להיראות צעיר יותר מכפי הגיל

כותב ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי
הודעה חשובה
הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או תזונאי, לפי המצב.
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות

אפשר להרגיש צעיר בגוף ובנפש אבל יש לרוב שינויים שחלים עם הגיל. שרירי הראש, הפנים והצוואר עוברים שינויים שתלויים בגיל. יש טיפולים כירורגיים, לא תמיד יעילים, ויכולים להיות כרוכים בתופעות לוואי. דרך אחרת להאט את סימני הגיל, דרך המשפרת את בריאות ונעורי העור בדרך טבעית היא בעזרת מוצרי טבע שמשפרים את מראה ובריאות העור לשנים רבות. ישנם פפטידים שתורמים לבריאות הקולאגן ולהרפיות שרירים. שני גורמים שמוכרים כמאיצים את הזדקנות העור הם חשיפת יתר לשמש וזיהום סביבתי. לא מדובר על הימנעות מוחלטת מחשיפה לשמש כי חשוב לקבל דרך קרינתה ויטמין D. אם רמתו של ויטמין זה נמוכה, יש פגיעות קשות בבריאות. כמובן שהחשיפה לשמש אמורה להיות בהדרגה. ירידה בכמות הקולאגן בגוף עם הגיל נותנת את אותותיה במראה, במיוחד במראה הפנים והצוואר. ישנם חומרים טבעיים שממריצים יצירה מוגברת של קולאגן בתאים פיברובלסטיים בעור והם מגנים גם בפני חשיפת יתר לקרינה אולטרה-סגולה. נמצא שהם פועלים גם נגד יצירת יבלות.

אחד מן החומרים האלו, פלמיטול, הפחית כמות יבלות וביחד עם החומר השני, אוליגופפטיד, הוריד ב- 18 אחוז את כמות היבלות בעור. תרומה רבה לבריאות העור הייתה עם טיפול בשני חומרים אלו במשך חודשיים. במחקר בו נעשה טיפול מקומי עם משחה שהכילה את החומרים האלו בעור הפנים של מתנדבים בגילאי 39 עד 64, הייתה ירידה של כ- 12% בעומק הקמטים.
חומרי טבע פורצי דרך שמשמרים את עור הפנים והצוואר במראה יותר צעיר הם פלמיטול טטראפפטאז-7 ופלמיטול טריפפטאז-1. שנמצאו ממריצים יצירת קולאגן בגוף במידה משמעותית. חומרים נוספים כמו אצטיל אוקטאפפטאז-8 ואצטיל אוקטאפפטאז מגבירים גם יצירת אדנוזין – טריפוספאט שמזין, בין השאר, גם את העור. כן ידוע שחומצה היאלורונית שומרת את הלחות של העור.
יש צמחים שמייצרים מטבוליטים משניים שעוזרים להם לעמוד בתנאי מזג-אויר קשים כמו טמפרטורה גבוהה ועודף קרינת שמש. צמחים אלו הם אסאי, אלון לבן ופרולה פרטצנס, צמח המייצר חומצה רוזמרינית. לצמחים אלו יש יכולות נוגדות דלקות, נוגדות חמצון ונוגדות חיידקים. בניסויים נמצא שחומרים שהופקו מצמחים אלו מנעו נזק של קרינת שמש מופרזת והגבירו יצירת קולאגן. בניסויים עם בני אדם נמצא שחומרים שהופקו מצמחים אלו הגבירו את לחות העור.
מקור:LifeExtansion magazine.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול