מחלת אלצהיימר – דרך טיפול יעילה

על-פני כדור הארץ יש כיום כ-30 מיליוני אנשים חולי אלצהיימר ואם המצב יימשך כך, בשנת 2050 יהיו 160 מיליוני חולי אלצהיימר. לרפואה המקובלת אין שום דרך טיפול שיכולה למנוע, אפילו להאט, את ההתקדמות של מחלה זו. בארה"ב, זו סיבת המוות השלישית במספר. 65% מן החולים הן נשים. יש מספר מוצרי טבע שעזרו לחלק מן המטופלים חולי אלצהיימר ובהם שמן קוקוס ופירות, או תמצית מפירות של תות שדה. תועלתם הייתה מוגבלת.

תוצג בזאת שיטת ריפוי טבעית כוללנית שנוסתה ותוצאותיה מבטיחות. הניסוי הראשון היה עם 10 חולי אלצהיימר או בעיות קוגניטיביות דומות – 9 מתוכם חוו שיפור במצבם בתוך 3 עד 6 חודשי טיפול כזה. מתוך קבוצת הניסוי, 6 היו בשלב מאוד מתקדם של מחלתם, מה שגרם להם להפסיק לעבוד במקצועם. אחרי סיום הטיפול הם היו מסוגלים לחזור לעבודתם ועם ביצועים טובים יותר מבעבר. חשוב להרחיב את הניסוי הזה למען רבים הסובלים משלבים שונים של פגיעה קוגניטיבית או מחלת אלצהיימר. מאמר זה הוא תמצית מתוך מאמר שהופיע בז'ורנאל המקצועי AGING בספטמבר 2014..
בעשור האחרון נערכו מאות ניסויים קליניים עם תרופות שונות – ללא כל שיפור. מסתבר שלא זו הדרך. ברור שגם לגבי מחלות אחרות, תרופות כימיות מעשה ידי אדם הן כשלון. מאחר ומחלת אלצהיימר והפרעות קוגניטיביות נוספות מקורן בשינויים מולקולאריים בגוף, רק גישה שתטפל בבעיה זו יכולה לתת תקווה.

מחקרים שנעשו במכונים שונים הראו שיש סיבות רבות להידרדרות הקוגניטיבית ובכללן היווצרות של ביטא עמילואיד במוח, מצבים דלקתיים, וגורמים שקשורים במטבוליזם של אפוליפופרוטאינים ושומנים בגוף, שינויים הורמונאליים, מסלול מטבוליזם הסידן בגוף ועוד. טיפול בכל אחת מן ההפרעות האלו עשוי ברוב המקרים לא לעזור – דרוש טיפול הוליסטי. כמו במחלות כרוניות רבות, כך גם במחלת אלצהיימר נמצא שיש בה דמיון למחלות הפוגעות בשלד, בהן יש יתר פעילות של תאים אוסטאוקלסטיים, מפרקי עצם ולא של תאים אוסטאובלסטיים, בוני עצם. גם במחלת אלצהיימר, יש יותר פעילות מפרקת סינפסות במוח מאשר בונת סינפסות. במחלת הסרטן יש שיבוש בתאים – במחלת אלצהיימר השיבוש הוא בסינפסות. כך, יש יותר תמותת תאים במוח. רק תהליך בו ייווצרו במוח יותר תאים מאשר אלו שנהרסים יבלום את התקדמות המחלה. תועלת בהקשר לכך נמצאה בטיפולים עם אסטרוגן, מלטונין, התעמלות, ויטמין D, כורכומין, אשוואגנדה, ועוד. צירוף של טיפולים כאלו עוזר יותר מאשר טיפול עם כל אחד מהם לחוד! טיפולים במשולב נמצאו עוזרים גם לטיפול לחולי לב או לנשאי וירוס האיידס. התועלת שבטיפול כוללני היא זאת:

1) בטיפול זה, המטרה היא לא לנרמל תהליכים בגוף אלא להביא אותם לאופטימום. בבדיקות שגרתיות, יש הבדל רב בין רמה סבירה של איזשהו מטבוליט, ויטמין או מינרל בגוף לבין רמה אופטימאלית.
2) בהתחשב בהיפותזה שמחלת אלצהיימר נגרמת מחוסר איזון בין רכיבים שונים בגוף ובמוח, עדיף לתת אותם ביחד ולא לספק כל פעם אחד. הצירוף שלהם ביחד הוא זה שעוזר.
3) כמו לגבי מחלות כרוניות אחרות, רק צירוף של אותם גורמים שמלכתחילה חסרו במזון ובגוף יביא תועלת, אין שום דבר בודד שיעזור. במילים יותר פשוטות, לעשות שינוי באורח החיים, כך שלגוף לא יחסר שום רכיב תזונה או גורם אחר ובו זמנית שלא יהיו חומרים מזיקים, כמו למשל ריסוסי חקלאות ותפריט לקוי.
4) הטיפול צריך להיות אישי לפי בדיקות מעבדה מדויקות. למשל, שום כמות של ויטמין 12B כתוסף לא תכפר על מחסור בוויטמין D.
5) הטיפול עשוי להשתנות בהתאם לתוצאות הבדיקות. אם יש מחסור חמור ברכיב תזונה כלשהו וניתנה ממנו כמות גבוהה, עם השגת היעד ניתן להקטין את הכמות עד למינון שישמור את הרמה.
6) לגבי כל מרכיב בטיפול, יש לספק אותו בצורה היותר טבעית והיותר זמינה שלו.
7) חשוב לדאוג לבל יחסרו לחולים ויטמינים כלשהם, מינרלי תזונה ולתת גם תוספי מזון שתומכים בבריאות, כמו נוגדי חמצון ונוגדי דלקות.
במאמר המקורי שתמציתו הובאה בזאת ניתנו פרטים לגבי כל אחד מן המשתתפים בניסוי – עשרת הראשונים. המעוניין בפרטים יפנה למאמר באנגלית.
מקורות

AGING September 2014, Vol. 6 No.9
PrinceMA, Emiliano et al. 2014; World Alzheimer Report 2014 United Kingdom:
James BD, Leurgans SE et al. Neurology. 2014; 82:1045-1050
Bredesen DE, John, V. EMBO Mol Med. 2013; 5: 795 -798.
Lu DC, Rabizadeh S, Chandra S et al. Nat Med. 2000; 6: 397- 404.
Bredesen DE. 2013; (Gernamy: Dusseldorf University Press), pp. 1-24.
Deyts C, Vetrivel KS et al . J. Neurosci 2012; 32: 1714-1729.
Jonsson T, Atwal JK et al. Nature. 2012; 488: 96-99
Obregon D, Hou H, Nature communications. 2012; 3: 777
Spilman P, Descamps O. Brain Res. 2014; 1551:25-44
Zhang XY, Liu L, Liu S et al. Am J Psychiatry. 2012; 169: 974-981
Tian Y, Crump CJ and Li YM. J Biol Chem. 2010; 285: 32549-32556.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול