השפעת רכיבה על אופניים על עצבי כף היד

גישה הוליסטית לטפול בגוף. שלוב של כירופרקטיקה עדינה, טיפולים קרניו-סקראליים,יוגה, וחשיבה חיובית.

בעלון זה:

השפעת רכיבה על אופניים על עצבי כף היד .

חשיבות הדרכת נפגעי צליפת השוט .

מגנזיום לחיזוק העצמות ועוד ועוד..

ההנקה עוזרת למנוע גירויים בעור התינוק

גן של חלוקי נחל

השפעת רכיבה על אופניים על עצבי כף היד

בעיות בעצבי כף היד מופיעות בשכיחות גבוהה בקרב רוכבי אופניים בגין אחיזה ממושכת של כידון האופניים. הלחץ יוצר חסימה של העצב האולנרי בתוך התעלה שבה הוא עובר. מחקר בנושא כלל ארבעה עשר רוכבים מקצועים שנבדקו לפני ולאחר שישה ימי רכיבה. נמצא כי רכיבה ממושכת מאריכה את העצב ומשבשת את ההולכה המוטורית והתחושתית שלו. מסקנת החוקרים הייתה שרכיבה ממושכת עשויה לגרום לשינויים פיזיולוגים בסעיף העמוק של עצב כף היד ולהחמיר סימפטומים של תסמונת התעלה הקרפלית שבה קיים לחץ על העצב המרידיאני.

באיזון כירופרקטי ניתן לאבחן לחץ עצבי באזור כף היד. כוונון עצמות מפרק כף היד ושחרור הרקמות הרכות מסיר את הלחץ מן המקום והעצבוב חוזר לתקנו. חסימה עצבית ניתן להשוות באופן פשטני לחסימה של צינור מים כאשר אנו דורכים עליו. כשנרים את הרגל מן הצינור יחזור זרם המים לשפוע . מטרת הטיפול אם כן היא לאבחן באופן מדויק היכן נמצאות החסימות המכאניות שגורמות ללחץ על העצב. עם הסרת הלחץ מן העצב אנו מסירים את הסיבה לבעיה והאזור כולו יכול להחלים.

מומלץ גם להימנע מרכיבה ממושכת ללא הפסקה וניתן למנוע את הנזק על ידי ניעור הידיים מידי פעם.

חשיבות הדרכת נפגעי צליפת השוט

מחקר שבדק את השפעת ההדרכה של אנשים שנפגעו בתאונת דרכים כשרכב פגע בהם מאחור מצא שיש חשיבות רבה להסברים ולהצגת טכניקות טיפול שונות. מטרת ההדרכה היא לעזור להפיג את הסימפטומים ולמנוע מן הנפגעים סבל שעלול להמשך שנים. בקרב הקבוצה שזכתה להסברים על הפגיעה ודרכי הטיפול בה פחתו הסימפטומים מ-89% ל-33% לאחר 24 שבועות. דרגת השיפור ברמת הכאב הייתה גבוהה משמעותית בקרב הקבוצה שקבלה הנחיות.

מחקרים בשנים האחרונות מוצאים ש"צליפת שוט" או נקע של הצוואר היא הבעיה הנפוצה ביותר כתוצאה מתאונות דרכים וגורמת ל-82% מימי היעדרות מהעבודה במשך שנתיים וחצי לאחר התאונה!!!

מה קורה בתאונות צליפת שוט שגורם לכל כך הרבה נזק?

חשוב להבין שהסטנדרטים של בטיחות הרכב שנועדו למנוע נזק למכונית אינם מונעים נזק לנוסעים. מרבית המכוניות החדישות יכולות לעמוד בתאונה במהירות של 15 קמ"ש ללא נזק נראה לעין. הנזק לצוואר של מבוגר בריא נגרם כבר במהירות של 4 קמ"ש. כיון שלנשים יש בדרך כלל גוף יותר קטן ומסת שרירים פחותה מזו של גברים, הן יותר מועדות לסבול מנזק כתוצאה מתאונה. כך שסף הנזק למכונית הוא כפי ארבעה מסף הנזק לנוסעים. בנוסף,כיון ששלדת המכונית נוקשה ופחות גמישה מגוף האדם, המכונית נעה פחות מן האדם. בתאונה שבה פוגעת מכונית אחת בשנייה מאחור,תנועת ראש הנוסע מואצת פי 2.5 מתאוצת הרכב.

הסימפטומים כתוצאה מצליפת שוט נרחבים ויכולים להופיע מיידית או לאחר חודשים ושנים מיום האירוע.

התלונות השכיחות ביותר הן כאבים ונוקשות בצוואר, בגב ובכתפיים. תלונות נוספות הם של כאבי גב תחתון, כאבי ראש, סחרחורות, כאבי לסת והירדמויות של הזרועות.

בניגוד לדעה הרווחת, הפגיעה חמורה יותר אם הגוף רגוע והאדם אינו מוכן לתאונה.

כדי למזער את הנזק במקרה של תאונה, וודאו שמשענת הראש נעולה מעל למרכז הראש. אם אתם מודעים לתאונה שעומדת להתרחש, הביטו קדימה, תפסו חזק את ההגה בשתי ידיים ולחצו בכוח על המעצורים. אם יש במכוניתכם שק אויר אל תניחו את ידיכם על הכיסוי שלו- ניפוח מהיר יכול לגרום לשברים בידיים. וכמובן תמיד חגרו את חגורת הבטיחות.

מחקר עדכני נוסף במגזין של רפואה אורטופדית מצהיר ש-74% מהמקרים של צליפות שוט משתפרים משמעותית בעזרת מניפולציה כירופרקטית ושזהו הטיפול היחידי שהוכח אפקטיבי לכאבים כרונים כתוצאה מתאונות דרכים. הטיפול הקרניו-סקראלי העדין מומלץ מאוד במקרים של תאונות כיון שהוא מרגיע ואינו מכאיב בכלל. מטרת הטיפול להחזיר חוליות נקועות למקומן, לשכך כאב, לרכך שרירים תפוסים ולהפיג דלקות באזור.

אם נפגעת בתאונת דרכים, בקר אצל הכירופרקטור/ית בדחיפות על מנת לאבחן ולטפל בבעיה בהקדם. טיפול מוקדם מונע בעיות מאוחר יותר.

מגנזיום לחיזוק העצמות ועוד ועוד..

רובנו מודעים לחשיבות הסידן בשמירה על עצמות ושיניים חזקות. מעטים יודעים שגם המגנזיום חשוב לא פחות לשמירה על צפיפות העצם ועל תפקידו במניעת אוסטיאופורוזיס בקרב בני הגיל המבוגר. במחקר שהקיף יותר מאלפיים גברים ונשים בגילאי שבעים עד שבעים ותשע, עקבו אחרי צריכת המגנזיום דרך תזונה ותוספי מזון. החוקרים מדדו את צפיפות המינרלים בעצמות וכן עקבו אחרי הפעילות הגופנית ואחוזי השומן בגוף.

במחקר זה נמצא קשר בין צריכת מגנזיום וצפיפות העצם. לכל 100 מ"ג של מגנזיום שנצרך יומית נמצאה עליה של 2 אחוז בצפיפות העצם. מחוקרים מצאו שרק 26 אחוז מהנחקרים צרכו את הכמות המומלצת של 320 מ"ג ליום לנשים לעל גיל שבעים, ו420 מ"ג לגברים בגיל זה.

המגנזיום הוא מינרל שנמצא כמעט בכל תא בגוף. צבעו לבן-כסוף והוא מתכתי בטבע. המגנזיום אחראי על פעולות רבות בגופנו בנוסף לחיזוק העצמות. הוא עוזר ליצירת תאים חדשים, לשיפור פעילות קבוצת ויטמין בי, לשחרור שרירים, לקרישת דם, לחיזוק המערכת החיסונית ופעילות האנרגיה של התא ולהפרשת אינסולין. בנוסף נמצא גם כי המגנזיום עוזר לשיפור ראיה אצל חולי גלאוקומה, עוזר להורדת לחץ הדם, משפר היפראקטיביות אצל ילדים ומפחית סימפטומים שקשורים לעייפות כרונית.

לחולי כליות אסור לקחת תוספי מזון שמכילים מגנזיום ללא התייעצות רפואית. סימנים למחסור במגנזיום יכולים לכלול עייפות, חוסר שינה, דופק בלתי סדיר, חולשת שרירים וכווץ שרירים, דיכאון וחוסר תאבון.

מקורות טובים למגנזיום נמצאים בשוקולד!!, בקטניות, אגוזים, מאכלים מחיטה מלאה, טופו, ירקות ירוקים, אורז חום, צימוקים ואוכל ים.

Magnesium intake from food and supplements is associated with bone mineral density in healthy older white subjects. Journal of the American Geriatrics Society, November 2005;52(11):1875-1880.

ההנקה עוזרת למנוע גירויים בעור התינוק

אקזמה נפוצה מאוד בקרב תינוקות. מדובר בעור יבש ומגורה,בעיקר על הפנים, כפות הידיים והרגליים ומאחורי הברכיים.

במחקר שכלל יותר מ4000 תינוקות נמדדו אלרגיות שונות בגילאים החל מחודש ועד ארבע שנים. במחקר נמצא שתינוקות שינקו באופן מלא במשך ארבעה חודשים לפחות היו בסיכון מופחת של 22% לסבול מאקזמה בגיל ארבע שנים. ממצאים אלה בלטו במיוחד אצל תינוקות שסבלו מאקזמה שהופיעה במשך השנתיים הראשונות לחייהם. החוקרים קבעו שהנקה מגינה על התינוקות מפני אקזמה וגם מונעת המשך של הסימפטומים האלרגיים בגיל מאוחר יותר. במחקרים נמצא קשר משמעותי אף יותר בין הנקה והפחתת הסכנה לאסטמה.

Breast-feeding reduces the risk for childhood eczema. The Journal of Allergy and Clinical Immunology, October 2005;116(3):657-661.

גן של חלוקי נחל

צעידה ברגליים יחפות על חלוקי נחל מומלצת לכל גיל וגם בתנאים עירוניים ניתן ליצור גן חלוקי נחל. תוחמים שטח קטן רצוי בגודל של כמטר מרובע ומהלכים עליו מידי יום במשך כמה דקות לשיפור זרימת הדם ברגליים ולגירוי נקודות רפלקסולוגיה המשפיעות על בריאות הגוף כולו.

לצעידה על חלוקי נחל יתרונות בריאותיים רבים. בין היתר עוזרת הצעידה להורדת לחץ הדם, לשיפור מצב הרוח, לשליטה בשיווי המשקל והפחתה במעידות, וגם להמרצה וחידוש האנרגיה בגוף.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול