הטיפול במתח קדם ויסתי

הביטוי מתח קדם וסתי או תסמונת קדם וסתית מתייחס למגוון תופעות שנשים עשויות לחוות בשבוע או עשרה ימים שלפני הופעת המחזור החודשי .

במקרים קיצוניים הדבר יכול להימשך שבועיים , מן הביוץ החל באמצע המחזור ועד תחילת המחזור .

התסמינים הגופניים כוללים אצירה קלה או קשה של נוזלים בגוף , רגישות בשדיים , נפיחות בבטן , כאבי ראש ובחילות .

במישור הרגשי נשי רבות חשות דכאון או נטייה לבכי, עצבנות, כמיהה למזון מסוים , איבוד כושר הריכוז ומעטות עלולות לחוות שינויים באישיות ולהפוך לתוקפניות .

מספר שמנים אתריים וטכניקות טיפול שונות נמצאו יעילים מאוד בהקלה על הבעיה ולפעמים גם מסילוקה , אם כי לקבלת תוצאות מרביות רצוי לשלב את הטיפול עם שינויים בתזונה .

עיסוי לניקוז המערכת הלימפתית , רצוי עם שמני גרניום ורוזמרין , (אסור בהריון ) יכול להקטין למינימום ואף למנוע לגמרי את אצירת הנוזלים .

הוא יעיל במיוחד אם עושים אותו פעמים בשבוע במשך שבועיים או שלושה בתחילה , ופעם בחודש לאח מכן .

יש לבצע את העיסוי יום יומיים לפני שהאישה חשה את הנפיחות בדרך כלל , נשים שאצירת הנוזלים בגופן חמורה עשויות להזדקק לשני עיסויים לימפתיים בחודש וטכניקה זו נמצאת יעילה מאוד במרבית המקרים .

פתרון בעיה זו עשוי להביא להיעלמותם של תסמינים גופניים נוספים .

נשים רבות שמו לב לכך שגם הדכאון או העצבנות פחתו לאחר טיפול כזה , אף שהוא נועד לטפל בתסמין גופני בעיקרו .

שמני הברגמוט, הבבונג , הפטיט-גרין והוורד יעילים בהפחתת דיכאון ועצבנות . אם כי יש להם תכונות נוספות כמו הברגמוט למשל טיפול מונע לדלקות גרוניות על רקע מתח ודכאון, מרומם מצב רוח ע"י שיוצר הרגשה טובה ומרגיעה במצבים רבים אחרים שהארומתרפיה מקלה עליהם, גם כאן העיסוי הוא דרך הטיפול הטובה ביותר ,אך אמבטיות יעזרו .

טוב ליטול השלמות של שמן נר הלילה עם ויטמין B6 ו B12 קומפלקס , אך בשנים האחרונות פותחה גישה תזונתית שלמה שהביאה לתוצאות מצוינות .

זו כוללת את הרחקתם של כל העמילנים הנקיים, המזונות המעובדים ותוספי המזון, הפחתת צריכת סוכר , תה , הקפה והאלכוהול במידה רבה ואכילת מזונות מלאים , עם דגש על פירות וירקות טריים .

הפחתת העישון או הפסקתו לגמרי יעזרו גם הן מאוד, רבות נוטות לפנות אליהם כשהן חשות מתוחות או מדוכאות, אך אם יצליחו להימנע משתיית תה קפה , מלצרוך סוכר ואלכוהול או לעשן את הסיגריה שהן משתוקקות אליה, חומרת התסמונת הקדם וסתית תפחת בהרבה .

תרגול מתון כמו ריקוד, יוגה או טיול רגלי יעזרו מאוד גם הם להפיד את הדיכאון או כעס בלתי מוסבר .

באשר לכעסים, או לדכאון, אני משלב בטיפוליי גם טיפול בפרחי באך (טיפול באמצעות 38 תמציות אשר מטפל במצבים רגשיים , כגון : לחץ , מתח , חרדה , כעסים בלתי נשלטים , איבוד שליטה , ועוד… )

השימוש בשמנים המכילים אסטרוגן ובצמחים המכילים חומר דמוי פרוגסטרון, נמצא יעיל אצל חלק מן הנשים הסובלות מתופעת קדם וסתית .

לסיכום מאמר זה, לפניכן תרכובת להפחתת מתח, והקניית רגיעה ושלווה באמצעות אמבטיות :

מלאו נא אמבטייה עד למחצית האמבטיה במים פושרים ( לא רותחים)

טפטפו לתוך האמבט

1 ברגמות

2 וורד

1 לבנדר

1 פטיט גרין

1 גרניום

* חשוב לציין ולהדגיש הטיפול לא כולל נשים בהריון נשים בהריון ציכות לעבור טיפול אישי ואבחון פרטני בהתאם לחודשה של האם בהריון

* הערה: כל הכתוב הוא מידע בלבד ואין לראות בו הוראות לטיפול עצמי, אבחון ו/או המלצה לטיפול זה או אחר(היות וכל מקרה נבחן לגופו). כל ייעוץ וטיפול חייב להינתן בידי ארומתרפיסט בכיר ותחת פיקוחו.

ניר חוכיימה
מטפל הוליסטי רב תחומי
l

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול