טיפים להתחסנות טבעית מפני השפעת, על פי הרפואה הסינית

ד"ר משה עבד כפנימאי בבי"ח קפלן במשך 20 שנה ולמד רפואה סינית באוניברסיטה בטיוואן.

השפעת עומדת בפתח ורשויות הבריאות בארץ יוצאות בפניה לציבור להתחסן אך אינן מפיצות הזהרות. ככול שאנו מרבים להתחסן מפני השפעת הנגיף מתחסן ומתחזק מפני החיסון. הרשויות אינן מודות בכך אלה מציינות את העובדה הנכונה כי השפעת "השנה" תהיה מסוכנת מקודמותיה.

הרפואה הסינית מציעה פיתרונות אלטרנטיביים לטיפול בשפעת ללא כל הסיכונים הכרוכים בחיסון. בראייה הסינית השפעת נגרמת מחדירת רוח קרה אל הגוף טרם הגוף חיזק את המערכת החיסונית שלו. הרוח מחלישה עוד יותר את הריאות ודרכי הנשימה שהיו חלשים מלכתחילה וגורמת לשיעול טורדני, נזלת, כאבי ראש ויכולה להתפתח לדלקת ריאות. יתכנו גם כאבי שרירים ומפרקים בחילות והקאות.

הרפואה הסינית מציעה מספר דרכים אלטרנטיביות להתחסנות מפני השפעת. אם נקיים את כל הכללים תופחת תדירות המחלה ולא נזדקק לחיסונים חיצוניים המוציאים את הגוף מאיזון.

1. נשתדל להימנע מחשיפה מוגברת לרוח קרה

2. ננהג בתבונה עם הלבוש, אנו רגילים לקיץ חם אך מזג האויר בתקופה זו משתנה במהירות.

3. נמנע מההרגל להדליק את המזגן, בתנאים מתאימים האוויר העומד יכול להוביל להתלקחות שפעת.

4. נוסיף לתזונה היומית מזונות מחממים שיעזרו לנו להתמודד עם הקור, למשל מאכלים חריפים. בנוסף לחימום הגוף הטעם החריף מסייע בחיזוק דרכי הנשימה.

5. נמנע משתיית משקאות קרים בשעות הבוקר כדי לתת לקיבה להתחמם.

6. לא נגזים בפעילות גופנית בחילוף העונות, אנו זקוקים לכל הכוח כדי להתמודד עם שינויי האקלים.

7. לא נעלה על המשכב מאוחר בלילה ונקום מוקדם בבוקר, בשעות הבוקר האנרגיה של הריאות והמעי הגס עולה ותפקודם התקין מסייע בחיזוק מערכת החיסון.

8. גם הנפש חשובה ביותר. מתח נפשי, צער ועצב יכולים להחליש את המערכת החיסונית.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול