הטיפול הקונבנציונלי ללב יכול לגרום להתקף לב

במאמר מרתק מהספרות הרפואית המקצועית אשר סוף כל סוף נתנה פתח לאמת לצאת החוצה. המאמר הוא:
OkuyamsH, et al: Statins stimulate atherosclerosis and heart failure; pharmacological mechanism, Expert Rev. Clin Pharmacol. 2015 March; 8 (2), 189-99

זוהי עבודה חדשה ביותר המציגה את ההשפעות השליליות של התרופות מקבוצת הסטטינים. חברות התרופות העשירות מנסות להחדיר את התרופה כמניעה למחלות לב אך, תוצאות העבודה האובייקטיבית הזו שונות לגמרי. התוצאות מדגימות את הסכנה הרבה הטמונה בנטילת התרופה מקבוצת הסטטינים. מעשית תרופה זו אחראית ליותר מקרי מוות מהלב וכלי-הדם, הרבה מעבר למה שהם אמורים למנוע.

למרות האמונה שהוחדרה בנו שהורדת רמת הכולסטרול תפחית את הנזק של טרשת העורקים, נמצא בפועל כי דווקא ישנה הגברה של ההסתיידות בכלי הדם הכליליים ( של הלב). התרופה פועלת על המיטוכונדריה ומפחיתה את מספרם ותפקודם כמעט לאפס. ( המיטוכונדריה היא מעין בוכנה בתא בו נוצרת האנרגיה ובכל תא בין כמה מאות לכמה אלפי מיטוכונדריות). אך בעבודה זו נמצא כי הסטטינים מדכאים גם את רמת ויטמין K 2 שהוא קו-פקטור שבו האנזים המגן על כלי הדם העורקיים מפני הסתיידויות. זו הסיבה מדוע הסטטינים מגבירים את ההסתיידויות בעורקים.

הסטטינים מעכבים גם את הביו-סינטזה של הסלניום. הם פועלים על האנזים הקריטי ביותר-גלוטטיון פר-אוקסידז. אנזים זה הוא בסיסי בבקרת הנזק של הרדיקלים החופשיים. בעיכוב הגלוטטיון פר-אוקסידז הנזקים של האצת הגיל ותופעות ניווניות מואצות על רקע הפגיעה בחומר המונע היווצרות אנטי-אוקסידנטים. אך זה לא כל מה שסלניום עושה. אחת מהתופעות של הפגיעה בפעילות הסלניום הוא מצב של אי ספיקת-לב. האם נטילת סטטינים מהווה את הסיבה בגינה רואים עליה בשכיחות התפתחות אי ספיקת – לב בקרב אלו הנוטלים את הסטטינים?

המסקנה של מחבר המאמר הנוכחי שתרופות מקבוצת הסטטינים אשר לכאורה נועדו להגן על הלב וכלי-הדם מהווים את הסיבה למגיפת התקפי הלב ותופעות אי ספיקת-הלב.

כיום כבר מקובל שהסטטינים גורמים לסוכרת, דמנציה, עייפות, חולשה, דלדול שרירים ורעילות המיטוכונדריות. כעת אנו יכולים להוסיף גם את אי ספיקת-הלב והחמרת התהליכים הטרשתיים/הסתיידות בכלי-הדם. מכל אלה ברור בעליל כי אין שום תועלת מנטילת הסטטינים ובמיוחד כאשר אנו עדים לכל תופעות הלוואי הקשות של התרופה.

באם אתה לוקח אחת מהתרופות של הקבוצה הזו ואין לך שום נזק בלב או בכלי-הדם, שקול בשנית המשך הצריכה של הסטטינים. ישנן דרכים טובות יותר למנוע התקפי-לב על בסיס טבעי לגמרי.

באם אתה שומע את כל ההשקעה הגדולה של חברות התרופות בתמיכתן בנטילת תרופה מסוימת, אל תשכח להיות סקפטי. בכך תגדיל את הסיכוי להאריך ימים.

כל מי שמכיר אותי יודע עד כמה אני מתנגד לנטילת תרופה מקבוצת הסטטינים. אני מודע לעוד נזקים רבים לבד מאלו אשר הוזכרו במאמר. כאשר אתם מקבלים המלצה מהרופא להתחיל בתרופה מקבוצת הסטטינים, אנא הראו לו את המאמר הנוכחי. מעבר לכך כל עוד אתם מודעים לכל הסיכונים זכותכם לבחור באם תרצו ליטול את התרופה הזו. בעצם הימנעותכם והתובנות לכך, אתם תומכים ברופאים אחרים מלרשום תרופה מקבוצה זו לאדם נוסף ובכך אתם שותפים בשמירה על חיו.

לאתר של פרופ' משה עירון www.moshe.org.il

המאמר הנוכחי הוא רפואי טהור ממיטב הספרות של הרוקחות בעולם. כאן ניתן גיבוי מלא למי שמוכן לקבל את העובדות המאירות את הסכנות הכרוכות בנטילת סטטינים. זהו המאמר הראשון פורץ הדרך כנגד התרופות מהקבוצה הזו.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול