ערכו הבריאותי של הארטישוק

 

מחבר: דר' מרדכי הוכברג ז"ל, PhD, תזונאי

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לייעוץ אצל רופא או אצל תזונאי, לפי המצב. אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

זהו צמח ממשפחת המורכבים והוא אוקלם לתרבות באזורנו. כך הוא מגודל כבר כמאתיים שנה, אולי גם יותר. חלקיו הנאכלים הם ענפי פריחה שטרם הגיעו לפריחה והליבה של הירק. הארטישוק אינו שכיח באסיה, אך הוא מהווה חלק מן המטבח במזרח התיכון, אירופה וארה"ב. לצמח יש איכויות בריאותיות ראויות לציון.

עיכול

חומרי ההזנה הצמחיים המצויים בירק זה עוזרים לבריאות העיכול בכך שהם מגבירים הפרשת מיץ מרה שדרוש לעיכול שומנים ולספיגתם ואף לספיגת ויטמינים מסיסי שומן כמו ויטמין D. מיצוי מעלי ארטישוק מגביר את הייצור של האנזים eNOS, אנזים זה מייצר חנקן חמצני לו יש אפקט של הרחבת כלי דם, הוא מפחית יתר לחץ דם ומשפר את פעולת האנדותל.

הורדת כולסטרול

כבר לפני עשרות שנים מצאו שצריכת ירק זה ומיצוי מעליו הורידה רמות כולסטרול בדם. בניסוי מבוקר פלסבו שנמשך שישה שבועות, נמצא שבקרב אלו שצרכו את מוצרי הארטישוק הייתה ירידה של 18.5% ברמת הכולסטרול בהשוואה לאלו שקיבלו פלסבו.

 

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול