חזרה לשגרה לאחר ניתוח החלפת מפרקים כולל הגשת בקשה לאחוזי נכות

ניתוח החלפת מפרק ירך אינו ניתוח פשוט אך הודות לטכניקות מתקדמות ולידע שיש למומחים בתחום ניתן לעבור אותו בהצלחה ולחזור לשגרה בהדרגתיות תוך שיפור בתפקוד והפחתת הכאב. אנשים רבים פונים לאחר אבחון והמלצת מומחים לניתוח החלפת מפרק ויש להיות מוכנים לתהליך השיקום ולזמן ההתאוששות באשפוז ובבית לרבות ההכנות הנדרשות כמו תכנון הבית והשכרת עזרים וכן הגשת טפסים לקבלת הזכויות שמגיעות כמו בקשה לאחוזי נכות. מה חשוב לדעת בנוגע להיערכות לאחר ניתוח החלפת מפרקים?

הפן הביורוקרטי – אחוזי נכות


על מנת לקבל הכרה באחוזי הנכות לאחר שעוברים תהליך של ניתוח להחלפת מפרק ירך או ברך יש להתייצב בפני ועדה רפואית של משרד הבריאות אשר תקבע את קביעת אחוזי המגבלות בניידות ומתבססת בקבלת ההחלטה על פי מסמכים רפואיים שיש להציג ולפי רשימת הליקויים שמפרסם המוסד לביטוח הלאומי. אחוזי המגבלות משתנים לפי היקף הניתוח והם אלה שקובעים את גמלת הניידות, כמו למשל, אם בוצעה החלפה של מפרק אחד או דו צדדי.
לאחר החלפת מפרק הירך ניתן להגיש גם בקשה דרך משרד התחבורה לקבלת תג נכה. בכל מקרה, יש לברר את הנושא מול ביטוח לאומי, משרד הבריאות ומשרד התחבורה וכמובן לתעד ולשמור כל מסמך רפואי שיינתן במסגרת הפרוצדורה של החלפת המפרקים. בכל מקרה, הגשת התביעה צריכה לכלול מסמכים כמו צילום של רישיון נהיגה בר תוקף, צילום של פוליסת ביטוח מקיף בתוקף, תלושי שכר לתקופה של שלושת החודשים האחרונים וחתימה על כתב התחייבות ועוד טפסים ואישורים המפורטים באתר של המוסד לביטוח לאומי. באתר גם מפורט תהליך הטיפול בתביעה. 

להתרגל לתרגל


חשוב מאוד להכין את הבית לקראת החזרה מהניתוח עם השחרור מאשפוז כך שלא יהיו פריטים חדשים ותתאפשר גישה נוחה. מומלץ גם שאזור המיטה יהיה פנוי וכן שתהיה הנגשה למקלחת. אם ניתן לבקש תמיכה מאנשים שיוכלו לסייע לפחות בהתחלה. על מנת למנוע קרישי דם בגפיים יש להיות מוכנים לקבלת זריקה חד יומית למשך 4 שבועות מיום הניתוח וכן לתרגול תרגילי נשימה המבוצעים בעת שכיבה באמצעות מתקן לתרגול נשימה ולטיפול פיזיותרפי שיסייע גם בנשימה וגם בתרגול להגדלת טווח התנועה.
כמו כן, היו מוכנים לתרגל תנועות ככל שניתן למניעת היווצרותם של פצעי לחץ שנוצרים כאשר נוצר לחץ מתמשך בעת שכיבה על העור. רחצה וחבישה באגדים אלסטיים. כדאי לרכוש גם גרביים אלסטיות לתקופה של מספר שבועות לאחר הניתוח. חשוב מאוד למלא אחר ההנחיות של הפיזיותרפיה להרחבת טווח התנועה וחיזוק שרירי הירך. 

החומרים הדרושים להצלחה


חשוב מאוד לתאם תור לקופת חולים או לפנות למרפאה על מנת להוציא את התפרים כ-10-15 יום לאחר הניתוח ובכל מקרה, לא מומלץ להרטיב את הפצע עד יום לאחר הסרת התפרים. מומלץ לשכור מראש או לרכוש מכשירי עזר להליכה כמו הליכון או מקל הליכה, לפי התקציב או מה שנוח ולתכנן את השגרה החדשה כך שכל יום תוכלו להתרגל למכשיר ולתרגל את התרגילים שקבלתם באמצעות פיזיותרפיה כמו גם לחזור באופן הדרגתי לפעילות גופנית החשובה מאוד להחלמה. יש לקבוע מעקב אצל המנתח על מנת לקבל חוות דעת מקצועית הודות התקדמות ההחלמה ופעילות המפרקים.

אורך רוח וסבלנות וכן התמדה ועקביות הם החשובים לחזרה לשגרה . אל תשכחו את הזכויות, ימי מחלה מהעבודה וכל הטפסים שיש למלא והאישורים שיש להפיק על מנת שתיהנו ממלוא הזכויות שלכם לאחר ניתוח החלפת מפרקים. 

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול