התייחסות בית המשפט לגרימה של תסמונת שהייתה מחלה רדומה (תת-קלינית) לפני התאונה

 

בן 52, אדם בריא שהתפרנס מעבודה דרשנית מבחינה פיזית, נפגע בתאונת עבודה כאשר חילק סחורה.  כשיצא מפתח החנות דרך על מרצפת שנפערה ונפל לתוך בור לעומק של כמה מטרים. נפל על רגליו ונפגע בגפיים התחתונות, בצווארו ובגבו ובמרבית חלקי גופו.  היה עדיין בהלם כשהוצא מהבור על ידי צוות החנות והובל באמבולנס לבית החולים.  נבדק וצולם בחדר המיון.  נמצאה רגישות בעמוד שדרה צווארי ללא הגבלה בתנועות, רגישות בעמוד שדרה גבי עם הגבלה בתנועות, שפשופי עור ורגישות בגפה ימנית תחתונה.  בצילומי רנטגן לא נצפה נזק בעמוד שדרה צווארי, בעמוד שדרה גבי ומותני נצפו שינויים ניווניים ללא עדות לשברים,  בחלק ממפרקי כף רגל ימין נצפו שינויים ניווניים.  אובחן כחבלה של עמוד השדרה הצווארי, הגב העליון והתחתון, וגפה ימנית תחתונה .  כתוצאה מתאונה זו הפך להיות נכה ומוגבל, לא היה מסוגל לחזור לעבודתו ונזקק מאז ועד היום לטפול ומעקב אורתופדי, נוירולוגי ופסיכיאטרי..

מוגבלותו העיקרית בנושא האורתופדי היא נכותו בשתי רגליו שסובלות במספר אזורים של כפות הרגלים והקרסול משינויים ניווניים ארתריטים משמעותיים, שתוארו במדה קלה יותר כבר בהדמיה שבוצעה ביום האירוע.

השינויים הללו שנצפו בהדמיה היו קיימים אמנם עוד לפני התאונה הנדונה, אבל היוו תמונה תת- קלינית, ללא ביטוי קליני וללא פגיעה כלשהיא בתפקודו עד לתאונה.  ‘מחלה רדומה' זו לא הייתה מוכרת לו ולא לרופאיו.  ערכו של מצב זה  " ללא השפעה על כושר הפעולה הכללי ואין הגבלה בתנועות"  מבחינת נכות היה  0  על פי סעיף 35(1)(א) של תקנות הביטוח הלאומי..

רבות כבר נכתב על התייחסות בית המשפט להתעוררותה של מחלה רדומה עקב אירוע הקשור בתאונה, שיצרה את הקשר הסיבתי המשפטי שבין התאונה והמחלה.  כך גם נכתב על העובדה, כי אותה מחלה יכלה להתפרץ גם שלא עקב התאונה אבל איננה שוללת את קיומו של תלות וקשר סיבתי שבין התאונה והמחלה.

האירוע הנדון הוציא את התסמונת הארתריטית 'מהכוח אל הפועל',  ורצף התלונות שהתחילו מיד בקרות האירוע ונמשכו מאז ועד עתה הוא 'גרימה' של מצבו כיום בכל חומרתו.

 

 

תקציר

רבות כבר נכתב על התייחסות בית המשפט להתעוררותה של מחלה רדומה עקב אירוע הקשור בתאונה שיצרה את הקשר הסיבתי המשפטי שבין התאונה והמחלה.  כך גם נכתב על העובדה, כי אותה מחלה יכלה להתפרץ גם שלא עקב התאונה

אבל איננה שוללת את קיומו של תלות וקשר סיבתי שבין התאונה והמחלה.

האירוע הנדון הוציא את התסמונת הארתריטית 'מהכוח אל הפועל',  ורצף התלונות שהתחילו מיד בקרות האירוע ונמשכו מאז ועד עתה הוא 'גרימה' של מצבו כיום בכל חומרתו.

 

תגיות

התייחסות בית המשפט, מחלה רדומה,  קשר סיבתי משפטי, בין תאונה ומחלה,  מהכוח אל הפועל,  גרימה של מחלה.

 

 

 

 

 

 

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול