המסתורין של האנרגיה על פי הרפואה הסינית

  כולנו משתמשים במילה 'אנרגיה', אך רובינו איננו יודעים להגדיר במדויק מה פרוש המונח. אנו מכירים הגדרות מדויקות של סוגי אנרגיה שונים. כמה קלוריות נחוצות לפעולה כזו או אחרת, כמה וואט נחוצים למכשיר כזה או אחר, כמה אטמוספרות אנו יכולים לשאת ועוד מידות אנרגיה ידועות. אך מהי אנרגיה אישית של אדם, שנאמר עליו כי הוא טיפוס מלא אנרגיה? כיצד אדם תשוש יכול לפתע להתעורר ולבצע פעולות ואחר לא? מהי האנרגיה של האדם וכיצד הוא יכול לנצלה ומאידך מדוע אותה אנרגיה כה חיונית לאדם?

הסינים כינו את האנרגיה הפנימית הזו-צ'י. זוהי אותה אנרגיה אשר נמצאת בכל אחד ואחד מאתנו. לאחד יש יותר ממנה ולשני פחות. האנרגיה הזו במהותה היא, אנרגיה אשר אדם יכול לגייס "יש מאיין", כאשר האדם חש כי הוא ריק מכל יכולת ולפתע הוא מצליח לגייס עוד משאבים ולבצע את מה שהוא רוצה.

הרפואה הסינית הגדירה 12 מסלולים של זרימה בגוף שהצ'י זורם במסגרתם. לצ'י תכונות רבות וחשובות. זוהי האנרגיה אשר מניעה את הדם. הסינים מאמינים כי זרימת הדם באיברי הגוף מתקיימת רק כשקיים צ'י. בהיעדר האנרגיה, הדם יאט את זרימתו, עד לכליאת הדם באיברים השונים וברקמות.

הצ'י אחראי גם על החיסוניות של הגוף. האנרגיה הזו מבטאת כיווני זרימה של תנועת איברים. למשל, כיוון הזרימה של הקיבה הוא כלפי מטה, כאשר יש בעיה פתולוגית, כיוון הזרימה משתנה והוא עולה מעלה ואז האדם יסבול מבחילות והקאות. כיוון הזרימה של הריאות גם הוא למטה. כאשר קיימת בעיה בזרימת הצ'י, האנרגיה מהריאות אינה יורדת אל הכליות ואז יופיע קוצר נשימה עם או ללא שיעול.

הרפואה הסינית טוענת שכדי ליצור את האנרגיה החשובה לכל תהליכי החיים שלנו, אנו צריכים לחיות לפי כללים מוגדרים.

הקפדה על שינה נכונה: עלינו לעלות על משכבנו בזמן המתאים, לפי עונות השנה. כך למשל, בקיץ אנו יכולים לישון מאוחר יותר, בערך בשעה 23.00 ולהשכים קום בסביבות השעה 05.00. בחורף לעומת זאת, מוטב ללכת לישון מוקדם, בסביבות 21.30 ולהתעורר בסביבות 06.30 ועד 07.00. בסתיו אנו יכולים לישון מאוחר כמו בקיץ ולהתעורר מאוחר כמו בחורף. באביב לעומת זאת, נלך לישון מוקדם כמו בחורף ונוכל להתעורר מוקדם כמו בקיץ.

הקפדה על תזונה נכונה: אנו צריכים לאכול נכון בהתאם לעונות השנה ולטיפוס האדם שאנחנו. בחורף נאכל מזונות יותר חמים ומחממים. בקיץ נאכל מזונות יותר נייטרלים ומקררים.

הקפדה על לבוש מתאים: הלבוש גם הוא חלק אינטגראלי של חיי היומיום. עלינו להתלבש לפי העונה המתאימה בלבוש חם או קליל. בכך אנו מונעים מהגוף אובדן אנרגיה מיותרת.

שמירה על הנפש: רובנו חיים במתח רב ביותר ולא מצליחים לנטרל אותו. אנו משקיעים המון אנרגיה בכדי לשרוד את חיי היומיום במקום להתקדם הרבה מעבר. לרבים מאתנו בעיות רגשיות רבות וארוכות טווח שאיננו פותרים. אנו נוטים לשקע את הבעיות הרגשיות הללו עמוק בתוכנו. כל אלה גורמים לנו לאבד אנרגיה כדי לשרוד ו"לסחוב" הלאה. חשוב לטפל בבעיות הנפשיות שלנו ואז, הבעיות הגופניות ימצאו את פתרונם בקלות רבה.

כשקיימת בעיה בגוף, הרופא הסיני מבין כי צריך לפתור את המרכיב הנפשי כמו גם את הגופני. הטיפול יכול להיות עם דיקור וצמחי-מרפא. הדיקור ניתן במספר טיפולים שכזה שגם אם האדם עצמו אינו מבצע את העבודה הנפשית, התהליך הנפשי יתחולל בכל מקרה בגין ההשפעה המצטברת של הדיקור על הגוף ועל הנפש. הטיפול הצמחי תומך בתהליך בשני ההיבטים ולכן מרבים להשתמש בו. הפעילויות הפיזיות של הטאי-צ'י וה-צ'י-גונג גם הן תומכות בגוף ובנפש במידה לא מבוטלת. ואז, כפועל יוצא, מצב האנרגיה הפנימית של הגוף תשתפר.

אם נקפיד על כל הכללים, לא יהיה צורך בטיפול רפואי וניתן לחיות את החיים בנפש בריאה ובגוף בריא, עם אנרגיה מספיקה לכל פעילויות החיים שלנו.

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול