עיוורון צבעים – כיצד בודקים?

עיוורון צבעים – כיצד בודקים?
עיוורון צבעים יכול להיות מולד או נרכש ובכל מקרה, הוא בא לידי ביטוי בקושי להבין בין צבעים שונים.
עיוורון צבעים מאפיין יותר גברים מאשר נשים (יחס של 1 ל-8) ועל פי נתונים הוא מאפיין את נחלתה של כ-שבעה אחוז מאוכלוסיית העולם.
בעוד שעיוורון צבעים מולד הוא למעשה פגם גנטי ויתקוף את שני העיניים, עיוורון צבעים נרכש, ינבע ברוב המקרים תוצר של מחלה כמו: סוכרת, דלקת בקרום המוח או גידול.

חשיבותה של בדיקת עיוורון צבעים
נהוג לחלק את עיוורון הצבעים לרמות שונות ובכדי לוודא את מצבם הפרטני של הסובלים ממנו, נהוג לערוך בדיקה מקיפה כשהמטרה היא לגלות בראש ובראשונה, האם מדובר בעיוורון צבעים מלא או בעיוורון צבעים חלקי.
במידה ומגלים שהבעיה היא עיוורון צבעים חלקי, השלב הבא יהיה לבדוק אם מדובר בחוסר של קולטני אדום ברשתית, חוסר קולטני ירוק ברשתית או חוסר בקולטני כחול ברשתית.
בסופו של דבר ניתן לסכם את זה בעובדה שקיימים 3 סוגי עיוורון צבעים: עיוורון צבעים מוחלט, עיוורון צבעים אשר בא לידי ביטוי בבלבול בין ירוק לאדום ועיוורון צבעים אשר בא לידי ביטוי בבלבול בין צהוב לכחול.
בדיקת עיוורון צבעים תאפשר לנבחן, לדעת היכן הוא בדיוק עומד על סקאלה, מה חומרת העיוורון ומה אפשר לעשות בכדי להתמודד עם אותה המגבלה בצורה הטובה ביותר (או יותר נכון, איך ללמוד לחיות איתה).

מבחן עיוורון צבעים
בהליך בדיקת עיוורון צבעים, מציגים לנבחנים מספרים שונים אשר מודפסים על גבי גיליון נייר צבעוני, כאשר, אם הנבחן סובל מעיוורון צבעים, הוא יתקשה להבחין במספרים אשר רשומים על גבי אותו הגיליון.
חשוב לציין, כי כיום, לצד מבחן זה, אשר נקרא אישיהארה, יש שיטות נוספות אשר נועדו לבחון אם אותו אדם אכן סובל מעיוורון צבעים, באיזה סוג של עיוורון צבעים מדובר ומה דרגת החומרה.

חשוב לציין שברוב המקרים, הפגיעה של עיוורון צבעים ברמת החיים היא נמוכה, יחד עם זאת, מודעות לבעיה, תספק לנבחן כלים חשובים לגבי אותה המגבלה ועל מה בדיוק היא משפיעה.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול