מחלות מעיים אצל תינוקות יונקים

 

בדרך כלל מחלות מעיים אצל תינוקות מופיעות במקרים, בהם גומלים את התינוקות מההנקה מוקדם מידי. בין סיבות אחרות אפשר למנות האכלת יתר, חימום יתר של התינוק, אי-שמירת כללי היגיינה בהנקה וכניסת האם להריון הבא.

במקרה של חימום יתר של התינוק, הקיבה והמעיים מייצרים הרבה פחות אנזימי עיכול. זה גורם להיווצרות תנאים אידיאליים להתפתחות חיידקים פתוגניים. אפילו חימום יתר קטן יכול לגרום לדיספפסייה (שלשול) אצל התינוק.

בשנה הראשונה לחייהם הרבה תינוקות סובלים מדיספפסייה. הסיבה העיקרית לכך היא האכלת יתר. התסמין הראשון של האכלת יתר הוא שלשול. תינוק עושה את צרכיו 10-12 פעמים ביום, היציאות נוזליים, הרבה פעמים ירוקים ומעורבים בריר. במקביל תינוק מרבה בגרפסים ומקיא.

התרופה האידיאלית לקלקול קיבה אצל התינוקות זה חלב אם.

אם לא שומרים על סדירות הארוחות, לפעמים הדיספפסייה נמשכת, במיוחד אם מדובר בימי קיץ. אז התינוק מרבה להקיא והשלשול מתחזק. במקביל נצפית עלית חום, לפעמים עד 390, התינוק מאבד ממשקלו ועורו נהייה יבש, לפעמים התינוק מאבד הכרה. במצב כזה נדרשת השגחה מתמדת וטיפול במסגרת בית החולים.

סיבה נוספת אפשרית לשלשולים היא דיזנטריה. זוהי מחלה זיהומית קשה הנגרמת ע"י חיידק פתוגני. אנשים בכל הגילאים יכולים לסבול ממחלה זו, גם תינוקות. המחלה מתחילה כאשר חיידק מגיע אל המעיים (עם מים מזוהמים או עם ירקות לא שטופים היטב וכדו'). במעיים החיידק מתרבה במהירות ומפריש הרבה טוקסינים (רעלים), שגורמים לדלקת רירית המעיים.

אצל תינוקות המחלה יכולה להתבטא בשלשול עד 20 פעמים ביום. השלשול מכיל ריר והרבה פעמים הוא גם דמי. החום יכול לעלות עד 38-40 מעלות ויחד עם החום יכולים להופיע גם כל התסמינים הנלווים: טשטוש הכרה, ישנוניות, פרכוסים וכו'. במקרה כזה יש להביא את התינוק לקופת חולים או למיון ללא דיחוי.

ישנם סיבות נוספות לשלשול אצל התינוק, כמו מזהמי מעיים שונים (וירוסים, חיידקים, חד-תאים, פטריות או תולעי מעיים). אפשר לטפל בהם (ובהצלחה רבה מאד!) ע"י צמחי מרפא, שמנים אתריים, תוספי תזונה, הומיאופתיה – בהתאם לסוג של הטפיל ובהתאם למצבו של התינוק. הנזק, שגורמים מזהמי המעיים גדול ומצטבר. לכן חשוב מאד לטפל בבעיה וכן לדאוג שבני משפחה אחרים לא ידבקו גם הם.

כאשר התינוק חולה, חשוב מאד לספק לו נוזלים. לתינוק יש גוף קטן, והוא בקלות מגיע למצב של התייבשות. תנו לו לשתות כל הזמן במנות קטנות. גם אוכל יש לתת לו במינונים קטנים מאד ובהפרשי זמן קטנים מאד. אם התינוק לא שותה מספיק ויש חשש להתייבשות כתוצאה משלשולים או הקאות, יש להביא אותו למיון על מנת לספק לו נוזלים דרך האינפוזיה. לפעמים יש צורך באינפוזיה גם אם התינוק שותה מספיק, כדי להשלים לו את המינראלים, שהוא מאבד בגלל המחלה ושאי-אפשר להשלים עם שתייה רגילה.

לאחר המחלה חשוב מאד לספק לתינוק תזונה בריאה. כמובן, אין טוב מחלב אם. אם הוא כבר לא יונק, יש לדאוג שתפריט שלו יכיל את כל אבות המזון, סיבים תזונתיים וכן ויטמינים ומינרלים בשפע. חשוב להרגיל את התינוקות למזון פשוט ולא לתת להם מזון מעובד, עשיר בסוכרים וכדו' – כלומר, כל דבר, שמחליש את הגוף. על התינוק לאכול ביצים, מרקים בהכנה ביתית, דייסות, פירות וירקות, לחם מקמח מלא. אל תתנו להם חטיפים וסוכרים למיניהם – זה לא פינוק, זה פגיעה בבריאות.

כל האמור הינו בגדר מידע בלבד ולא מחליף פניה לאבחון, יעוץ או טיפול.

 

ד"ר יעל טוקצ'ינסקי, אבחון וטיפול בשיטות טבעיות ע"י נטורופתיה, הומאופתיה, דיקור, פרחי באך, צמחי מרפא, צבע, קריסטלים ותמציות קריסטלים,  נרות הופי וטיפולים אנרגטיים של מחלות שונות: מצבים דלקתיים, בעיות שינה, הצטברות נוזלים באוזניים, חוסר איזון הורמונלי בכל הגילאים אצל גברים ונשים, בעיות פרוסטטה ועוד.

מסייעת לטיפול בבעיות וסוגיות שונות הקשורות בפיריון (איזון הורמונאלי, סיוע בקליטת הריון, שמירת הריון), הריון ולידה. טיפול טבעי בבעיות ומיחושים שמופיעים  בהריון ולאחר הלידה. התאמת תזונה ייחודית ואישית, טיפול למניעת נשירת שיער, בעיות עור ודיכאון הקשורים להריון ולידה.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול