מגנזיום חשוב גם להארכת תוחלת החיים

כותב ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי
הודעה חשובה
הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או תזונאי, לפי המצב.
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות
.
מסתבר שאחת מן התועלות המרכזיות של המגנזיום הינה שהוא מחקה מה שקורה עם צמצום צריכת קלוריות. בעולם של זמננו, אחוז גבוה מאוד של אנשים סובלים מעודף משקל. חשוב לאכול פחות, וכן שהמזון שנאכל בכמות נאותה יהיה אורגני, מלא וטרי. אך, למרבית האנשים קשה לשלוט על יצר אכילת יתר. נטילת מגנזיום כתוסף תעזור גם שלא להשמין. מגנזיום מצמצם בתאי הגוף יצירה של חומר מסוים המכונה אר-לופראז, חומר זה מזיק ביותר מאחר והוא פוגע בגנום. הוא גורם לתמותת תאים ולהתפתחות סרטן. עם מניעת יצירתו של חומר זה בגוף יש עזר למניעת מחלות ולהארכת תוחלת החיים. חומר זה נוצר כאשר ה-DNA וה-RNA מפריעים האחד לשני בגוף אז, מה-RNA נוצר אר לופראז. DNA פגוע מאוד חשוף לנזקים ולמוטציות ועד להתפתחות סרטן מסוגים שונים כמו סרטן שד, שחלות ומעי גס, גם למחלות ניווניות של מערכת העצבים. חשוב ביותר למנוע יצירת אר-לופראז בתאים וזה בדיוק מה שעושה המגנזיום. כבר מזמן ידעו שצמצום בצריכת הקלוריות מצמצמת יצירת אר-לופראז.

מה שלא היה ידוע זה איך זה קורה. התשובה היא שצמצום צריכת קלוריות מעלה את רמת המגנזיום בתאים. בתחילה נבדקו תאי שמרים, אחר-כך תאים אחרים ונמצא שעליה ברמת המגנזיום בתאים צמצמה יצירת אר-לופראז. כאשר לא היה מגנזיום בתרבית לא הייתה תועלת בצמצום כמות המזון והיה יותר אר-לופראז. מגנזיום מונע יצירת אר-לופראז גם כאשר אין צמצום בצריכת הקלוריות. בבדיקת תאי שמרים, מתן מגנזיום צמצם את יצירת חומר זה ב-47% ועד 61%. הוא עזר לייצוב הגנום. בבדיקות עם תאי אדם נמצאה מהי התועלת של מתן מספיק מגנזיום. תאים בריאים מכילים חומר מונע סרטן בשם BRCA2. הוא מנטרל את אר לופראז. כאשר יש מוטציה ב – BRCA2, חומר זה לא מסוגל למנוע סרטן. מגנזיום יכול לרפא תאים פגומים כאלו. הוא עשוי, אם כן לחקות את האפקט של צמצום בצריכת קלוריות. לשם כך, ובכל מקרה, חשוב לקחת תוספים שלו, באיזון עם סידן, ולהרבות באכילת מזונות ירוקים מכילי כלורופיל ומגנזיום. למרבית האנשים מומלץ ליטול גם תוספי מגנזיום בכמות של 600-700 מ"ג ליום, תמיד עם נטילת תוספי סידן כמו למשל קורל קלציום, בכמות שתספק כ-400 מ"ג סידן ליום.
מקורות:
Abraham KJ, Chan JN, Salvi JS, et al. Intersection of calorie restriction and magnesium in the suppression of genome-destabilizing RNA-DNA hybrids. Nucleic Acids Res. 2016;44(18):8870-84.
Hachinohe M, Yamane M, Akazawa D, et al. A reduction in age-enhanced gluconeogenesis extends lifespan. PLoS One. 2013;8(1):e54011.
Amon JD, Koshland D. RNase H enables efficient repair of R-loop induced DNA damage. Elife. 2016;5.
33
Stirling PC, Hieter P. Canonical DNA Repair Pathways Influence R-Loop-Driven Genome Instability. J Mol Biol. 2016.
Stork CT, Bocek M, Crossley MP, et al. Co-transcriptional R-loops are the main cause of estrogen-induced DNA damage. Elife. 2016;5.
Richard P, Manley JL. R Loops and Links to Human Disease. J Mol Biol. 2016.
Groh M, Albulescu LO, Cristini A, et al. Senataxin: Genome Guardian at the Interface of Transcription and Neurodegeneration. J Mol Biol. 2016.
Steurer B, Marteijn JA. Traveling Rocky Roads: The Consequences of Transcription-Blocking DNA Lesions on RNA Polymerase II. J Mol Biol. 2016.
Maxwell PH. Growth conditions that increase or decrease lifespan in Saccharomyces cerevisiae lead to corresponding decreases or increases in rates of interstitial deletions and non-reciprocal translocations. BMC Genet. 2016;17(1):140.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול