הטרנד החדש בעולם הרפואה האסתטית ניתוחים פלסטיים משולבים

על פי נתוני האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית, בשנים האחרונות בוצעו כ- 5.5 מיליון ניתוחים משולבים, שהם 45% מכלל הניתוחים האסתטיים. בשנה האחרונה בישראל, אחוז העוברים ניתוח משולב עומד על כ- 50%. מהי התופעה? אילו ניתוחים משלבים? באילו גילאים? מה היתרונות? .

עולם האסתטיקה אינו נח לרגע. בין שלל החידושים הרפואיים והטרנדים שפוקדים אותנו מידי יום ביומו, בשנים האחרונות החלה להתגלות, מעל פני הקרקע, תופעה חדשה אשר רשמה עליה משמעותית בשנים האחרונות. מדובר בתופעת הניתוחים הפלסטיים המשולבים.

על פי נתוני האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית, בשנים האחרונות בוצעו כ- 5.5 מיליון ניתוחים משולבים, שהם 45% מכלל הניתוחים האסתטיים. בהתייחס לישראל, בשנה האחרונה, אחוז העוברים ניתוח משולב עומד על כ- 50%. מהי התופעה? אילו ניתוחים פלסטיים משלבים? באילו גילאים? מה היתרונות? מה הסיבוכים האפשריים?

למעשה מדובר בשילוב של שני ניתוחים או יותר. הניתוחים יכולים להיות באזורים סמוכים בגוף ולעיתים משלימים זה את זה – לדוגמא שילוב של ניתוח מתיחת פנים עם ניתוח עפעפיים, הרמת צידי גבות, קילוף (פילינג) סביב הפה והזרקת חומרי מילוי לקמטים. הניתוח יכול להיות גם באזורי גוף נפרדים ללא קשר ביניהם, לדוגמא – מתיחת בטן עם הגדלת חזה.

הניתוחים מתחלקים לרוב בין קבוצות הגיל, אולם קבוצת הצרכנית העיקרית של הניתוחים המשולבים היא, דווקא לא קשורה בגיל אלא במצב הגופני למעשה מדובר בשלב שלאחר ההריון. תקופת זו הינה תקופת הפריחה של ניתוחים פלסטיים המשולבים, היות והריונות ולידות משפיעים על גוף האישה, בד"כ בצורה מאוד משמעותית.

האזורים המושפעים ביותר הם הבטן והחזה. הבטן שנמתחת נותרת רפויה, עם עודפי עור שיוצרים את הסינר הבטני, חולשת שרירי בטן הגורמת לבטן בולטת ולא שטוחה, סימני מתיחה בעור.

בהתייחס לחזה, אזי יכול להיות מרוקן או גם מרוקן וגם צנוח. ניתוח קלאסי בגיל זה הוא מתיחת בטן עם הגדלת חזה או הרמת חזה. המאפיין הבולט לביצוע פעולות אלו הוא הרצון להיראות כמו לפני הלידות – בטן חלקה, חזה מלא.

מספר יתרונות בולטים לניתוחים המשולבים ובראשם קיצור תקופת ההחלמה מול ביצוע של הניתוחים בנפרד, פחות כאבים ואי נוחות, היעדרות קצרה יותר ממעגל השגרה לרבות עבודה, משפחה, ספורט. כמו כן, בניתוח אחד פותרים מספר בעיות שמפריעות לפציינט וזמן הניתוח קצר בהשוואה לשני ניתוחים המבוצעים במקביל. וכמו גם חיסכון בכיס, ניתוח משולב בד"כ יהיה זול יותר מפיצול לשני ניתוחים. אולם לא רק יתרונות לתופעה אלא יש גם מעט חסרונות והם תקופת ההחלמה קשה יותר, יש כאבים, חולשה, ואי נוחות – כעת לאחר הניתוח המשולב ישנם שני אזורים כואבים.

בדרך כלל הניתוח אינו ארוך ולמעשה קצר יותר מאשר ביצוע של שני הניתוחים בנפרד, שכן חוסכים את הזמן ההרדמות וההתעוררות מהניתוח של ניתוח אחד. דוגמאות – הגדלת חזה – כשעה, שאיבת שומן מהירכיים כ- 45 דקות. בניתוח משולב ניתן לסיים את הניתוח בכשעה וחצי או שעה ועשרים.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול