מניעת מוות בעריסה לפי הרפואה הסינית

 

מוות בעריסה הוא מונח אשר ניתן ברפואה המערבית לתופעה בלתי מובנת. אין למעשה שום הסבר פיסיולוגי או פתולוגי לתופעה הזו. הספרות הסינית המסורתית כלל אינה מתארת מוות זה, ככל הנראה מפני שהסינים חיו נכון וגידלו את ילדיהם בצורה מאוזנת, מבלי לסבול מהתופעה. העוסקים ברפואה הסינית כיום, מנסים להבין מדוע התופעה מתרחשת בהתאם לרציונאל של הרפואה הסינית, כדי לנסות למנוע מקרים מצערים אלה.

הרפואה הסינית מייחסת לכל איבר בגוף את אחד מחמשת היסודות בטבע ואחריות לתפקוד אחר בגוף. הנשימה לפי הרפואה הסינית, היא באחריות הריאות והיסוד המייצג אותה הוא מתכת. מה שמסוגל להזיק ליסוד המתכת הוא יסוד האש, שמיוחס ברפואה הסינית ללב. הלב אחראי על מכלול הבעיות הרגשיות כי הוא המאכסן של הנפש והנשמה. לכן, כשרופא סיני רוצה לבדוק ממה נובעת בעיית נשימה, הוא יבדוק ראשית את הלב ואת הצד הרגשי של המחלה.

הכבד שותף גם הוא לבעיית הפסקת הנשימה. הוא משויך ברפואה הסינית ליסוד העץ, שנחשב לאימא של האש. ככל שהעץ נשרף יותר טוב הוא מביא לאש יותר חזקה. והעץ כאמור תלוי במים. יתכן מצב בו האש שמקורה בלב תתיך את המתכת ואז הריאות למעשה אינן מתפקדות ומצב הנשימה מדרדר. מרבית המקרים הללו עושים בעיות בנשימה, כמו אסטמה ורק המיעוט הזעיר ביותר יכול להגיע לדום נשימה.

כיצד אנו כבני המערב יכולים לנסות ולהתמודד עם המפגע הנסתר והנורא? אני מאמין באיזון הגוף והנפש כדרך הטובה ביותר למניעת כל מחלה. כאשר נאפשר לגוף לחיות בלא עומס על מערכות ואיברים שונים, התינוק או הילד הקטן לא יעמדו בפני משברים נפשיים קשים, הילדים יגדלו בצורה הרבה יותר בריאה והסכנה לתופעה כמו זו של מוות בעריסה תהיה נדירה ביותר.

אנו כהורים משפיעים על ילדינו במידה ניכרת למדי. עלינו לטפל בבעיות הנפשיות שלנו. לא להניח למתח, לאי-השקט ולבעיות רגשיות לא פתירות להתקיים בתוכנו. האמהות חייבות לדעת כי מזונות מסוימים שאינם טובים לתינוק היונק, אסורים עליהן, כי האם מעבירה את התדרים הבעייתיים של המזון אל התינוק בתהליך ההנקה. גם הרגשות של האם משחררים חומרים ביוכימיים אשר משפיעים על התינוק היונק. המניעה היא התרופה הבדוקה ביותר לאחת מהתופעות הנסתרות והמאיימות ביותר על כל הורה. שומה עלינו כהורים לטפל בעצמנו גם למען עצמנו וגם למען ילדינו.

 

 

 

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול