טיפול בכאבי מחזור דרך הרפואה הסינית

אחוז גבוה מהנשים סובלות מכאבים היכולים להגיע בכל אחד משלבי המחזור. תופעות של כאבים פיזיים  לצד ייסורים נפשיים. מגרנות,כאבי בטן,בחילות,עייפות,מצב נפשי ירוד,עצבנות ,כאבי גב,כאבי ראש,כאבי "שרירים" בכל הגוף,תאבון מוגבר לטעם ספציפי, שינויים חדים במצב הרוח,בעיות שינה וכד',כל אלה הינם מנת חלקן של נשים רבות שמשלימות עם רוע הגזירה ואינן מודעות לפתרונות מעשיים נוחים וללא תופעות לוואי .

בשנים האחרונות אנו זוכים לראות נשים רבות מופנות ע"י הרופא, שניסה כל סוג טיפול קונבנציונלי ללא הקלה , לטיפולים משלימים. הטיפול בדיקור סיני ,בו נעשו מחקרים בני עשרות שנים זוכה להכרה, ולמקום של כבוד לצד הרפואה הקונבנציונלית, ומספר הרופאים המעודדים את ההסתייעות בו הולך וגדל מידי שנה.

אבחון טרם הטיפול כולל  תשאול האישה, אבחנת גוף,מדידת דופק לפי הרפואה הסינית, ובחינה במבט על הלשון.

צורת הטיפול הינה דרך מרידיאנים (ערוצי אנרגיה) ספציפים של כל איבר, ואיזון בין חמישה אלמנטים שונים בגוף:מים, עץ, אש, אדמה ומתכת, כשלכל אחד הייחוד שלו מבחינת צבע, טעם, איברים וכד'.

לדוגמא: לאלמנט האדמה שייך הצבע הצהוב,האברים הקשורים לאלמנט זה הינם הקיבה והטחול,הטעם המקושר הינו מתוק

לטיפול  שלושה שלבים עיקריים:בשבוע שלפני הווסת, בזמנה, ואחריה.

לדוגמה, אישה שמגיעה עם תלונה עיקרית של מגרנות,ובחילות,טיפול הדיקור יעסוק בשני אלמנטים עיקריים: העץ-אליו קשורים הכבד וכיס המרה,והאדמה אליה קשורים הטחול והקיבה.

השימוש שנעשה בערוצי האנרגיה של אברים אלו,ובנקודות ספציפיות משפר את האיזון של הגוף, ולכן לא מפתיע כי כבר לאחר מספר מועט של  טיפולים תחוש האישה הקלה משמעותית ואיכות חיים תשתפר .

הוספה של צמחי מרפא מתאימים למטופלת,תזונה נכונה- אפילו שינויים  קלים ביותר,יוסיפו לשיפור משמעותי  בהרגשה.תרגילים ופעילות גופנית  מתאימה יעזרו גם הם.

גם לאחר שהמטופלת מדווחת שהרגשתה טובה "ונפתרה הבעיה",אמליץ על  המשך הטיפולים במרווחי זמן גדולים יותר דבר שיבטיח אי-הישנות הסבל.

כאשר קיימות תופעות נוספות לכאבים כגון מצב נפשי ירוד,ובעיות שינה,שלהן קשר לאברים הקשורים לאלמנט האש: הלב, מעטפת הלב,והמעי הדק, יש לאבחן אלו מאיברים אלה קשורים לבעיה במקרה הספציפי ולהחליט כיצד ודרך איזה מרידיאן נטפל.

כאשר יש מעצור בתנועת האנרגיה והדם בגוף,עלול להיווצר חום,שבאופן טבעי עולה לחלק העליון (כמו אש),ומפריע למהלך התקין של האנרגיה הקשורה ללב,וגורם לבעיות שינה.במקרה זה,אשתמש בנקודות המשחררות חום מהגוף,מרגיעות,ומניעות אנרגיה ודם,ובתוספת צמחי מרפא מקררים,ומניעים.

סחרחורות,ראיה מטושטשת,עייפות גדולה,וסימנים נוספים של אנמיה,גם אלה בעיות הניתנות לטיפול בקלות יחסית, והדבר נעשה ע"י חיזוק האישה בנקודות דיקור המחזקות דם ואנרגיה,צמחים מחזקים,ותזונה נכונה.

במקרה של כאבים מאוד חזקים בימים ראשונים של הווסת (שיעידו על חסימה חזקה באזור,היכולה להגיע ממקורות שונים), הטיפול הראשוני יהיה פתיחת  החסימה ע"י שימוש בנקודות מקומיות באזור הכאב ובנקודות הנמצאות על הרגליים ומשפיעות על האזור.

חשוב לומר שכל התופעות המוזכרות יכולות להגיע בהרכבים שונים,ובזמנים שונים.הטיפול הינו ייחודי לאישה המגיעה לטיפול.גם  שתי נשים עם אותם סימפטומים, לא תטופלנה באופן זהה,מאחר וההסתכלות היא לא רק על הבעיה, אלא גם על האדם,אורח חייו,והאישיות שלו.

אם הטיפול יהיה רק בבעיה,הסבירות שהיא תחזור גבוהה,אבל אם אטפל גם במקור לבעיה,הסבירות לחזרה נמוכה בהרבה.

דבר נוסף שיקבע את סוג הטיפול הוא הזמן במהלך המחזור בו תגיע האישה לטיפול.

מחקרים לאורך זמן מוכיחים שיש לדיקור הסיני תוצאות אמיתיות, יש לציין שככל שנקדים לטפל באשה בגיל צעיר יותר, כך נזדקק למספר טיפולים מועט יותר, ושיפור איכות החיים תהיה מהירה יותר, כולל הפסקת שימוש בכדורים נגד כאבים,שיפור מוחשי במצב הגופני והנפשי ובקיצור להגיע למצב של חיים בעולם ללא כאב.

בברכת רפואה שלמה

כנרת ליטני-מטפלת מוסמכת ברפואה סינית ושיאצו

 

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול