טיפול בדמנציה ובאלצהיימר

טיפול בדמנציה ובאלצהיימר

החלק החשוב ביותר בנוגע לאלצהיימר הנו אבחון מוקדם ככל האפשר, שכן מירב הטיפולים הקיימים נועדו בעיקר למנוע הידרדרות של המחלה. לכן מקובל להמליץ על בדיקה על ידי מומחה גם כאשר ישנם סימנים ראשונים קלים. הבדיקה לרוב תכלול מפגש עם החולה ובן משפחה וביצוע מבחני זיכרון, התמצאות, שפה, ריכוז ועוד. במידת הצורך, יש לשלול גם גורמים גופניים היכולים ליצור תמונה דומה ולשם כך נדרשות לעיתים בדיקות נוספות כבדיקות דם או בדיקות הדמיה של הראש.

קיימים מספר מרכיבים לטיפול בדמנציה ובאלצהיימר:

הטיפול התרופתי:

קיימות שתי מטרות לטיפול זה- מניעת הידרדרות המחלה, וטיפול בבעיות נלוות. למניעת ההידרדרות מומלץ לשלב שתי תרופות, כל אחת מקבוצת תרופות שונה. השלוב של שתי התרופות מהקבוצות השונות, אשר עובדות כל אחת בצורה שונה עשוי להאט את קצב ההחמרה אצל המטופל. הטיפול בבעיות נלוות חשוב לא פחות, והוא כולל טיפול נגד דיכאון, טיפול לבעיות התנהגות בלתי הולמת או מסוכנת, טיפול בבעיות השינה ועוד.

חשוב לציין כי טיפולים אלו אינם משנים את מהלך המחלה, אך הם מסייעים מאד בהקלה על הסבל של המטופל ומשפחתו. בעת קביעת הטיפול, על המומחה הרושם את התרופה להתייחס לחומרת הבעיה, מידת הסבל של החולה ומשפחתו, מידת הסיכון לו ולסביבתו והמידה בה המערכת המשפחתית מסוגלת להתמודד עם ההפרעה ההתנהגותית.

התאמת הסביבה לצרכיו של המטופל:

יש לקבוע למטופל סדר יום קבוע ככל הניתן הכולל גם יציאה מהבית- למועדון מתאים, למשל, או לטיול יומי בגינה הסמוכה לבית. במצבים מתקדמים, כאשר החולה נזקק להשגחה מסביב לשעון, ניתן להיעזר בשירותיהם של עובדים זרים. כיום בארץ קיימות חברות שונות המסייעות למשפחות בפנייה לביטוח הלאומי לקבלת סיוע כספי ולקבלת רישיון, ואף תומכות בעובדים הזרים בעת שהותם בארץ. חשוב מאד כי המשפחה תקבל תדרוך לגבי אופן הטיפול בחולה. המשפחה צריכה ללמוד כיצד להתמודד עם התנהגות שונה של המטופל ולאילו תופעות לוואי של תרופות עליהם לשים לב.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול