הקשר בין צעצועים המכילים עופרת להיפראקטיביות

צעצועים מיוצרים בכול העולם, למען הנאתם של ילדים. ישנם צעצועים, המגיעים מעבר לים, ,ונחשבים פופולארים בעולם, ובישראל בפרט. צעצועים אלו, אינם "ידידותיים" לילדך הקטן המשחק בהם באופן גורף.

האם ילדך משחק בצעצועים? מכניס אותם לפה לעתים קרובות? הכתבה הזו מיועדת לכל ההורים המודאגים להם עורבת סכנה הנקראת הרעלת עופרת.

מה הקשר בין הרעלת עופרת להיפראקטיביות?

הרעלת עופרת הינה הרעלה לא שכיחה במיוחד באופן כללי, בשל העובדה כי רק אנשים הנמצאים במקום בו יש אחוז גבוה של התנדפות העופרת, נמצאים בקבוצת הסיכון להרעלה מעופרת. בדרך כלל מדובר באנשים מבוגרים בעלי עבודות במקומות המכילים כמויות גבוהות של עופרת, או חיילים המשרתים במטווחים או נמצאים בקרבתם באופן אינטנסיבי. ידוע לרפואה כי עופרת הינה מתכת רעילה מאוד  כשהיא מופיעה בריכוז גבוהה, והשפעותיה על  המוח, עלולות לגרום להשלכות קשות. הדבר מתבטא בפגיעה בפעולות אנזימים שונים המעורבים בתהליך יצירת המוגלובין, שהוא נושא חמצן העוזר לכדוריות האדומות "להיווצר אדומות". במצב בו הוא פגוע, נגרם נזק לכדוריות האדומות ובכך כושר נשיאת החמצן אל המוח נפגע. בעקבות מצב זה, עלול להיגרם נזק למוח, ובסופו של תהליך,למספר תסמין שמוכר להורים כל כך- היפראקטיביות, בעיקר אצל ילדים. במחקר שהתבצע בשנת 1972 ע"י מחלקת ילדים ופסיכיאטריה באוניברסיטה המחוזית , ניו יורק, גילו כי יש קשר ישיר בין רמות גבוהות של עופרת בדם להיפראקטיביות.  היפראקטיביות היא רק חלק מן התסמינים של הרעלת עופרת אך היא החשובה לנו בשל העובדה כי ילדים, נמצאים כעת בקבוצת הסיכון הגבוהה לחלות בהרעלת עופרת. כמו כן, חשוב להזכיר, כי לא רק עופרת מסוכנת לילדים שלנו, גם מתכות אחרות הן רעילות לגוף כשהן.

הרעלת עופרת וצעצועים מחו”ל- מה ההקשר, ומה הסיכונים?

קודם כל חשוב לציין כי ישנו תמיד חשש שכול צעצוע, כזה או אחר, צבוע בצבע המכיל מתכת כזו או אחרת (אם כי עופרת הינה מתכת נפוצה), לכן חשוב להבין אם מה אנחנו מתמודדים-  לאחרונה, גילו מחקרים, כי צעצועים מסוימים,מכילים עופרת ברמה גבוהה. כ 18 מיליון צעצועים, הורדו מהמדפים, בשל העובדה שהתגלו בהם כמויות גדולות של עופרת. מדוע זה רע לתינוק או לילד שלכם? הילד מכניס את הצעצוע לפה, גם אם אינכם רואים, מדביק את הצעצוע לגופו, משחק אתו, וסופג אל תוך גופו במספר דרכים (דרך מערכת העיכול נפוצה יותר) , את חומריו השונים, הדבוקים לו. משמע- הצבע, שמכיל עופרת. יש ילדים הנוטים לבלוע גם חתיכות קטנות של הצעצוע, דבר שיכול לגרום לנזק נירולוגי גדול.

מה הם התסמינים של הרעלת עופרת?

כאשר ילדכם סובל מהיפראקטיביות גבוהה, , ולעתים תחל אף אנמיה, ייתכן בהחלט כי הוא סובל בעקבות מגע עם צעצועים המכילים עופרת, מהרעלת עופרת.

מהם הצעצועים מהם יש להיזהר ומה עושים כנגד הרעלת עופרת?

קודם כל, מדובר בכמה מהצעצועים הידועים לנו, והשכיחים ביותר בשוק שרובם מיוצר במזרח הרחוק ששם, משתדלים היצרנים לחסוך בהוצאות ולצבוע את הצעצועים בצבעים המכילים עופרת. על מנת למנוע הרעלת עופרת על ידי שימוש באותם צעצועים, חשוב להבין כיצד מגלים אם יש בכלל עופרת בגופנו. אחת האפשרויות הפשוטות והנוחות הינה בדיקת שיער.

בדיקת שיער של נאווה בריאות ואיכות חיים יכולה להראות לנו, האם ילדכם סובל מרמות גבוהות של עופרת או של מתכות אחרות, שכן גם בצעצועים אחרים עשויים להימצא כמויות גבוהות של מתכות רעילות. לכן, בדקו את ילדכם היום ומנעו כל מצב של הרעלה, שיכולה להיות קטלנית במידה ולא מטופלת בהקדם.

*** כמו כן חשוב לציין כי הרעלת עופרת פוגעת גם במבוגרים ובמיוחד אנשים אשר עבדו במקצועות שבהם השתמשו במתכות כבדות כגון: צבעים, אנשי קבע קרביים, טכנאיי שיניים, אומנים וכו. לכן חשוב להיבדק ע"י בדיקת שיער פשוטה, ובכך למנוע כל סיכוי להרעלה של עופרת או מתכות אחרות.

 

את בדיקת השיער ניתן לבצע בישראל ע"י חברת נאווה בריאות ואיכות חיים, החברה עוסקת כבר למעלה מעשור בבדיקת מתכות ומינרלים דרך בדיקת השיער, מלבד העופרת הבדיקה יכולה לבצע אנליזה ל 34 אלמנטים ובהם מינרלים ומתכות כבדות אשר ישקפו את מצב בריאותנו. הבדיקה יעילה במקרים של כאבי ראש, בעיות עור, בעיות פריון וקבלת פרופיל רעלים לפני הריון .

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול