טיפולים טבעיים באבני כיס מרה

טיפולים טבעיים באבני כיס מרה

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי,

כל הזכויות שמורות להוכברג מרדכי ואריאלה

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומהאינטרנט. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

 

אבני מרה יכולות להיות בגדלים שונים – מגודל של גרגרים ועד כמעט לגודל של כדור גולף – קוטר של מספר סנטימטרים. הן מלמדות על נטרול לא מושלם של רעלים בכבד המהווה סיכון להתפתחות מחלות שונות בגוף. לשם טיפול טבעי בהן יש לשלב צריכת מזונות ומשקאות נוגדי חמצון וניקוי של מערכות הגוף.

בכיס המרה נאגר מלאי של מיץ מרה שנוצר על ידי הכבד. מיץ המרה דרוש לפירוק ועיכול של מזון שומני. כאשר בכבד ובכיס המרה יש הצטברות של רעלים, אין הם מסוגלים להפריש די מיץ מרה. זה יכול להביא לחוסר איזון במיץ המרה והוא מתגבש לאבני מרה. אבנים כאלו מורכבות בדרך כלל מכולסטרול וסידן. מרבית הסובלים מהיווצרות אבני מרה לא חשים בדבר אלא רק כאשר האבנים גדולות. במצב זה יש פגיעה בעיכול ויכול להיגרם כאב חד בצד הימני של הבטן העליונה. כאבים כאלו קורים בדרך כלל בלילה אחרי אכילת ארוחה עתירת שומנים. סימנים נוספים לבעיה הם התנפחות הבטן, גיהוקים, גזים, צואה שמנונית, עייפות אחרי ארוחות ושלשולים.

יכול להיווצר גם מצב של התרבות חיידקי אשריציה קולי ובקטרואידים שמחמירים עוד יותר את המצב הדלקתי – כאן דרושה גם התערבות עם חומרים נוגדי בקטריות.

כדי למנוע ולרפא מצבים כאלו של היווצרות אבני מרה, יש לצרוך פירות וירקות עשירי פיטונוטרייניטים כמו אבוקדו, קוקוס ושמן זית. יש לצרוך מזונות צמחיים עשירי אומגה-3, ויטמין K2 ולהעלות את רמת ויטמין D על ידי חשיפה לשמש. ויטמינים אלו עוזרים לחילוף החומרים של הסידן וכך לא תיווצרנה אבני מרה.

לשם תפקוד בריא של הכבד או כיס המרה דרושים מזונות עשירים בחומצות אורגניות ואנזימים טבעיים. בין משקאות ומזונות אלו נכללים חומץ תפוחים, מהול במים טהורים, מיץ לימון מהול כנ"ל, מיץ לימון מתוק, פטריית הקמבוצ'יה ויוגורטים צמחיים עשירי חיידקים העשויים מחלב שקדים או חלב שומשום.

יש לנקוט בצעדים לניקוי הכבד. חשוב לרווח 12 שעות בין ארוחת הערב וארוחת הבוקר. אם אוכלים בערב בשעה שמונה, יש לאכול ארוחת בוקר לא לפני שמונה בבוקר. כך יש מספיק זמן למערכת להתנקות. מומלץ פעם או פעמיים בשבוע יום של מיצים חיים בלבד. אפשר לכלול בכך מיץ לימון מהול ומי חיטה תוססים. לחולים כאלו רצוי, עד לשיפור מצבם, לאכול רק פעם ביום ארוחה מוצקה ובשאר הפעמים לשתות מיצים.

 

מקור

Beat Gallstones Naturally. Tuesday, March 20, 2012, by: Dr. David Jockers.

See all articles by this author http://www.naturalnews.com/035297_gallstones_gallbladder_remedies.html#ixzzlpdTp0wKQ

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול