סוכרת מסוג 1 – מניעה וטיפול

 

 

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי,

כל הזכויות שמורות להוכברג מרדכי ואריאלה

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומהאינטרנט. הנזקק לטיפול – מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

סוכרת מסוג 1 שכיחה כיום הרבה יותר מבעבר. בשנים האחרונות התחלואה בה עלתה במידה דרמטית בכל ארצות המערב. מחלה זו נחשבת כאוטואימונית. אבל בניגוד למה שחשבו בעבר, שסיבתה העיקרית היא תורשה, בעקבות העלייה הרבה בשכיחות מייחסים אותה כיום יותר כתגובה להשפעות סביבתיות.

אחת מן הסיבות העיקריות למחלה היא שתיית חלב פרות מפוסטר. בין שתיית חלב כזה לבין שכיחות המחלה נמצא קשר סטטיסטי מובהק. שתיית חלב כזה גורמת לכניסת חלבונים זרים אל בין תאי ביטא שבלבלב והם גם פוגעים במערכת החיסונית. תהליכים אלו פוגעים בייצור האינסולין.

מחסור בוויטמין D נמצא אף הוא כסיבה מובילה להתפתחות מחלות אוטואימוניות ובכללן סוכרת מסוג 1. ויטמין D חשוב לעצמות, ללבלב, למוח – למעשה לכל איבר בגוף. רמה נמוכה מתחת ל – 20 ננוגרם למיליליטר נמצאה בארצות הברית אצל 67% מן האמהות ואצל 87% מהילודים. כאשר דאגו לתינוקות מעל גיל שנה לבל יחסר להם ויטמין זה, הכי טוב על ידי חשיפה מבוקרת לשמש, הסיכון שלהם ללקות בסוכרת מסוג 1 ירד ב – 80%.

הדרך היותר בטוחה ויעילה לקלוט ויטמין D שאמנם יהיה פעיל בגוף היא על ידי חשיפה של חצי גוף, חצי שעה ביום, לשמש. אין להתמרח בקרמים של הגנה – אלו יכולים לצמצם ב – 98% את קליטת ויטמין D מהשמש. בחורף עדיף להיחשף לשמש, ביום יפה, ממש בשעות הצהריים. בקיץ, קצת לפני הצהריים וקצת אחרי, אבל לא להגיע לידי כוויות בעור. האדמה קלה מספקת.

יש לדאוג לבל יחסרו שמנים מקבוצת אומגה-3, שאותן ניתן לקבל דרך אצות ים מיקרוסקופיות, שמן קריל או מזונות צמחיים מכילי אומגה-3. חשוב לאכול ירקות ופירות עשירי פיטוכימיקלים ומזונות כמו אבוקדו, מיץ ירק חיטה ותבלינים כמו כורכום עם מעט פלפל שחור, זנגביל, קינמון, רוזמרין ואורגנו.

 

מקורות

Prevent and Treat Type 1 Diabetes with Healthy Lifestyle. Monday, February 14, 2011, by: Dr. David Jockers

http://www.naturalnews.com/031320_type_1_diabetes_lifestyle.html#ixzzlpdrHCiIW

 

מחלת הסוכרת – מניעה וטיפול

למרות שסוכרת נחשבת על ידי הממסד הרפואי כמחלה חשוכת מרפא, יש גורמי תזונה שעוזרים לריפוי ולמניעה שלה. אחד מהם הוא זרעי קצח והשני מיץ נוני. כל אחד מהם עזר במקרים רבים להורדת רמת הסוכר אל הנורמה.

באשר לחולי סוכרת מסוג 1, במחקר בבריטניה שנמצא שרק אם נותנים להם צירוף של אינסולין וויטמין C, יש הפחתה בפגיעה בעורקים, שהיא תופעה שכיחה במחלה זו. ויטמין C עוזר, אבל יותר ממנו עוזר ויטמין C מסיס שומן, ליפוזומאלי. התועלת של ויטמין C מתבטאת במספר מישורים. הוא נוגד חמצון שמנטרל בגוף רדיקלים חופשיים. כאשר בגוף אין עודף של רדיקלים חופשיים, הוא מסוגל להפוך גלוקוז שיש במזון לסורביטול. זה בתורו הופך לפרוקטוז שמתפרק ומספק אנרגיה לגוף. אם יש עודף רדיקלים חופשיים, סורביטול איננו מסוגל להפוך לפרוקטוז. אז הוא הופך לסדרה של מטבוליטים רעילים לגוף.

קינמון עוזר אף הוא למטבוליזם של הסוכר וכמותו גם לטיפול הומיאופתי. שמנים ארומטיים של שמיר, כוסברה ושומר נמצאו עוזרים אף הם. לטיפול, שמים מאחד מהם טיפה אחת על החלק התחתון של כף הרגל ומעסים אל תוך העור. טיפול עם שמנים אלו עוזר לגוף להתגבר על מצבי אי סבילות לאינסולין.

 

לקריאה נוספת

Kerhtv buxp, lypo-spheric-vitamin-c.blogspot.com/…/cure-for-diabetes-l…

Aturalsolutionsradio.com/category/topics/alternative-health

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול