הסכנות שבגלולה למניעת הריון לפי הרפואה הסינית

בעשור האחרון מתפרסמים יותר ויותר מחקרים על הסכנות הטמונות בנטילת הגלולה למניעת הריון במשך שנים. מחקרים אלה מצביעים על כך ששימוש קבוע בגלולה מעלה את השכיחות לסרטן השד ולסרטן מסוגים שונים באיברי המין הנשיים וגורם לתופעות לוואי קשות נוספות, כמו אובדן חומר העצם, קרישת יתר של הדם ואפילו לעקרות.

ניתוח של השפעת הגלולה לפי הרפואה הסינית המסורתית, יכול להבהיר מדוע הגלולה כה מזיקה ומסוכנת:

לפי הרפואה הסינית המסורתית, הכבד אחראי בין היתר על הזרימה החופשית של האנרגיה המניעה את הדם. אנרגיה המורכבת מיין ויאנג – אנרגיה זכרית ונקבית. הגלולה מתפרקת בכבד וגורמת להתחממותו. החום בכבד גובר בצורה מתמשכת, עד שנוצר חוסר איזון בין האנרגיות היין והיאנג. בנוסף, חום יתר בכבד גורם לכליאת הדם, כך שקשה לו לזרום בגוף. בתחילה, תיתכן כליאת אנרגיה שתוביל לכאבים ובהמשך יתכן שיוצרו ציסטות. תופעות נוספות שעלולות להיגרם מחוסר זרימת האנרגיה הם כאבי ראש חזקים ובהמשך יכולים להתפתח גידולים בשד ובמקומות אחרים.

גם הדם עצמו מתחמם יתר על המידה בגלל חימום הכבד והוא הופך לקרישי. מצב זה גורם לאודם יתר באזורים מסוימים, לפריחות. לחץ הדם נוטה לעלות עד לערכים מסוכנים ובנוסף, ההתחממות הזאת גורמת לעצבנות יתר ולכעס בלתי נשלט. כאשר הכבד מפתח מחלה הוא מקרין על העיניים מגוון של בעיות: עיניים אדומות, מדולקות, דומעות, רגישות, דלקת ווירלית וכו'.

הרפואה הסינית גילתה את ההשפעות השליליות של התחממות הכבד עוד לפני שהרפואה המערבית המציאה את הגלולה, תוך התעלמות מבעיה זאת. לא כל אישה שנוטלת גלולה תפגע, אבל הסיכוי גדול לכך שאם יש לאישה בעיות או פוטנציאל לבעיות, הגלולה תגביר את הפוטנציאל ותפגע בה למעלה ממה שהיא משערת.

הרופאים המערביים ממהרים להמליץ על הגלולה כתרופת פלא לבעיות שונות. לדוגמא, אשה בסוף שנות הארבעים לחייה, שסבלה מתופעות לוואי של גיל המעבר. רופא הנשים שלה המליץ לה בחום על הגלולה. היא נטלה אותה ואכן חשה הקלה תוך זמן קצר. גלי החום פסקו, היא חזרה לישון בלילות ומצבי הרוח המתחלפים שלה הומרו במצב רוח מצוין. זמן מועט לאחר תחילת נטילת הגלולה היא החלה לסבול מהרפס בסביבת העין, כשהנגיף חדר לתוך העין עצמה. היא לא קישרה בין מצב זה לגלולה. קיבלה מרופא טיפול סטראוידי ותרופות נגד מחלות נגיפיות. המחלה התפתחה. האישה סבלה מכאבים עזים, עד שהחלה לקבל חומרים נרקוטיים. חברה המליצה לאישה להגיע אליי, כדי שאולי אצליח להקל על סבלה באמצעות דיקור. בתשאול הראשון היא סיפרה לי שהיא נוטלת גלולות.

התניתי את המשך הטיפול בהפסקת נטילת הגלולות. האישה הביטה עליי כאל רופא אליל מטורף, אבל הסבל שלה היה כה רב שהיא הסכימה לתנאי. תוך מספר טיפולים קצר, שנמשך ימים ספורים, סבלה של האישה פחת והנגיף נסוג בהתמדה, עד שהיא נרפאה לחלוטין. אותו גניקולוג שכעס עליי שאני מזיק למטופלת שלו, הסכים ליטול חלק בכתיבת מאמר משותף על רפואה סינית ובעיות גניקולוגיות.

אישה זאת היא רק אחת ממטופלות רבות שהגיעו אליי בעקבות נזקים שגרמה הגלולה.

אני שוב ושוב מפציר בנשים: אני יודע כמה הגלולה נוחה לשימוש ועד כמה חשוב לכן להימנע מהריון בלתי רצוי, אבל עשו לעצמכן טובה והימנעו ממנה. הגלולה, התמימה כביכול, עלולה להרוס את חייכן. בדקו היטב מהן ההשלכות של החומרים הכימיים אותם אתן מכניסות לגופכן על בסיס קבוע. אל תקבלו באופן אוטומטי כל הצעה או דרישה של רופא, קחו אחריות על גופכן. אחרי הכול, אתן אלה שתחיו איתו כל חייכן ורק לכן מותר לקבוע מה יעשה בו.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול