טיפול הומאופתי בטיקים

טיקים היא בעיה מטרידה שמצויה אצל רבים בדרגות שונות של בולטות.
לפעמים זו הנעה קלה של איבר, לעיתים כחכוח בגרון ועד תנועתיות בכל הגוף עם שילוב של קולות. יש טיקים נודדים מאיבר לאיבר בתקופות שונות. יש טיקים שנשלטים ברמות שונות. יש תנועות שניתן להסוות בקלות והסביבה כמעט לא שמה לב ויש תנועות שמלוות ברעשים שמושכות תשומת לב מהסביבה. הבעיה מציקה מאד לסביבה. בני משפחה קרובים נכנסים לעיתים לסטרס הרבה יותר מהאדם עצמו.

לרפואה המערבית אין פתרון יעיל למצב הזה. יש תרופות כמו רטאלין שאינן ייעודיות לטיקים ובכ"ז נרשמות ע"י רופאים למצב הזה. מניסיוני הרטאלין היא תרופה שיוצרת החמרה ואינה מומלצת.

האדם עם הטיקים חווה חוסר אונים בבואו לטפל בבעיה ברפואה המערבית. משום כך רבים מחפשים פתרונות לא קונבנציונאליים ומגיעים לקליניקה ההומאופתית.
מניסיון מתמשך עם מטופלים רבים אני יכולה לציין את העובדות הבאות:

1. עבור רוב האנשים, זוהי בעיה מביכה. היא נותנת תחושה שמשהוא לא בסדר וצריך להסתיר את זה. תהליך ההסתרה עצמו גובה גם הוא מחיר. ילדים שלא יוצאים מהבית או בעיות חברתיות במוסד הלימודים – צוחקים עליהם ומציקים להם.
2. הסביבה הקרובה של האדם עם הטיקים סובלת מאד מהבעיה. הורים מדווחים על סטרס שנגרם להם כשהם רואים את ילדם עם טיקים. קשה להם שלא להגיב לבעיה למרות שהם יודעים שתגובה מחמירה את הטיקים. למרות שאין כל נזק גופני בטיקים הבעיה מאד מלחיצה.
3. הטיקים אצל כל אדם הם סימן ללחץ פנימי שמחפש מוצא. ממש כמו סיר לחץ. הטיק הוא מוצא למערבולת הפנימית. לכן לעיתים עם הריפוי המטופל חווה בתחילה יותר טיקים, כאילו שהגוף מנסה לשחרר יותר לחץ בבת-אחת-השסתום הגדול של סיר הלחץ מופעל….
4. בהומאופתיה ההסתכלות היא אינדיבידואלית ולכל מטופל מותאמת תרופה מיוחדת למצבו. הטיקים היא תופעה חיצונית שמאותת על שלל תחושות פנימיות שונות. משום כך אי אפשר כמו בפסיכיאטריה לתת טיפול על סמך הבעיה ויש צורך להבין מה מייצר אותה-מה עומד מאחוריה.
5. כאשר התרופה ההומאופתית מותאמת באופן מדויק נרשמת הקלה בטווח שבועות ספורים. תרופה שאיננה מדויקת לא מייצרת כל שינוי ולכן בטווח של חודש שבו לא נצפה שינוי יש לשוחח שוב עם המטופל על מנת להגיע להבנה טובה יותר.

התרופות ההומאופתיות נלקחות במקורן מכל ממלכות היקום – מהחי, מהצומח ומהמינרלים.
התרופה-הרמדי עוברת סדרה ארוכה של דילולים וכשהיא במצבה ההומאופתי לא מכילה כל חומר כימי. היא לא מייצרת תופעות לואי אלא רק מעודדת את המערך הטבעי של הגוף לפעול לתיקון הבעיה.

הנה 3 דוגמאות של ילדים שסבלו מטיקים ולכל אחד הותאמה תרופה מממלכה אחרת ביקום.

מקרה ראשון של יעל, ילדה בת 10. ברקע בית לא שקט עם הרבה מריבות קולניות. יעל היא ילדה מאד רגישה. היא מגיבה בצורה קיצונית לחוסר ההרמוניה בבית. היא רגישה ממש כמו צמח, גם לשינויי טמפרטורה. כשחם – היא עצבנית וגם הטיקים מוחמרים. כך גם כשהיא לא שותה מספיק.
יעל קבלה תרופה הומאופתית שנלקחה מהצומח. מי ששייך לממלכה הזאת רגיש לתחושות מסוימות ומגיב אליהם בעוצמה, כמעט כמו צמח שכשהשמש מכה בו והוא מתייבש ונובל.

מקרה שני – דויד, ילד חמוד בגן חובה. גם הוא מזיז ידיים וראש בצורה שמטרידה את הוריו. הם לא עושים מזה ענין וגם הילדים בגן מתייחסים אליו יפה ובכ"ז הבעיה לא נעלמת. דוד ילד פתוח, חכם ותקשורתי ומדבריו עולה תאור ברור שהוא חסר סבלנות לילדים "כי הם טפשים…" הוא שונא להפסיד במשחקים וכשזה קורה הוא מגיב בצורה חסרת פרופורציה. כנראה שבאותו רגע הוא מרגיש "טפש" ולא יכול להסכים לזה.
דוד קבל תרופה מינרלית. אנשים שזקוקים לתרופה ממלכת הדומם (מינראלים), חשים שחסר להם יכולת לתפקד בעולם. דוד הרגיש שהזהות שלו לא "זוכה לכבוד" ובכל מצב של איום לזהותו כ"ילד חכם" הוא לא תפקד כפי שמצופה מילד בגילו.

יואב הוא נער בגיל ההתבגרות. בבי"ס רגיל לא הסתדר. הוא נמצא בבי"ס מיוחד וגם שם לא מסתדר. הוא מעורב בקטטות. אם רק נדמה לו שתוקעים בו מבט עקום האירוע מתפתח לקטטה. מתן קבל תרופה ממלכת החי – גם הוא כמו דויד לא מתפקד "טוב" במערכות חברתיות אבל אצלו התחושה איננה של חסר יכולת אלא של מלחמת הישרדות, של חזק מול חלש, תחרות ואטרקטיביות. כל אלה תכונות שהחיות "מצטינות" בהן.

כמובן שבכל ממלכה יש אינספור תת-מחלקות ורק תרופה אחת שעונה בצורה מדויקת על אופי הבעיה של הילד או המבוגר יכולה להדהד היטב ולהביא את המצב הלא מאוזן ליותר רגוע.
התאמת התרופה ההומאופתית היא תוצאה של הבנת הבעיה הרגשית. ההבנה הרגשית דורשת מומחיות של הבנת טבע האדם ויכולת להצמיד לתמונה שעלתה רמדי הומאופתית מדויקת. בשיחה עם המטופל אני מנחה אותו אל נבכי התת-מודע – שם נמצאות התשובות. רק הבנה כזאת יכולה להביא למציאת התרופה המתאימה. ההבנה המדויקת מביאה גם את המטופל לחוות מודעות פנימית שהיא כשלעצמה מביאה רוגע. פעולת התרופה (רמדי) מרגיעה את הלחץ הפנימי ולכן גם הטיקים נרגעים כתוצאה מכך. הטיפול מכוון לשורש הבעיה.
בהסתכלות על מטופלים בטווח הארוך אפשר לציין שהשחרור מהטיקים נשמר לתקופות ארוכות ורק במצבי סטרס כאשר הבעיה חוזרת מספיקה נטילה אחת של רמדי על מנת לשמר את השקט שהושג.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול