ערכים בריאותיים של הקמומיל (בבונג רפואי)

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

צמח זה,שבפריחתו דומה לקחוון, מוכר כצמח מרפא כבר מדורי דורות. כבר בתקופת הרומאים, השתמשו בתה מצמח זה כנוסך שלווה, עוזר לשינה, למערכת העיכול ולבריאות בכלל. גם כיום, צמח מרפא זה משמש לאותן מטרות.
אבל מסתבר, שתכונותיו הרפואיות הנוספות הן לעין ערוך חשובות יותר מאשר רק תכונתו כצמח עוזר לעיכול ולשינה. מחקרים חדשים לימדו שיש ביכולתו של צמח זה לצמצם סיכון לסרטן בלוטת התריס. אם כי טיפול ניתוחי או טיפול עם יודן רדיואקטיבי עוזר במידה רבה נגד סרטן זה, הרבה יותר מוצלח יהיה לצמצם את הסיכון ללקות בו מלכתחילה.
נתוני המחקר החדש
מחקר זה פורסם לאחרונה בז'ורנאל המקצועי European Journal of Public Health. . במחקר נטלו חלק 3 קבוצות של מתנדבים. בקבוצה ראשונה היו 113 חולי סרטן בלוטת התריס שהושוו עם משתתפי קבוצה של 138 בריאים ועם 286 אנשים להם הייתה בעבר מחלה לא ממאירה של בלוטת התריס. כל משתתפי שלוש הקבוצות מלאו שאלון, כך שהחוקרים יכלו לראות מהו התפריט שלהם, היסטוריה רפואית ושתיית משקאות ובכללם תה וקפה.
התוצאות
מה שהחוקרים מצאו היה שבקרב אלו ששתו את הכמויות הגדולות ביותר של תה קמומיל היה הסיכון היותר נמוך לחלות בסרטן בלוטת התריס. וההבדל היה משמעותי. אצל אותם אנשים ששתו 2-6 כוסות תה קמומיל בשבוע היה ב- 70% פחות סיכון ללקות בסרטן בלוטת התריס. אם הם נהגו כך 30 או יותר שנים, הסיכון שלהם היה ב- 80% נמוך יותר ללקות במחלה זו.
תגובת החוקרים
החוקרים אמרו שבעוד שמחקרים רבים נערכו לגבי התכונות הרפואיות של תה ירוק או שחור, לא נערכו מספיק מחקרים שנועדו לבדוק את ההשפעה הרפואית של צמחי מרפא שונים. הם אמרו שמחקרם היה הראשון שהראה שלשתיית תה קמומיל יש השפעה רבה על צמצום הסיכון לסרטן בלוטת התריס, כמו גם למחלות אחרות של בלוטה זו. לדעתם, ההשפעה החיובית שיש לתה זה נובעת מעיקרה עקב החומר אפיגנין, המצוי בפרח הקמומיל, אשר מוכר ביכולותיו נוגדות הסרטן.
זהו המחקר הראשון שמצא שבצמח הקמומיל ישנן גם יכולות מניעה וריפוי לגבי סרטן בלוטת התריס – זהו לא רק צמח מרפא מרגיע.
מקורות
http://eurpub.oxfordjournals.org
http://www.ncbi.nlm.nih.gov
http://www.cancernetwork.com
http://www.naturalnews.com/050562_chamomile_tea_thyroid_cancer_disease_research.html#ixzz3hHTwZGHJ July 28, 2015 by: Dr.Sofiya
http://www.naturalnews.com/050562_chamomile_tea_thyroid_cancer_disease_research.html#ixzz3hHURR4HA

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול