דרכים יעילות טבעיות להתגבר על דלקות פרקים ומצבים דלקתיים

הודעה חשובה

הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומהאינטרנט. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב.    אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

דלקת מפרקים היא למעשה מצב דלקתי של פרק אחד או יותר באזור הסחוס שבין הפרקים. לדלקת פרקים יש צורות וסיבות רבות, אך לכל הצורות יש מכנה משותף – מצב דלקתי. ברפואה המקובלת אנשים מטפלים בכאב עם תרופות לא סטרואידליות אנטי דלקתיות, כמו למשל התרופה איבופרופן. אך למעשה לכל התרופות נוגדות הדלקות יש תופעות לוואי, לפעמים חמורות. התרופות רק מקטינות את הכאב אך לא מחוללות שום תהליך של ריפוי.

תרופות טבעיות תורמות לריפוי האזור הפגוע בדלקת וגם מקלות על כאבים. אין להן תופעות לוואי או שיש תופעות מינימאליות ביותר. להלן יסקרו מספר תכשירים טבעיים שבהם ניתן לעשות שימוש לשם הקלת הכאבים ולריפוי הדלקת:

1.      כורכום – זהו הצמח הידוע ביותר לטיפול במצבים דלקתיים. החומר הפעיל, כורכומין, מצוי כתוסף מזון. כאשר צורכים כורכום יחד עם פלפל שחור וגם שמן זית, הניצולת היא

מקסימאלית ומקבלים את מלוא התועלת הבריאותית של הכורכומין. כורכומין גם עוזר נגד פגיעה מוחית כתוצאה מחיסונים. זאת, כאשר משתחררים ציטוקינים רבים הגורמים לדלקת במוח.

2.      ברומלין – אנזים צמחי מפרק חלבון העוזר לעיכול, המופק מהפרי אננס. בזכות יכולתו של אנזים זה לפרק חלבון הוא מקל את המצב הדלקתי שברקמות. ישנם אנזימים אחרים עם פעולה דומה, אך ברומלין הוא הזול יותר והניתן להשגה בקלות.

3.      תרכובות גופרתיות אורגניות – מהוות חומר מוצא לכונדרואיטין סולפט וגלוקוזמין סולפט. אלו הם שני חומרים חשובים ביותר לבריאות העצמות והסחוסים. כמויות הגופרית במזון הלא אורגני ירדו פלאים עקב השיטות החקלאיות המקובלות. התכשיר MSM הנו תוסף מזון היעיל ביותר כדי לספק גופרית אורגנית לגוף. חשוב לדעת, שתכשיר MSM המכיל גופרית בתרכובת אורגנית מצוי בצורת שבבים ואילו כמוסות MSM מכילות גופרית סינטטית. צורה נוספת לקבלת גופרית אורגנית היא באמצעות התכשיר DMSO הנמכר כתוסף מזון לבליעה.

4.      ארניקה – תרופה טבעית נוספת לטיפול בכאבים ובנוקשות פרקים הקשורים עם דלקת פרקים או במצבים דלקתיים אחרים. בטיפול חיצוני, כאשר מערבבים ארניקה עם DMSO, אזי ה – DMSO עוזר להחדיר את הארניקה אל הפרקים הפגועים.

5.      קליפת ערבה לבנה – חומר זה היה ידוע כמשכך כאבים כבר משנת 500 לפני הספירה. בתוך הגוף, הסליצין המצוי בצמח הופך לחומצה סליצילית, שהיא מהווה את החומר הפעיל נגד הכאבים והדלקות שבפרקים. אספירין הוא תרכובת הדומה לתרכובת זו. אך הוא אינו טבעי וגורם לנזקים בקיבה ולבריאות בכלל. קליפת הערבה הלבנה מהווה תרופה טבעית ללא תופעות לוואי. היא מכילה פיטונוטריינטים הפועלים יחד עם הסליצין שבה. יכולות להיות תופעות לוואי קלות. מומלץ לנוטל חומר זה לבדוק האם יש לו רגישות אליו.

מקורות

http://www.mrsikhnet.com

http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/druginfo/natural/895.html

http://well.blogs.nytimes.com

http://www.naturalnews.com

http://csn.cancer.org/node/219876

http://www.naturalnews.com/031461 turmeric superfood.html

http://survivalblog.com

Five of the best natural remedies for arthritis and inflammation Sept. 09, 2013 by: PF Louis

http://www.naturalnews.com/041977_arthritis_remedies_inflammation.html#ixzz2iFi8Fc2f

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול