התועלת שבאכילת הירק במיה

 

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי.

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומהאינטרנט. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

 

למעיים יש חשיבות רבה במערכת העיכול. אם המעיים נפגעים או שאינם פועלים כהלכה, נוצרים סיכונים בריאותיים רבים. נזקים לרירית של המעי ושאר חלקי צינור העיכול פוגעים בספיגת המזון. צמח שיכול לעזור לריפוי המעיים הוא ירק הבמיה. זהו ירק טעים אותו ניתן לאכול בדרכים שונות ויש בו תועלת רבה, במיוחד למעיים.

הבמיה מכילה כמויות ניכרות של ויטמיני A, C, E, K, ביופלוונואידים וקומפלקס B. היא מכילה גם כמות נאה של המינרלים ברזל, סידן, אשלגן, נתרן, נחושת, מגנזיום, סלניום, מנגן, אבץ ופיטו-נוטריינטים. זהו ירק נטול שומן, דל קלוריות ועשיר בערכים תזונתיים שונים. את פירות ירק הבמיה הצעירים אפשר לאכול גם לא מבושלים.

צמח זה מפחית את הסיכון לתופעות כמו עודף כולסטרול, סוכרת, השמנה ואפילו סרטן המעי הגס. זאת בזכות אושרו בסיבים. ויטמין A שבו עוזר לבריאות העור, הפלוונואידים שבו מפחיתים סיכון לסרטן הריאות, תורמים לבריאות החניכיים וכך מצמצמים את הסיכון לעששת שיניים. ויטמין C מפחית נזקי רדיקלים חופשיים. ויטמין K המצוי בו בכמות נאותה עוזר לקרישת דם נכונה ולחוזק העצמות בגוף.

לבמיה יש ערך מיוחד לניקוי צינור העיכול משאריות של שומנים, פחמימות, כולסטרול, רעלים, בקטריות מזיקות ועוד חומרים מזיקים. כך, צינור העיכול פועל במיטבו לעיכול וספיגת המזון. גם בזכות הכמות הרבה של ויטמין A שבו, עוזר ירק זה לריפוי ולשמירה על בריאות ריריות צינור העיכול.

מקורות

http://www.oshims.com/herb-director…

http://thebest-health-foods.com/ok…

http://www.fasteasydiet.com/index…

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול