להפרות את הפיריון

מאת רונית גלילי רפלקסולוגית בכירה בעלת ניסיון רב בתחום השיקומי הפוריות והחינוך המיוחד.

לא אחת נתקלים הן הרופאים והן המרפאים ברפואה הטבעית בזוגות המתקשים להיכנס להריון ספונטני. הסיבות לכך הן שונות ומגוונות. ידוע לכל כי הקידמה מביאה איתה לצד יתרונות ההתפתחות הטכנולוגית המואצת גם מחיר של מתח רב וחוסר הקשבה לגוף ולנפש. נשים רבות נישאות היום בגילאים מבוגרים מבעבר עקב מימוש לימודים וקריירה, חלקן נטלו אמצעי מניעה משך תקופות ארוכות דבר אשר שיבש את המחזור הטבעי בגופן. החשיפה לזיהום אוויר שעות עבודה מרובות ומרדף אחר מרוץ החיים הותיר את ציבור הנשים הללו מרוקנות נפשית רגשית ואנרגטית. גם לגברים שבחבורה לא חסרים "פגמים" ויש לציין שכיום בודקים גם את איכות הזרע אצלם בעת שזוג מתקשה להרות.

אמנם לרפואה המערבית ישנם פתרונות רבים כיום לכך, אולם לעיתים קרובות כרוך הדבר בזמן רב, כסף, תופעות לוואי המשפיעות בין היתר גם על מצבי הרוח (בעיקר אצל הנשים) ועוד כהנה וכהנה "מחירים" כבדים שיש לשלמם בדרך אל ההריון הנכסף.

וכאן למעשה מגיע מקומה של הרפואה הטבעית שמשתלבת יפה בתמונה. בכוונה קראתי לה טבעית ומשולבת ולא משלימה או חלופית מאחר ואין היא באה במקום אף טיפול קונוונציונאלי ובטח שלא טובה יותר במקרים מסוימים מטיפולים אלו ואחרים. תחום ההתמחות שבחרתי לעסוק בו הוא בעיקר הילינג, דמיון מודרך, רפלקסולוגיה ותמציות פרחי באך. בתסקיר זה לא אוכל לפרט על כל ריפוי בפרוטרוט ולכן אתמקד בעיקר ברפלקסולוגיה הפעם. מאחר וברגל ישנם איברי ייצוג ליתר חלקי הגוף (מעין מיקרו קוסמוס) ניתן להפעילם בעזרת לחיצות נגיעות הנעה ועיסוי של אותם איברים באמצעות כף הרגל או כף היד (בכף היד נשתמש במידה והרגל לא מאפשרת טיפול כגון כיבים פתוחים או רגישות יתר למגע שם)
הטיפול מרגיע קודם כל ויש לציין שאחד הטריגרים לבעיות פוריות זהו המתח שמלווה את כל התהליך.

מטרת הטיפול היא לתת מענה להכרת הגוף במובן הרגשי הנרחב ביותר של המילה. לשלוח מסרים לתת המודע ולבדוק מדוע עצרנו את הזרימה הטבעית שלנו? הריון זהו תהליך של התחדשות ויצירת יש מאיין ודווקא בתהליך הקשה שאותם זוגות או נשים לבד עוברים נוצרת תחרותיות מבלי משים אפילו.

בטיפול הרפלקסולוגי ניתן ואף רצוי לטפל בשני בני הזוג מאחר וגם לגבר ישנו תפקיד משמעותי ביותר במצב העדין הזה. החיבור המופלא הזה של להיות אישה וגם מי שאת בוחרת להיות מאפשר להיכנס לפנימיות שבנו. להרגיש איך אנו נולדות , נוצרות ויוצרות חיים חדשים.

מבחינה הורמונאלית ניתן בהחלט לעבוד על שינויי מצב הרוח באמצעות הרפלקסולוגיה. לעיתים נשים שעברו את התהליך של הכניסה להריון בעזרת טיפול זה למדו לאחר הלידה איך לטפל בתינוקם באמצעות כלי נפלא ומקשר ששמו מגע.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול