הליכה יומיומית עשויה להאריך חיים בעד 7 שנים

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

במחקר נמצא שאם אדם מסגל לעצמו הליכה יומיומית של 20-25 דקות, עשוי נוהג זה להאריך את תוחלת החיים שלו בעד 7 שנים – גם לגרום לתיקונים ב- DNA שלו. מחקר זה נערך עם 69 אנשים בגילאים שבין 30 ל- 60 שנה. במחקר נמצא שאלו שעשו פעילות גופנית באופן קבוע, הליכה, ריצה קלה או סוגי התעמלות אירובית, זכו לאפקט נוגד הזדקנות והוסיפי בין 3 ל-7 שנות חיים לחייהם.
אך, למעשה הליכה היא לא התעמלות. מראשית ימיו של האדם, הוא הלך, אפילו יותר מ- 20 דקות ביום. הליכה כזו צריכה להיות חלק מסדר החיים של כל מי שמסוגל ללכת. מה שכן, לא מומלץ ללכת על-יד כביש בו חולפות מכוניות, באזורים עם זיהום אויר תעשייתי או בזמן אובך. הליכה מוסיפה לבריאות כמו צריכה של מזון על. אך, לגגבי מי שאינו מורגל והוא בגיל מבוגר, עליו למצוא, בהדרגה, מהו פרק הזמן היותר מתאים לו להליכה.
מהם היתרונות של הרגל הליכה קבוע?
הליכה מתאימה לבני כל הגילאים. היא כמובן לא תמנע את תהליך ההזדקנות של האדם, אך היא יכולה לדחות אותו ולהאריך את משך השנים בהן אדם יכול להיות פעיל. להליכה קבועה יש יכולת נוגדת דיכאון, היא שומרות על כושרות נפשיים ורוחניים – היא יכולה למנוע דמנטיה.
אחד מן היתרונות היותר ברורים ופשוטים בהליכה הוא שאדם לא יכול לשבת בזמן ההליכה. עיסוק בו אדם יושב במשך שעות בכל יום מעלה ב- 90% את הסיכון לסוכרת מסוג 2, למחלות לב, סרטן ועוד מחלות מסכנות חיים. בתרבות המערבית, מועסקים רבים יושבים 8, 9 ועד 12 שעות ביממה.
שנים רבות המליצו על התעמלות כדי לשבור את השגרה של ישיבה ממושכת, מסתבר שלא די בכך. רק הליכה תעזור לאזן מערכות בגוף. מחקר אחד הראה שאם אדם קם מכסאו והולך אפילו 2 דקות כל שעה, הוא מאריך את תוחלת חייו ב- 33% יחסית לאלו שיושבים כל הזמן. יש הממליצים על הליכה של 3,000 עד 4,000 צעדים ביום – זה לא מספיק. 10,000 צעדים ביום זו הליכה מועילה יותר, אבל חשוב שאף אחד לא ינסה הליכה כזו אם הוא לא מורגל בהליכות ממושכות או אם הוא סובל ממחלה כרונית. זאת יש לעשות בהדרגה.
כאמור, הליכה מצמצמת סיכון ללקות במחלות לב, סרטן, וגם אוסטאופורוזיס. הליכה של כ- 3 קילמוטרים ביום גם מצמצמת לחצי סיכון ללקות במחלות כרוניות של דרכי הנשימה. במחקר אחר נמצא שהליכה של שעה או 2 ביום מצמצמת בשליש סיכון לאירוע מוחי. גם אם זו הליכה מתונה. הליכה ממושכת יותר מפחיתה עוד יותר את הסיכון לאירוע מוחי. הליכה גם משפרת את מצב הרוח. הליכה של ממש גורמת לגוף לשחרר אנדורפינים משככי כאבים.
היא גם משפרת שינה, מרגיעה כאבים, משפרת את מחזור הדם ומצמצמת מוגבלויות גופניות בגילאים מעל 65 שנים.

הליכה של 30 דקות ביום תביא ליתרונות הבאים:
פחות התקפי לב, הורדת יתר לחץ-דם ורמת סוכר בדם, שיפור בפרופיל השומנים בדם, שמירה על משקל גוף תקין, שיפור בהרגשה נפשית, הפחתת סיכון לאוסטיאופורוזיס. במחקר אחד נמצא גם שהליכה כזו הפחיתת סיכון לסרטן שד ומעי גס וסיכון לסוכרת מסוג 2.
למעשה, הליכה טבועה באדם מטבע בריאתו ואפשר, בהדרגה וללא מאמץ יתר שמזיק להגיע עד משך הזמן המתאים להליכה לכל אדם ואדם.
יש הממליצים לשלב פרקי זמן קצרים של הליכה יותר מאומצת במהלך ההליכה היומי הרגיל. במחקר נמצא שלשיטה זו, של הליכה רגילה עם פרקי זמן קצרים של הליכה נמרצת יותר, יש יתרונות ברורים, בהשוואה להישגים של אלו שהלכו רגיל כל הזמן. לשיטה זו נמצאו יתרונות כמו לריצה – ריצה לא לכל אחד ולא בכל גיל מתאימה. בתנאי קרקע מתאימים, הליכה יחף תורמת יותר מאחר וקולטים יותר אנרגיות מן האדמה.
בהליכה יחף בה קולטים יותר אנרגיות מן האדמה, נמצאו שיפורים במדדים אלו: שינה טובה יותר,הפחתה בכאבים כרוניים, שיפור במצב חולי אסתמה, שיפור במצב חולי ארטריטיס, שיפור בכאבים טרום מחזוריים, הפחתה בלחץ דם, יותר אנרגיות, פחות סטרס, מערכת חיסונית טובה יותר, קצב לב יותר סדיר, שיפור במצבי אוסטיאופורוזיס וירידה ברמת הסוכר בצום אצל חולי סוכרת. כל המחקרים שעיקריהם צוטטו פה (בקצרה) מלמדים עד כמה הליכה חשובה ועד כמה היא יכולה לעזור ובלבד שכל אדם יתאים מרחקי הליכה וקצב הליכה למצב הגופני שלו. לא להשתולל אך גם לא להתעצל…
מקור
New study: : daily walk can add 7 years to your life. Mercola , 11 Sep 2015

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול