מחקר רפואי מראה ששינה לקויה גורמת לאכילת יתר

מחקר רפואי מראה ששינה לקויה גורמת לאכילת יתר

כתב העת The journal Sleep פרסם מחקר בו נבדקו 14 אנשים בריאים ללא בעיות של השמנת יתר, בין הגילאים 10-30. אותם נחקרים העבירו 4 לילות של שינה רבה וטובה ו- 4 לילות נוספים של מחסור בשינה. במהלך שני ההיבטים של המחקר, לכולם הוגשו 2 ארוחות ביום והייתה להם גישה בלתי מוגבלת לחטיפים טעימים כמו סוכריות, צ'יפס עם ממרח אבוקדו וסלסה, דוריטוס, צ'יטוס וגלידה. כמו כן, הם גם קיבלו אפשרויות בריאות יותר כמו פירות ויוגורט.

כאשר הנחקרים נמנעו משינה, הם העידו על תחושת רעב חזקה מתמיד וקושי לשלוט בעצמם כאשר עמדו מול החטיפים. בסופו של דבר, הם צרכו כמות חלבון ושומן הגדולה פי 2 מהכמות שצרכה הקבוצה שישנה היטב. מחקרים קודמים הראו שאנשים אשר סובלים מחוסר שינה, נוטים לאכול באופן מוגזם מאכלים עשירים בשומן ובפחמימות. ההשתוקקות הבלתי נשלטת למזון זוהתה באופן מדעי כאותם תאים במוח אשר אחראיים גם על הדחף החזק לאכילת מזון לא בריא בעקבות שימוש במריחואנה ונקראים המערכת האנדוקנבינואידית.

מחקרים מראים שמחסור מועט בשינה מגביר מעט את הצורך של הגוף בקלוריות, אבל אנשים שסובלים משינה לקויה צורכים הרבה יותר ממה שהם באמת צריכים. מספר השעות המינימלי של שינה טובה בלילה הוא 7 שעות. כאשר אדם מתעורר באמצע הלילה בגלל הילדים או בעלי החיים שלו, רעשים מבחוץ, כאבים, צורך ללכת לשירותים, גלי חום/הזעות או שותף שנוחר – גם אם הוא שכב במיטה וישן כ-7 שעות, השינה העמוקה שלו הייתה הרבה פחות זמן.

לפני כ- 150 שנה, כאשר עוד לא הומצא החשמל, אנשים היו מתעייפים מנשיאת נרות ועששיות והיו הולכים לישון מוקדם יותר מאנשים בדור שלנו, כיום. הם ישנו בממוצע עשר שעות בלילה. אנו ישנים כ- 6 שעות בלילה והאיכות של שעות השינה היא לעיתים קרובות ירודה. זאת הסיבה לכך שעם המטופלים שלי שרוצים לרדת במשקל, אני מקפיד להתמקד בשיפור השינה שלהם באמצעות תזונה, צמחי מרפא, תוספי מזון והורמונים זהים ביולוגית.

מצפה לראותכם!

ד"ר ישראל יפה מטפל בהורמונים זהים ביולוגית ובלוטת התריס

בישראל יותר מ-20 שנים

072-242-2022

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול