הורמוני בלוטת התריס תוספי תזונה – קובי עזרא

קובי עזרא מומחה לרפואה נטורופטית, על תוספי תזונה והורמוני בלוטת התריס, האם הם יכולים לשפר את רמת ההורמונים תירוקסין? ולאזן את פעילות הבלוטה?

בלוטת התריס, קובי עזרא
</iframe>" /> בלוטת התריס, קובי עזרא.
אתחיל עם בריאות מערכת העיכול, ולשם כך נחוצה לנו אקולוגיה בריאה של המקרוביום, לכן מומלץ לקחת פרוביוטיקה ופרביוטיקה.
ישנם מספר מחקרים שהראו כי לפרוביוטיקה השפעה חיובית על הורמוני בלוטת התריס, לרבות התרופה תירוקסין.
ויטמין B6 ויותר יעיל פרידוקסל-5-פוספאט, הוא למעשה הצורה הפעילה של ויטמין B6, ויחד עם המינרל אבץ וויטמין B12 מסייעים לפעילות אופטימלית של הורמוני בלוטת התריס.
האבץ חיוני להמרת הורמוני בלוטת המגן לפעילים (בכבד ובכליות), כלומר המרת ההורמון T4 ל- T3. למעשה חסר באבץ יצמצם את ההמרה הנ"ל.
ואיך אפשר ללא המינרל יוד, אחרי הכל בלעדיו לא נוכל לייצר את הורמוני בלוטת התריס – T4 ו- T3. היוד מצוי בשפע במאכיל ים, כמו דגים ולצמחונים אצות ים.
יש לציין שפלואוריד, ברום וכלור שמתחרים עם היוד על אותם רצפטורים, לכן רצוי לצמצם את רמתם ובמקביל להגביר את רמת היות בתזונתנו.
סלניום הוא אחד המינרלים החשובים ביותר לפעילות התקינה של בלוטת התירואיד. על כך עשיתי סרטוני הסבר רבים, סלניום בלוטת התריס.
בנוסף חיוניים המינרלים מוליבדנום, ומנגן, גם חומצת האמינו טירוזין ועוד. אך כל מקרה לגופו ובמתאם למצב האישי.
 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול