ערכים בריאותיים של פרי הרימון

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה
הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או לתזונאי, לפי המצב.
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות

אין כמעט בגוף איבר או מערכת שבריאותה לא נעזרת עם צריכת פרי הרימון. פירות אלו עוזרים לפעולת המוח, הלב, מצמצמים סיכון לסרטן ועוזרים לשמירת מסת העצמות. יש ברימון יכולות נוגדות דלקות שעשויות לעזור לבריאות מערכת העיכול, לסחוסים ולעצמות. מבחינה תזונתית, יש ברימון ויטמינים מקבוצת B, מנגן, נחושת, זרחן וסיבים. יש רבים ששותים מיץ רימונים, אך אם רוצים להפיק ממנו את מלוא התועלת, עדיף לאכול אותו, כמובן לא לבלוע את הגרעינים. למעשה, ניתן להגדירו כפרי גרגרים. מקורו של פרי זה באיראן, אך אפילו בתקופות עתיקות הוא שימש כפרי מאכל בכל המזרח התיכון. בכוס אחת של גרגרי רימון יש 7 ג' סיבים, 3 ג' חלבון, וכמויות משמעותיות של ויטמין C, ויטמין K, פולאטה ואשלגן. יש בו גם ויטמינים מקבוצת B, סיבים, נחושת, מנגן וזרחן. כמות נוגדי החמצון שבו גבוהה ביותר ולפי מחקר שפורסם בז'ורנאל Agricultural and Food Chemistry, מתוך 10 מיני פירות שנבדקו, הוא נמצא בעל הערך הבריאותי הרב ביותר. כוס מיץ שלו נמצאה מועילה יותר לעומת מיצי ענבים, אסאי ובלוברי. נוגדי החמצון שבו משתייכים ל- 3 קבוצות: פוליפנולים, אנטוציאנינים וחומצה אלגית. הוא נמצא עוזר למניעה ולריפוי של מעל 100 מחלות שונות ונמצא תורם לפחות ל- 39 תהליכי ריפוי בגוף ובכללם שמירה בפני הסתיידות עורקים, הסדרת יתר לחץ-דם, מניעת היווצרות סתמים בעורקים ושיפור בזרימת הדם. הוא עוזר גם לטיפול במצבי דיכאון ולפעולת קולטני אסטרוגן וסרוטונין במוח ובכך משפר את מצב הרוח./
הפחתת סיכון לחלות בסרטן
בזכות נוגדי החמצון שבו הרימון תורם למניעת היווצרות תאי סרטן והתפשטותם בגוף. הוא מעודד תהליכי אפופטוזיס של תאי סרטן ונמצא עוזר במידה רבה כטיפול בסרטן ערמונית.
הגנה בפני אוסטיאופורוזיס
לרימון יש גם יכולות לשמירה על מסת העצמות. בניסוי עם בעלי חיים מיץ הרימון שיפר את פעולת התאים האוסטיאובלסטיים, בוני מסת העצמות, וצמצם את פעולת התאים האוסטיאוקלסטיים, מפרקי מסת עצמות. עד כה נערכו 8 מחקרים בנושא וכולם אישרו את יכולתו של פרי הרימון לשמור ולהגדיל את מסת העצמות.
למרכיבים שברימון יש יכולת נוגדת דלקות רבת עוצמה. הם נמצאו עוזרים למניעת תהליכים דלקתיים בצינור העיכול. הרימון נמצא מוריד רמות כולסטרול מופרזות ועוזר גם נגד מחלות ניווניות במוח וגם במערכת העצבים – הוא מאט גם התפתחות מחלת אלצהיימר.
תועלת נוספת שבו היא שמירה מפני מחלות בפרקים בגוף. בזכות יכולתו נוגדת הדלקות הוא תורם לשמירת בריאות ושלמות הסחוסים בגוף. מחקר בנושא זה פורסם בז'ורנאל Israeli Medical Association Journal.. הוא נמצא עוזר לחולים רבים הסובלים מארטריטיס ונמצא עוזר גם לגברים להם יש בעיות זקפה וזאת עם צריכה רבה וממושכת של פרי הרימון.
מיץ רימונים נמצא גם משפר את הזיכרון, בייחוד זיכרון לטווח קצר. לאחר ניתוחי לב, יש פגיעה בזיכרון זה וצריכת רימונים מנעה או צמצמה נזק כזה. בניסוי נמצא, שבעוד שאצל אלו שעברו ניתוח כזה וללא צריכת רימונים הייתה פגיעה בזיכרון לטווח קצר, אצל אלו שכן צרכו רימונים אחרי הניתוח היה אפילו שיפור בזיכרון, יחסית למצבם טרום הניתוח. הוא נמצא מאט גם הידרדרות של חולי אלצהיימר.
לחימה נגד אינפקציות חיידקים
הרימון נמצא מגביר יכולת של הגוף להלחם בחיידקי סטפילוקוקוס אאורוס, אשריציה קולי וקלוסטרידיום דיפיציל.
מקורות
Epoch Times November 30, 2015
GreenMedInfo October 16, 2012
35
Authority Nutrition April 2015
J. Agric. Food Chem., 2008, 56 (4), pp 1415–1422
GreenMedInfo.com Pomegranate
Proc Natl Acad Sci U S A. 2005 Mar 29;102(13):4896-901.
Clin Nutr. 2004 Jun;23(3):423-33.
11 University of Maryland Medical Center, Pomegranate

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול