דרכים לשמירת פעולת גוף תקינה בגיל המבוגר

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה
הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות

כאשר נוצרים קמטים בעור, צפרניים שבורות ושיער יבש, הם יכולים ללמד על פגיעה בהרכב החלבונים בגוף. על ידי תזונה נכונה ניתן להשיג מחדש את ההרכב והתפקוד של חלבונים אלו.האטת היווצרות של סתמים בכלי הדם
ככל שאדם מזדקן, נוצרים יותר ויותר סתמים (פלאקים) בכלי הדם. מוכרים כבר מזה זמן רב שני חומרים טבעיים שמפרקים סתמים כאלו: נאטוקינאז המופק מתוצר סויה מסוג נאטו וסראפפטאז המופק מפקעות של תולעי משי. מסתבר שיש רכיבי תזונה נוספים, מעבר לשני חומרים אלו, רכיבי תזונה שיחדיו מצמצמים היווצרות של סתמים ב- 95% והם גם משפרים את פעולת האנדותל, שכבת הציפוי הפנימית של העורקים ב- 66%. אחד מהם הוא פיקנוגנול המופק מעצי אורן ימי.

מניעת אובדן הראיה בגיל המבוגר
במחקר נמצא שצריכת לוטאין ביחד עם זיאקסנטין מצמצמים ב- 40% התפתחות של ניוון מקולארי גילי. מחקר נוסף גילה שהם גם מגנים בפני היווצרות קטרקט.

השפעת רעלים סביבתיים על התפתחות סרטן
הנושא הזה של רעלי סביבה ותעשייה כגורם לסרטן מוכר היטב בארץ, ממה שקורה בערים במפרץ חיפה והסביבה. ללא עצירת פעילותם של מפעלים מזהמים לא יהיה פתרון לכך, אך ישנם רכיבי תזונה שמספקים לפחות הגנה חלקית בפני מזהמים סביבתיים. יסקרו בזאת מפגעים ואיך ניתן לצמצם את נזקם.

עישון – סיבת מוות ראשונה בשכיחותה אותה ניתן למנוע
מחקר שפורסם לאחרונה ב- ניו אינגלנד ז'ורנאל אוף מדיסין מדווח על כך שעישון הוא גורם סיכון לכל המחלות הקשות הידועות: מחלות כליה, כבד, סוכרת, מחלת קרוהן וכמובן סרטן הריאות.

חומרים שתורמים לבריאות
אבקת עלי שבולת שועל בר מיובשת, מספקת הגנה נגד הזדקנות המוח. היא משפרת את זרימת הדם למוח ובכך משפרת יכולת קוגניטיבית. גם שמנים אומגה-3 שומרים על כישורי המוח.
זאת ועוד, יוביקווינול עוזר בין היתר לשמירת בריאות החניכיים, ויטמין D ברמה הדרושה לגוף מצמצם ב- 52% סיכון לסרטן – הוא שומר גם על מסת שרירים תקינה. חמוציות משפרות את פעולת כלי הדם. ויטמיני E ו- D מצמצמים סיכון לסינדרום מטבולי.
מקורות
The Most Sought-After Anti-Aging Drug, Life extension February 2016
Kitani K, Kanai S, Carrillo MC, et al. (-)Deprenyl increases the life span as well as activities of superoxide dismutase and catalase but not of glutathione peroxidase in selective brain regions in Fischer rats. Ann N Y Acad Sci. 1994;717:60-71.
Knoll J. The striatal dopamine dependency of life span in male rats. Longevity study with (-)deprenyl. Mech Ageing Dev. 1988;46(1-3):237-62.
Knoll J. Extension of life span of rats by long-term (-)deprenyl treatment. Mt Sinai J Med. 1988;55(1):67-74.
Jordens RG, Berry MD, Gillott C, et al. Prolongation of life in an experimental model of aging in Drosophila melanogaster. Neurochem Res. 1999;24(2):227-33.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול