כיצד כושר השיפוט האישי צריך לפעול כשמדובר בכושר גופני?

 

כיצד כושר השיפוט האישי צריך לפעול כשמדובר בכושר גופני?

ד"ר עתליה קונלי היא רופאת כאב ושיקום ופסיכולוגית רפואית.

לכולנו ברור שאין שיטה יעילה המתאימה לכל אדם, הרי מדבור בבריאות, שהוא המצרך החיוני ביותר לכולנו, (לצערנו, אנו מתעסקים בו רק כשאנו חולים או חשים ברע).

כאן אנחנו נתרכז בנושא של כושר גופני שהרי בגישה הבריאותית הכוללנית (הוליסטית) אין מדובר בדיאטה אלא בתזונה נבונה, ואין מדובר "בלהרוג את עצמי", אלא באורח חיים בריא, הכולל חשיבה נכונה, חיובית והרגלים בריאים המתאימים לכל אחד.

פעילות גופנית ודיאטה מפחיתות את הסיכון לחלות במגוון מחלות כיצד? המנגנונים באמצעותם הפעילות הגופנית אכן משפיעה על ירידה בתחלואה:

  • ויסות הגנים.
  • שפור במצב- רוח (ע"י העלאת האדרנלין כושר + תחרות + חברתיות).
  • האטת הזדקנות ע"י התרחבות כלי הדם ההיקפיים ע"י תחמוצת החנקן.
  • הגברת הרגישות לאינסולין.
  • עליה ברמות HDL "הכולסטרול הטוב".
  • שיפור התפקוד הקוגניטיבי ועוד.

חוסר פעילות גופנית, לצד תזונה לקויה הם נגד הפיזיולוגיה של הגוף והמחיר הוא תופעות פתו- פיזיולוגיות של מערכות גופניות שונות.

ההבנה שפעילות גופנית זו או אחרת משפרת תפקודים זה השלב הראשון. השלב הבא הוא להסביר מהי הפעילות הגופנית הספציפית הנכונה לכל אדם. יש גם להתחשב במה שהאדם נהנה לעשות ועל כן יעשה מתוך רצון ולא מתוך הכרח, כך התוצאה תהיה טובה יותר.

אני מתפרנסת מהנזקים שהאנשים עושים לעצמם בחדרי הכושר השונים. ההדרכה שניתנת ע"י מוסמכים לגבי המכשירים והשימוש הנכון בהם יכולה להיות טובה. אבל אף מדריך מסומך אינו יכול לחוש את מה שאתם חשים לפני, בזמן הפעילות ואחריה. אני מדגישה את ההקשבה לגוף שהוא הרי אישיות בפני עצמו. הוא מדבר עימנו בכל רגע נתון: דופק, נשימה, מתח, סימטריה בין שני הצדדים, וכמובן כאב שהוא אות אזהרה.

חשוב להתחיל לאט ולהעלות תוך מספר שבועות את העוצמה, את מס' החזרות בכל תרגיל ואת המשך הפעילות, עד כשעה ליום. רצוי לשלב בין פעילויות אירוביות כמו: הליכה, דיווש (אני אישית לא ממליצה על ריצה בשל הנזק לגב ולברכיים), ובמכשירים המפעילים את כל חלקי הגוף, בהדרגה ובאיזון. בכל דבר שתבחרו, הבחירה והאחריות על חייכם- בידיכם. תתחרו אך ורק בעצמכם, תוך כדי הכרות והוקרה לגוף, המכונה הנהדרת הזו שתפקידה לשרת אותנו.

קחו זמן להפוגות, למנוחות, לשתייה, מחשבה תחילה, נשימה מודעת וכך תתחברו לנשמה. רקמת השומן מן המחסנים/עודפים מפנה את מקומה לרקמת שריר, שנבנית במיוחד בעזרתן של חומצות האמינו הנמצאות אין ספק שכושר גופני תות כדי כושר שיפוט, נתונים את תוצאות המרביות. נפש בריאה גוף בריא! זה סוד (רז) הכיף!

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול