מבוא להכרת הרפואה הגרמנית החדשה (GNM)

מטרתו של מאמר זה היא להציג בשפה פשוטה וברורה ככל האפשר את התגליות העיקריות של הרפואה הגרמנית החדשה.

תגליות אלה שלא אומצו עדיין ע"י הרפואה המקובלת, הן מהפכניות ביותר ומאפשרות להבין את כל נושא המחלות בדרך שונה מאד מהמקובל.

תגליות אלה יכולות להיות כלי עזר מעולה לכל מטפל ורופא, כמעט בכל שיטת ריפוי, כולל (ואולי בעיקר) לרפואה המערבית המקובלת.

חלק מהנושאים המוזכרים במאמר וזה ודורשים יותר הרחבה, יפורטו במאמרים נוספים שלי שיעלו באתר זה.

 

מהי הרפואה החדשה (או בשמה המלא – הרפואה הגרמנית החדשה)

הרפואה הגרמנית החדשה היא גישה רפואית הוליסטית, המבוססת על שורה של תגליות ותובנות מהפכניות בנושא מחלות וריפוי, אשר התגלו החל משנת 1980 ע"י ד"ר ריקי גירד האמר מגרמניה (ד"ר האמר נפטר ב-2017 בגיל 82).
ד"ר האמר היה רופא שלמד ועבד במסגרת הרפואה הקונבנציונלית. כשגילה את התגלית הראשונה שלו לגבי מחלות הסרטן, הוא חשב שזו תהיה תרומה משמעותית ליכולותיה של הרפואה המקובלת לטפל בחולי סרטן.
הממסד הרפואי לא קיבל את תגליותיו וזה הוביל בהדרגה להתפתחותה של הרפואה החדשה, כגישה שלמה העומדת בפני עצמה ויכולה להיעזר בשיטות טיפול אחרות או להיות בסיס ידע והבנה וכלי עזר מעולה לכל שיטת טיפול אחרת.

כדי להכיר את הרקע, מומלץ לקרוא את המאמר "כיצד התפתחה הרפואה החדשה".

התגליות של הרפואה החדשה הן כל-כך מהפכניות ביחס לתפיסות של הרפואה המקובלת, שהן יוצרות למעשה תשתית לרפואה מסוג חדש, המשלבת הבנות מדוייקות של הקשר בין הגוף והנפש.
התגליות והתובנות של הרפואה החדשה מאפשרות במקרים רבים שימוש הרבה יותר יעיל ביתרונות של כל אחת משיטות הטיפול והריפוי הקיימות, גם של הרפואה המערבית המקובלת וגם של הרפואות המשלימות והאלטרנטיביות למיניהן.

הרפואה החדשה גילתה מודל, שלמיטב ידיעתי הוא המודל היחידי הקיים כיום ברפואה, אשר מאפשר לגלות ולהוכיח בצורה מדעית, מהם הגורמים האמיתיים, כולל הגורמים הרגשיים, למרבית סוגי המחלות, כולל הסוגים השונים של מחלות הסרטן.

מידע על מודל זה ניתן לקרוא במאמר "המודל המדעי של הרפואה החדשה".

אחד הדברים שאולי יפתיעו את מרבית האנשים אשר לא מצויים בתחומי הבריאות הוא, שהרפואה המקובלת אינה יודעת מהם הגורמים האמיתיים למרבית סוגי המחלות!
כלומר, שמרבית הטיפולים הרפואיים מבוססים כיום על תאוריות, השערות, ניסיון מצטבר וסטטיסטיקה.

ברגע שיודעים בוודאות מהו הגורם למחלה כלשהי ומבינים טוב יותר מהי המטרה שלשמה יצר הטבע את האפשרות להתפתחות המחלה, קל הרבה יותר להתמודד עם המחלה, להתרפא ואף למנוע את חזרתה, גם כאשר מדובר במחלות שנחשבות סופניות או חשוכות מרפא.

 

התגליות העיקריות של הרפואה החדשה

  1. מחלות אינן תקלה של הטבע והגוף אינו פועל נגדנו

    הרפואה החדשה מראה שהגוף אינו פועל נגדנו, אלא להיפך, הוא מנסה לעזור לנו בכל האמצעים שניתנו לו.
    התגלית מראה, שהתופעה שמקובל לקרוא לה "מחלה" היא למעשה ביטוי לתוכנית ביולוגית שהופעלה כתוצאה מקונפליקט או טראומה שחווינו, ומטרתה של התוכנית הביולוגית היא לעזור לנו להתמודד עם הקונפליקט.

    גם אצל בעלי חיים יש את מרבית התוכניות הביולוגיות האלה, שנועדו בעיקר לעזור במצבים שמבחינת הטבע הם מצבי חירום.

    ניתן להגיד שכל אדם נולד עם מספר רב של "תוכניות מגירה" ביולוגיות, ותוכניות אלה, מופעלות כאשר אנחנו חווים משהו אשר מפורש בתת-המודע שלנו כמצב המאיים על קיומנו או על יכולתנו לתפקד בצורה מלאה. זה יכול לקרות במצבים שגורמים לאדם תחושות כגון: סכנה, פחד, קושי חריג, אובדן, פרידה, השפלה, חשש קיומי, בגידה, איום טריטוריאלי וכו'.
    הסימפטומים השונים של מה שמקובל לקרוא מחלות, הם למעשה ביטויים לכך שהופעלה בגופנו תוכנית ביולוגית, כתוצאה מקונפליקט או טראומה כלשהי, והתוכנית הביולוגית (המחלה) לא השלימה עדיין את מהלכה.
    אותן טראומות או קונפליקטים שגורמים להפעלה של תוכניות ביולוגיות כאלה, נקראים כיום ברפואה החדשה "קונפליקטים ביולוגיים". אצל בני אדם, חלק גדול מקונפליקטים אלה הם קונפליקטים רגשיים, אך ישם גם כאלה שאינם קשורים ישירות לרגשות.

  2. יש קשר ישיר בין הנפש לגוף וניתן לדעת כמעט בכל מחלה מה באמת גרם לה

    ד"ר האמר התחיל את מחקרו בתשאול של כל חולה שהגיע למרפאה של חולי סרטן בה הוא עבד. הדבר הראשון שהוא מצא היה, שבכל המקרים היה איזשהו קונפליקט או טראומה שחווה החולה לפני הופעת המחלה.

    הדבר השני אליו הוא שם לב היה, שכל החולים בסרטן באיבר מסויים, חוו קונפליקט דומה. לדוגמא:
    – כל החולות בסרטן שד בצינורות החלב חוו לפני כן קונפליקט של פרידה.
    – כל החולים בסרטן בנאדיות הריאה חוו לפני-כן תחושה חזקה של פחד-מוות.
    – כל החולים בסרטן במעי הגס חוו משהו שמבחינתם היה קשה לעיכול.

    הצעד הבא במחקר שלו היה לעשות צילומי CT של המוח לכל אותם מטופלים שתושאלו. זה הוביל לתגלית מפתיעה ומשמעותית ביותר:
    אצל כל הנבדקים ניתן היה לראות בצילומי המוח צורה של נקודה וסביבה מעגלים קונצנטריים, כמו ציור של מטרת ירי, או כמו שזורקים אבן בבריכה שקטה.
    הצורה הזאת, שנקראת כיום HH (ראשי תיבות בגרמנית של "הפוקוס של האמר"), הופיעה אצל כל נבדק במקום אחר במוח, בהתאם לסוג המחלה. לדוגמא:
    – אצל כל החולים בסרטן בנאדיות הריאה הופיע ה-HH בגזע המוח במרכז ששולט על נאדיות הריאה.
    – אצל כל הנשים שאובחנו עם סרטן בצינורות החלב בשד, הופיע ה-HH בקורטקס הסנסורי, במרכז ששולט על רקמת הרירית בדפנות הפנימיים של צינורות החלב בשד שבהם התפתחה המחלה.

    תגלית זו הביאה ליצירתו של מודל מדעי, המאפשר לדעת מה באמת גורם לכל מחלה, וזאת ע"י הצלבה של:
    א. סוג הקונפליקט/טראומה שחווה החולה
    ב. היכן בגוף התפתחה המחלה
    ג. באיזה מרכז במוח הופיע ה-HH

    ככל שהצטברו יותר מקרים נוצרה למעשה רשימה יותר ויותר מפורטת, המראה איזה קונפליקט גורם לכל אחת מהמחלות שנבדקו.
    כיום עומדת לרשותנו רשימה מפורטת של מרבית סוגי המחלות הנפוצות, ומסתבר שאצל בני אדם, במרבית המקרים, הגורמים למחלות הם קונפליקטים רגשיים.

  3. התוכנית הביולוגית משפיעה במקביל ב-3 רמות

    ברגע שאנחנו חווים קונפליקט כלשהו, הוא משפיע בו זמנית על 3 רבדים במכלול האנושי, לאורך כל תהליך המחלה, מתחילת הקונפליקט ועד השלמת הריפוי:
    א. הפסייכי. זה נמצא ברובד האנרגטי ולפי הרפואה החדשה, המיון או הסיווג של מה שחווינו, נעשה בצורה לא מודעת בפסייכי.
    ב. המוח. בהתאם לסוג הקונפליקט, יופיע במוח ה-HH במרכז הרלוונטי לסוג הקונפליקט. כל תהליכי המחלה ועד הגעה לריפוי מלא נעשים בשליטה ובקרה מלאה של המוח.
    ג. הגוף הפיזי. האיבר בגוף הפיזי בו הופיעו סימני המחלה.

    אחת המשמעויות החשובות של תגלית זו היא, שכדי שמחלה פיזית תוכל להתרפא, גם המוח וגם הפסייכי צריכים להתרפא, ואם הסרנו את הגידול הסרטני בניתוח, בהקרנות או בכימותרפיה בלי לפתור את הקונפליקט, או בלי לאפשר למוח ולפסייכי להשלים את תהליך הריפוי, צפויות להתפתח בגוף בעיות חוזרות או בעיות חדשות.

  4. לכל מחלה יש שני שלבים עיקריים

    גם תגלית זו היא מהפכנית וחיונית להבנת המחלות:
    מסתבר שכל עוד אנחנו נמצאים תחת השפעה אקטיבית של קונפליקט שעדיין לא נפתר, התוכנית הביולוגית שהופעלה כתוצאה מהקונפליקט, מתנהלת תחת השפעה דומיננטית מתמשכת של מערכת העצבים הסימפתטית. זהו למעשה מצב של סטרס, עם הסימפטומים האופייניים לסטרס.
    בחלק גדול מהקונפליקטים, השלב הזה של הסטרס נועד להכניס לגוף יותר אנרגיה כדי לעזור לנו להתמודד עם הדבר שגרם לקונפליקט הביולוגי.
    מבחינת הגוף זהו מצב חרום והוא נותן עדיפות ראשונה להישרדות, אפילו אם זה יכול לגרום בהמשך לנזקים באיבר או איברים הרלוונטיים לאותו סוג קונפליקט.

    ברגע שהקונפליקט נפתר, בין אם במודע או שלא במודע, יש שינוי חשמלי בגוף, ומתחילם תהליכי ריפוי תחת השפעה דומיננטית מתמשכת של מערכת העצבים הפארא-סימפתטית.
    גם תהליכי הריפוי קורים במקביל בשלושת הרבדים: הגוף הפיזי, המוח והפסייכי.

    הניסיון מראה, שמרבית הסימפטומים של מה שנהוג לקרוא מחלות, מופיעים רק בשלב הריפוי, לאחר שהקונפליקט נפתר!
    לדוגמא:
    – דלקות מכל הסוגים
    – הפרשות שונות כגון נזלת, מוגלה, כיח
    – שיעול
    – חלק גדול מסוגי הכאבים (לא כולם)
    – חום (כולל חום גבוה)
    – דם בצואה, דם בשתן, שיעול עם דם
    – הזעות לילה חזקות
    – עייפות
    – חלק מסוגי הגידולים
    ועוד ועוד

    אנשים אשר מבינים שהסימפטומים שיש להם הם חלק מתהליכי הריפוי, פחות נבהלים ופחות מפחדים מאותם סימפטומים ובכך מחזקים את תהליכי הריפוי או לפחות לא מפריעים להם עם סטרס חדש או עם תרופות שאינן דרושות.

  5. משבר הריפוי

    כפי שצויין למעלה, גם תהליכי הריפוי קורים במקביל בשלושת הרבדים, וכל תהליכי הריפוי נעשים תחת השפעה דומיננטית מתמשכת של מערכת העצבים הפארא-סימפתטית.
    אחת ההשפעות של מערכת העצבים הפארא-סימפתטית היא הרחבת כלי הדם.בחצי הראשון של שלב הריפוי המוח זקוק לסביבה נוזלית כדי להחזיר לקדמותו את אותו אזור בו הופיע ה-HH, והוא יוצר בכוונה בצקת מקומית באותו אזור.
    ברגע שהמוח מזהה שהוא כבר לא זקוק לבצקת, הוא יוצר סיגנל חזק מאד של מערכת העצבים הסימפתטית, שמטרתו היא לכווץ את כלי הדם במוח כדי לדחוק אל מחוץ למוח את עודף הנוזלים (הבצקת).
    סיגנל סימפתטי חזק זה הוא מה שגורם לתופעה שנקראת "משבר הריפוי".
    במשבר הריפוי מרגיש האדם בצורה מרוכזת וחזקה את הסימפטומים של הקונפליקט, כולל תחושה מוגברת מאד של הסטרס שיצר הקונפליקט לפני שנפתר.

    כל ההתקפים המוכרים לנו הם למעשה סימפטומים של משבר הריפוי, כאשר בכל סוג של קונפליקט יתבטא משבר הריפוי בצורה המתאימה לאותו סוג קונפליקט.
    להלן מספר דוגמאות של התקפים אשר נגרמים באמצע שלב הריפוי כתוצאה ממשבר הריפוי:
    – התקף לב
    – התקף אסתמה
    – התקף אפילפטי
    – התקף של נפילת סוכר חדה ואובדן הכרה
    – התקף של מחלת קרוהן
    – התקף אולקוס
    ועוד

  6. יש קשר הדוק בין שכבת הנבט בה התפתחה המחלה לבין תהליך המחלה

    שכבות הנבט הן 3 סוגים שונים של רקמות שמתפתחות בשבוע השלישי להריון, ומהן מתפתחים כל איברי הגוף.
    תהליכי מחלה שהתפתחה ברקמה השייכת לשכבת נבט מסויימת הם שונים מאלה של מחלה שהתפתחה בשכבות הנבט האחרות.
    לכן, כאשר אנחנו יודעים לאיזו שכבת נבט שייכת הרקמה בה התפתחה מחלה, קל לנו יותר לדעת מה היה הקונפליקט שגרם למחלה וכן כיצד צפויה המחלה להתפתח.

  7. המיקרובים אינם גורמים למחלות

    תגלית זו מראה שלא רק שהמיקרובים השונים (וירוסים, חיידקים ופטריות) אינם גורמים למחלות, אלא להיפך – הם מצטרפים לתוכנית הביולוגית רק בשלב הריפוי, כדי לעזור לגוף להחלים יותר מהר ויותר טוב.לכל אחד מסוגי המיקרובים יש התמחות יותר ספציפית מבחינת יכולתם לעזור לגוף, אך יש גם הרבה חפיפה בין הסוגים השונים.

    יש גם קשר בין שכבות הנבט לבין סוגי המיקרובים. לכל שכבת נבט יש את סוגי המיקרובים הספציפיים שיותר מתאימים לעזור בתהליכי ריפוי של רקמות הקשורות לאותה שכבת נבט.

תגליות נוספות

התגליות העיקריות של הרפואה החדשה הן כולן להערכתי ברמה של פרס נובל או יותר, כי הן משנות לחלוטין את הבנת המחלות ומשתלבות ביניהן כחלק מתמונה כוללת, קוהרנטית, אינטליגנטית ובעלת יכולת להבין טוב יותר את המחלות ואף לעזור בהשגת תוצאות טיפוליות טובות יותר, באמצעים טבעיים יותר ובד"כ ללא צורך להשתמש באמצעים פולשניים הגורמים לנזקים רבים.

ישנן עוד מספר תגליות של הרפואה החדשה שיש להן משמעות אוניברסלית ואשתדל לפרטן במאמרים נוספים שיעלו באתר זה..
לדוגמא:
"הסינדרום"
"תבניות רגישות"
מוזיקה לריפוי
"ריפוי תלוי" (מאפשר להבין חלק גדול מנושא המחלות הכרוניות, אלרגיות וסיבוכים שונים)
תפקיד חיידקי השחפת ופטריות הקנדידה בפירוק חלק מסוגי הגידולים
אפשרויות התגובה של הגוף לקונפליקטים
הצדיות
ועוד…

וישנן הרבה "מיני" תגליות ותובנות חשובות נוספות שהן רלוונטיות בעיקר למחלות ספציפיות.

 

הגישה הטיפולית

המפתח לריפוי הוא קודם כל פתרון הקונפליקט שגרם למחלה.

אך חשוב לדעת ולהבין, שמרבית הסימפטומים אשר גורמים לאנשים לללכת לטיפול אצל רופאים או מטפלים הם סימפטומים של שלב הריפוי, כלומר שהקונפליקט כבר נפתר, לפחות באופן זמני, והאדם נמצא בתהליכי ריפוי.
במצב כזה, האתגר העיקרי הוא למצוא כל דרך אפשרית להימנע מהשפעות חוזרות של הקונפליקט, או לנטרל או לפחות למזער ככל האפשר השפעות כאלה.
זוהי העבודה האמיתית, ובמקרים רבים היא לא פשוטה כלל, כי היא מחייבת לעשות שינויים בחיים, ובעיקר שינויים פנימיים – שינוי דרכי חשיבה, ריענון ושינוי אמונות או דעות מוטעות וכו'.
זוהי למעשה עבודה ממשית של התפתחות אישית!

הגישה הטיפולית הבסיסית של הרפואה החדשה אומרת בצורה ברורה, שהיחידי שיכול לרפא את החולה הוא החולה עצמו, ותפקידו של המטפל הוא לתמוך במטופל ולתת לו את הכלים שיוכלו לעזור לו לרפא את עצמו.

הרפואה החדשה לא מלמדת טכניקות טיפוליות ספציפיות והיא מתבססת בעיקר על ידע, הבנה ופתרון הקונפליקטים בעזרת המודעות.
הניסיון שלי ושל מטפלים רבים אחרים מראה, שהמודעות בפני עצמה, למרות היותה חיונית לתהליך ההחלמה, אינה מספיקה במרבית המקרים ויש צורך להיעזר בכלים נוספים.

להבנתי, הידע וההבנות של הרפואה החדשה יכולות להיות בסיס או כלי עזר חיוני ומעולה לכל שיטת טיפול אחרת, כולל טיפולים של הרפואה המקובלת.
כל סוג טיפול שיכול לעזור למטופל, בנוסף להבנתו את הקונפליקטים ואת תהליכי המחלה – מבורך.

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול