמים נוספים הדרושים לתפקודים הגבריים בחיי המין. כמו כן, בספרות הופיעו עדויות על עיוורון ונזק תמידי לראייה כתופעות לוואי אפשריות עם שימוש בתרופות אלו מספר שנים. אז, החלו לחפש אלטרנטיבות עם מוצרים טבעיים, בטוחים יותר. יש חברות תרופות שהחלו לשווק את אותן התרופות בשם אחר. הם גם המשיכו לשווק ויאגרה עם שינויים קלים במבנה התרופות. כמובן כל הבעיות נשארו בעינן לכן, עדיין נדרש למצוא חלופה בטוחה יותר. ואכן, קיים פתרון טבעי: שורש של צמח הדומה לזנגביל, הנקרא קמפפריה (Kaempferia) לו יש מסורת ארוכה של שימוש בדרום אסיה. מחקרים שפורסמו הראו שבניגוד לפעולה המהירה של תרופות כימיות לטיפול בבעיה זו, נטילת תוספי מזון תקופת מה יכולה לעזור בבעיות זקפה, לגרום ליותר משך זקפה ויותר שביעות רצון של הנוטלים צמח זה, הבטוח לחלוטין לשימוש.
מחקרים לימדו שמיצוי של צמח זה, משפר את זרימת הדם ועוזר לתגובות המוחיות של עירור מיני. במילים אחרות, שורש דמוי זנגביל של צמח זה פועל במקביל הן על הגוף והן על המוח ועוזר לתפקוד המיני של הגבר. ניסויים עם בני אדם הראו תוצאות חיוביות אחרי נטילת התכשיר הצמחי במשך כשלושים יום. ניסויים נערכו גם עם גברים שמפאת גילם שוב לא קיימו יחסי מין. כיום ממשיכים להיערך מחקרים נוספים עם התכשיר לגבי הבטיחות והיעילות של מוצר זה. בניגוד לסיכונים שיש בתרופות לשיפור הכושר המיני של גברים, לתכשיר זה יש השפעה טובה מתונה, אך מתמשכת, על חיי המין של מבוגרים. זו טעות להתייחס לחיי המין של גברים רק בהקשר להפרעת זקפה. המיניות הגברית מתבטאת לא רק בזקפה. יש עמה התעניינות, תשוקה ושביעות רצון. בהתחשב בכל הגורמים האלו, תכשיר של צמח הקמפפריה (Kaempferia) זכה להתעניינות ניכרת. שלא כמו גישות אחרות לאין אונות, שמתרכזות בשיפור זרימת הדם לאיבר המין הגברי, תכשיר צמחי זה מעורר תחושות ותגובות גופניות לעירור ארוטי ויש יותר הנאה.

ניסויים עם בני אדם
שני ניסויים עם גברים מבוגרים הראו שתמצית צמח זה שיפרה נתונים נוספים במיניות הגברית. בניסוי הראשון נטלו חלק 45 גברים בגיל ממוצע של 65 שנים, שחולקו לשלוש קבוצות שקיבלו או פלסבו, או 25 מ"ג של הצמח כתוסף או 90 מ"ג מן הצמח כתוסף, כל יום, במשך שמונה שבועות. אצל הגברים שנטלו 90 מ"ג מהתכשיר ליום הייתה זקפה מהירה אפילו למראה תמונות ארוטיות וזאת בהשוואה לפלסבו. בנוסף, זמן ההגעה לזקפה מלאה קוצר מעשר לחמש דקות. אצל אלו שקיבלו 25 מ"ג מן התכשיר כל יום היה גם כן שיפור בזמן התגובה אבל התוצאות לא היו משמעותיות, המינון לא היה מספיק. אצל אלו שקיבלו את התוסף היה שיפור בגודל האיבר עם הזקפה. במשך הזמן, עם המשך הניסוי, המצב הלך והשתפר.

ידועה ההשפעה הבריאותית החשובה של עליה ברמות הטסטוסטרון כתומכת בבריאות חיי המין, הוא גם משפר נתוני בריאות נוספים בגוף בקרב מבוגרים. לגבי רמות הטסטוסטרון, לא נמצאו הבדלים בין מקבלי התוסף והפלסבו. זה מלמד שתכשיר צמחי זה פועל לא דרך השפעה על ההורמונים הגבריים. החוקרים סבורים שתכשיר זה גרם להרחבת כלי דם על ידי הגדלת רמת החנקן החמצני בדם. ניסויים עם צמח זה הורחבו גם עם שיתוף אנשים צעירים להם לא היה די חנקן חמצני, כך שצמח זה עוזר לא רק ביכולת מינית אלא גם לבעיות לב וכלי דם. חנקן חמצני משפר את זרימת הדם בכליו. חומר זה עוזר, באופן טבעי, לשיפור יכולת מינית של גברים.

בארצות המערב, מיליוני אנשים סובלים מהפרעות זקפה – לא רק מבוגרים. יש לכך סיבות רבות ובכללן זרימת דם לא טובה בגוף ובעורקים הקשורים לאיבר המין. תרופות עוזרות, אך נזקן בצידן – אין שום סיבה ליטול אותן אם יש חומר טבעי, נטול כל נזק, הפועל כמותן. למיצוי של הצמח יש היסטוריה של שימוש מאות בשנים וללא נזק בריאותי, רגשי או פסיכולוגי. צמח זה גם מעורר את אותם מרכזים במוח שעוררות שלהם דרושה לקיום יחסי מין וגם מעלה את הריכוז של חנקן חמצני שמרחיב כלי דם ומשפר את זרימת הדם בהם. שני הדברים גם יחד דרושים לקיום יחסי מין מוצלחים. מחקר שני שנערך בשנת 2017, היה מחקר מצומצם עם 13 משתתפים בגילאי 50-70, ללא פלסבו. אנשים שהיו להם בעיות קלות עד בינוניות בזקפה, בעיות קשורות גיל. משתתפי מחקר זה נטלו תרכיז מן הצמח במינון מעט יותר גבוה, 100 מ"ג. התוצאות סוכמו לפי דיווח המשתתפים כאשר הם נטלו את התוסף בהשוואה למה שהיה לפני נטילתו. אחרי 30 יום, הייתה עלייה משמעותית ביכולות קיום היחסים. במחקר נבדקו 15 נושאים שהופיעו בשאלון לגבי הזקפה. נתוני שאלונים מאוחרים יותר לימדו על שיפור בחיי המין. גם תדירות קיום היחסים עלתה בקרב נוטלי התוסף. לא נמצאו כל שינויים הורמונאליים במחקר זה ולא התעוררו כל בעיות אחרות. מחקר זה לימד שמיצוי מצמח זה בו ישנם 5% של חומר פעיל, יכול לשפר לא רק את הזקפה אלא גם פרמטרים אחרים הקשורים ליחסי המין של הגבר. לגברים להם יש תת – זקפה יש יותר סיכון לחלות במחלות לב ותוחלת החיים שלהם קצרה יותר, ללא קשר לגיל ולמחלות לב. מידת ההצלחה בקיום יחסי מין אצל גברים מלמדת עד כמה כלי הדם שלהם פועלים כהלכה. הקשר היותר הדוק בין בעיית זקפה ומחלות לב הינו תת פעילות של אנדותל – ציפוי העורקים הפנימי. זה קורה כאשר תאים חיוניים המצויים בציפוי העורקים אינם מסוגלים לקיים זרימת דם נורמאלית בכליו. מחסור בחנקן חמצני הינו סיבה משמעותית לתת פעילות של כלי הדם. בעוד שהסימן הראשון של מחסור בחנקן חמצני יכול להיות בעיות זקפה, זוהי גם אינדיקציה מוקדמת לבעיות עורקים שיכולות לגרום להתקף לב או לאירוע מוחי. זה גורלי לגברים להבין את הקשר הזה, בייחוד עקב כך שהרבה מאוד חווים בעיות זקפה, מה שעשוי ללמד על הופעת מחלות לב בגיל צעיר.
.
מה כל זה אומר?
בעיות זקפה יכולות להיות אזהרה מוקדמת למחלות כלי דם, אך טיפול טבעי זה בבעיות זקפה יכול למנוע התפתחויות עתידיות כמו התקף לב או אירוע מוחי. ניסויים עם בע"ח וניסויי מעבדה לימדו אותנו רבות על מוצר צמחי זה כמשפר יחסי מין ואת בריאות הלב גם יחד. שני מחקרים בחולדות בוגרות הראו שמתן התרכיז, במחקר אחד למשך ארבעה שבועות ובמחקר שני למשך שלושה שבועות, שיפר את יכולתן המינית. במחקר אחד נמצא גם שיפור בזרימת הדם אל אברי הרבייה הזכריים, נתון חשוב המלמד על בריאות העורקים. מהממצאים עם בעלי חיים ועם בני אדם מסיקים המדענים כי לצמח זה יש תועלות בריאותיות חשובות ביותר. הפרעות בזרימת הדם בכליו הן גם סיבה מרכזית לבעיות ראייה שקורות אחרי גיל 50, כגון אובדן ראייה בעין אחת ולאחר מכן בעין השנייה. ישנן סיבות מקדימות להפרעה בזרימת הדם, סיבות כמו יתר לחץ דם, סוכרת, רמת שומנים גבוהה בדם ועישון. תכשירי צמח זה מהווים חלופה טבעית כאשר יש בעיית זקפה, הם גם מצמצמים סיכון למחלות לב, אירוע מוחי ועוד. צמח זה לא רק עוזר, בין השאר, לריפוי מחלות לב, אלא מלכתחילה מצמצם במידה רבה התרחשות של התקפי לב. בניסויי בעלי חיים מתן צמח זה שיפר במידה רבה זרימת דם בכל העורקים בגוף.
עם צמח זה, גם יוני סידן מגיעים טוב יותר לעצמות ולכל מקום בגוף העושה בהם שימוש. מבוגרים חייבים לדעת שבעיות זקפה מלמדות על זרימת דם לקויה בעורקים. נטילת תכשיר טבעי זה תעזור לכל איברי הגוף.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול