על רפלקסולוגיה ,רייקי והתפתחות אישית

במאמר זה אציג בכמה מילים את הטיפול הרפלקסולוגי, הטיפול באמצעות רייקי. ואראה על ידי הצגת מקרה, מה הטיפול הזה יכול לעשות.

מהי רפלקסולוגיה?

השם רפלקסולוגיה – מגיע מהמילה Refletion, שפרושה – השתקפות, כלומר הרגליים שלנו משקפות את כל אברי הגוף כולו.

מטרת הרפלקסולוגיה היא להחזיר את האדם למצב של איזון.
רפלקסולוגיה מהיותה טיפול במגע מאפשרת חיבור בין הגשמי לרוחני.

זהו כלי עוצמתי, שמטרתו לעורר את היכולת הטבעית של הגוף להבריא עצמו, ולהגיע לשורש העניין, למקור. השאיפה בטיפול היא להביא את הגוף והנפש למצב של איזון אנרגטי.

הטיפול מתבצע על ידי טכניקות של לחיצות ועיסוי בעומקים ובנקודות שונות על פני כף הרגל, שחלקן מטפלות באיבר עצמו וחלקן משפיעות גם על איברים אחרים. הלחיצות והעיסוי מעבירים שדרים רפלקסים לאיברי המטרה בגוף.

יתרונות הטיפול:

*פסק זמן מהלחץ היומיומי, שעה שהיא מוקדשת אך ורק לכם.

*הרגעה, שלווה, ירידת מתח.

*שיפור במצב הרוח עקב עלייה ברמות הסרוטונין, האחראי גם על מצב הרוח.

*השפעה אנרגטית עקב עלייה באדרנלין המאפשר שמירה על רמת אנרגיה גבוהה ושדרוג התוצאות וההישגים שלכם.

*זרימה טובה יותר של דם ונוזלי הלימפה .

*חיזוק המערכת החיסונית.

*ניקוי ופינוי רעלים.

*שיפור בחילוף החומרים.

* השפעה על כל מערכות הגוף ובמיוחד על מערכת העצבים והמערכת ההורמונאלית.

חשוב להיות מודע לכך ש הטיפול יכול למנוע, להקל ולרפא, שהמילה איזון היא מילת המפתח, וכך כל אחד יקבל את התוצאות בטיפול שהוא צריך, האיזון הנכון לו.
טיפול יחיד יכול בהחלט להיות אפקטיבי ולהשפיע, אבל לסדרת טיפולים יש אפקט מצטבר, אפקט שיעבוד לעומק וילך איתכם לזמן רב.

יש תיאוריות שונות המנסות להסביר איך הרפלקסולוגיה עובדת. אחת מהן מדברת כך שהרפלקסולוגיה עובדת דרך 10 המרידיאנים העוברים לאורך הגוף- 5 בכל רגל. והן מהוות "מסלולים" להזרמת הצ'י – אנרגיית החיים. וגירוי של אזור על פני כף הרגל, משפיע על כל חלקי הגוף לאורך המסלול כולו, ומשחרר חסימות אנרגטיות הנמצאות לאורך אותו מסלול.

החיים המודרניים מלווים בהרבה מאד לחצים, שמוציאים את הגוף והנפש מאיזון. בטיפול הרפלקסולוגי יש הפחתה של המתח על ידי הבאת המטופל להרפיה עמוקה, והגעתו לחוף מבטחים. הדבר מאפשר למערכת העצבים להירגע ולתפקד באופן מסודר יותר. מחזור הדם מתנהל כשורה, הזרימה משתפרת והחמצן מגיע לכל תאי הגוף. הגוף שואף לאיזון ותהליך הריפוי מתרחש. הטיפול מאפשר פתיחה של המסלולים האנרגטיים, האנרגיה זורמת, דרך המביא לאיזון גוף ונפש.

רייקי

הרייקי היא שיטת ריפוי עתיקה שהתגלתה מחדש ב-1800 עד ידי דר' מיקאו אוסואי ביפן.

משמעות השם רייקי – ריי – אוניברסאלי וקי = צ'י – אנרגיית החיים. כלומר אנרגיית החיים האוניברסאלית.

הרייקי הינה אנרגיית ריפוי שעוברת דרך המטפל – שהינו צינור לאנרגיה זו.

הטיפול ברייקי הוא בכל רמות ההוויה – פיסי, רגשי, מנטלי ורוחני (בהתאם לרמה של המטפל).

זוהי אנרגיה חכמה המתאימה את עצמה לאדם המטופל, וזורמת למקום שהוא זקוק לה.

יש בטיפול תהליכים של ניקוי וטיהור בכל הרמות, וזרימה של אנרגיה שמשחררת חסימות ומאפשרת ריפוי.

ברמה הפיסית הרייקי מטפל ב:

הרגעת כאבים – כולל כאבי ראש , מגרנות, כאבים הנובעים מדלקות, שרירים תפוסים.

חיזוק מערכת החיסון

איזון לח"ד.

ברמה הרגשית:

• הקטנת חרדות ופחדים

• הפגת מתחים, לחצים, כעסים ודיכאון.

• טיפול בעייפות ונדודי שינה.

• טיפול בהתמכרויות

• שיפור הזיכרון ויכולת הריכוז.

• שיפור במערכות יחסים.

• סיוע בשחרור מכאבים פיסיים

• שחרור רגשות מודחקים

• הענקת רגיעה עמוקה

• טעינת אנרגיה לעשיית שינויים.

כפי שאפשר לראות, יש הרבה מהמשותף לשתי שיטות טיפול אלו.
ובטיפול שלי אני משתמשת ברייקי, תוך כדי הטיפול הרפלקסולוגי. בצורה כזו יש העצמה של הטיפול הרפלקסולוגי. ישנו גם טיפול המגע, והזרימה של הדם והלימפה – הצד היותר פיסי, יחד עם הטיפול האנרגטי. התוצאות הן מדהימות.
מקרים רבים של הקלה עד הפגה מוחלטת של כאבים. כמו למשל מטופלים שסבלו מכאבים מסיבות שונות, מדלקות ברגל ובגיד אכילס, גב תפוס ועד כתף מרוסקת, במקרה הגרוע – הייתה רק הקלה בכאב, ובמקרה הטוב, שזה ברוב המקרים, הכאב עבר לגמרי. ומה שיותר מדהים זה התהליך הרגשי שעברו מטופלים אחרי סדרה של טיפולים.

ב. מטופלת בשנות ה-40 לחייה, נשואה ואימא לילדה בעלת צרכים מיוחדים.
כשהגיעה אלי, כל מה שהיא רצתה זה טיפול מרגיע, שעה של רוגע מחיי היום יום הכאוטיים. ב. היא אישה מאד אינטליגנטית ומשכילה, בעלת מקצוע חופשי, שכל החיים שלה סבבו סביב טיפול בילדה שלה בת ה-9. יש לה סדר יום מטורף שכולו סובב סביב הילדה והצרכים שלה – הסעות מ, ול-בית הספר, חוגים, טיפולים ועוד. ולהיות עם הילדה כל רגע שהיא לא הייתה במסגרות האחרות. היא הייתה לכודה בסיטואציה שבה לא היה לה שום מקום לעצמה, ולמימוש האישי שלה. ללא שום חופש כלכלי ועם ידיעה שמשהו חייב להשתנות, הדברים באו גם מצד בעלי מקצוע שטיפלו בילדה, וגם בתחושה שלה. אבל בלי יכולת לראות את עצמה עושה צעדים לקראת שינוי.
היא הגיעה לסדרה של 4 טיפולים, וסיפרה שזו פעם ראשונה ומזה הרבה זמן שהחליטה לעשות משהו עבור עצמה.

הטיפול הרפלקסולוגי היה מכוון בעיקר להרגיע אותה, כאשר ברקע היה הרייקי.
ההשפעה נראתה לעין מהטיפול הראשון. ב. ירדה ממיטת הטיפולים רגועה הרבה יותר. ההשפעה לא נגמרה בטיפול, אלא במשך כל השבוע אחרי התגובות שלה לאירועים השתנו, היא הייתה פחות לחוצה והגיבה בצורה הרבה פחות לחוצה לכל מה שקרה. והדבר שיפר בצורה משמעותית את היחסים שלה עם הבת.
כל טיפול וטיפול הוסיף נדבך לתחושת הרוגע. זה כבר לא היה רק הפגת מתחים, אלא גם פוקוס, עלייה ברמות האנרגיה, עלייה בריכוז. והבנה שהטיפול תורם מאד לאיכות החיים שלה, וליכולת שלה להתמודד עם הנסיבות בצורה הרבה יותר טובה. הדבר הביא אותה להחלטה להמשיך את הטיפולים, מעבר ל- 4 שהחליטה שהיא מוכנה לפרגן לעצמה.

כמו שאמרתי, בכל טיפול היה שינוי, כל פעם בצורה אחרת. לאט לאט היא הרגישה שהביטחון העצמי שלה גדל, שהיא מרגישה יותר בטוחה ומחוברת לעצמה. דבר שאפשר לה להתמודד מול גורמים מקצועיים, ולעמוד על שלה. דבר שהיה קשה לה קודם.
היא התחילה להקשיב לדברים שנאמרו – על הטיפול בילדה, ועל היחסים שלה איתה, שעד אז היא לא הייתה מוכנה לשמוע.
ופתאום היא עברה מתגובה, לפעולה. פתאום כאילו משהו נפתח, היא התחילה להבחין באופציות שתמיד היו שם, אבל היא לא ראתה או לא התייחסה אליהן. והיא החליטה לעשות קורס מקצועי שיאפשר לה להתמקצע בתחום הקשור לעיסוק המקורי שלה. היא רואה את עצמה עובדת, ומרוויחה כסף, ומממשת את עצמה, ויוצרת הפרדה עם הילדה – לטובת שתיהן.
אז הנה, סדרה של טיפולים – מפנקים, ללא ריאקציות, ללא המאמץ של עשייה וחיטוט נפשי, גרמו למהפך בחייה של ב. מהפך שהלך בקצב שלה, ומוביל אותה לאן שהיא צריכה להגיע, בלי מתח ועם רצון לעבור את השינוי שבא מתוכה.

אני חושבת שהתהליך עבד עבור ב. בגלל שהיא כבר עברה כברת דרך ארוכה של תהליך אישי עוד קודם. היא ידעה שהיא נמצאת במקום לא טוב, היא ידעה שהיא צריכה לעשות שינוי. אבל היא הייתה שקועה כל כך בתוך המציאות שלה, והמתח היום יומי שהיא לא יכלה לראות את המוצא – וברגע שהמתח ירד, הכול התחיל לזרום ולהביא אותה למקום הנכון לה.

אז אם אתם מחפשים ומוכנים באמת לשינוי, אם זה מבחינה רגשית, ואם זה מבחינה גופנית. אם זה שינוי שיביא לשיפור מצב בריאות, או ירידה במשקל זהו כלי מדהים שיכול לתמוך בשינוי הזה ולהביא אתכם קדימה למקומות טובים יותר, ולחיים עם יותר אושר והגשמה.

נכתב על ידי מינה בן חיים ND – נטורופתית ורפלקסולוגית

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול