עשרת הצמחים בעלי היכולת האנטי-דלקתית היותר חשובים

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה
הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או תזונאי, לפי המצב.
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות

בעולם הרפואה נוהגים רופאים לתת תרופות נוגדות דלקות כאשר אדם סובל ממצבי דלקת. פתרון הרבה יותר טוב, יעיל ובטוח הוא להשתמש בצמחי תבלין ומרפא, שיעילותם לטיפול בדלקות הוכחה במחקרים רבים ובשימוש בריפוי הטבעי. להלן סקירה על עשרת הצמחים שנמצאו היותר יעילים לטיפול במצבים דלקתיים ואותם גם ניתן לרכוש בארץ. הצמחים יסקרו לפי סדר יכולתם האנטי דלקתית.
1) פלפל שחור
זהו תבלין מוכר שהחומר הפעיל בו הוא פיפרין. לתבלין זה יש יכולות נוגדות דלקות מרשימות ביותר. הוא מונע בגוף התבטאות של גנים שקשורים לדלקת מפרקים ולהתפשטות סרטן. גם עם נטילתו בכמויות קטנות, יש בו תועלת רבה וזאת בכך שהוא מצמצם ייצור של פרוסטגלנדינים. הוא בולם מצבים דלקתיים בפרקים ומצמצם כאבי דלקת פרקים.
2) קרדמון (הל)
זהו אחד מן התבלינים המובילים בעולם. מוצאו של צמח זה הוא מסרילנקה והוא בן אותה משפחה של הזנגביל. מזה מאות שנים הוא משמש כצמח שנוגד מצבים דלקתיים.
3) פלפל חריף
פריו של ירק זה מכיל קפסיצין, שחשיפה אליו משחררת חומר בשם סבסטנס P, חומר אותו מפריש הגוף מיד אחרי שיש בו פגיעה. עם נטילתו של תבלין זה הגוף פועל כאילו הייתה בו פגיעה ממשית. משחה שלו עוזרת נגד כאבי דלקת פרקים. שתיית מים נקיים, ללא כימיקלים זרים, עם 1-3 טיפות תמצית פלפל חריף עשויה לעזור לבל יתפתח התקף לב ואם הוא כבר קרה, תורמת שנזקו יהיה פחות. כשיש חשש להתקף לב, עוזרת גם הנחת מטלית בגודל שמכסה את בית החזה, ספוגה במים בחום הגוף עם כפית אבקת פלפל חריף מומסת במים, למשך רבע שעה. כך, אפילו אם אמנם יש התקף לב, יש ירידה מאוד משמעותית בכמות תאי הלב שמתים לעומת הנזק שקורה ללא טיפול כזה. אם אדם מקבל התקף לב, מומלץ מיד לתת לו טיפול כזה אפילו לפני שהגיעה עזרה ראשונה עם אמבולנס.
4) בבונג זהוב
צמח זה היה בשימוש כבר בתקופת יון העתיקה ורומי. בשמן אתרי המופק מפרחיו של צמח זה יש רכיבים כמו a-ביסבולול, ססקויטרפנים ורכיבים נוספים שמפחיתים מצבים דלקתיים.
5) זנגביל
צמח זה משמש ברפואה העממית מזה מאות שנים לטיפול במצבים דלקתיים. הוא מקל גם על כאבים של דלקת מפרקים, נגד כאבי בטן, בחילות והקאות.
6) כורכום
תבלין זה ומקטעים ממנו ששמותיהם כורכומין, כורכומול, או כורכומין מסיס שומן מוכרים ומוערכים מאוד ברפואה הטבעית. ישנן עדויות ששימוש בו נמצא כבר לפני יותר מ- 4,000 שנים. הוא עוזר נגד מצבים דלקתיים, אינפקציות והפרעות עיכול. החומרים הפעילים שבו מנטרלים ומסלקים מן הגוף רדיקלים חופשיים. הוא סותר פעולה של אנזימים שמעוררים דלקות.
7) אלויה וירה ומיני אלויה בריאותיים נוספים
צמחים אלו הם לא רק נוגדי דלקות אלא גם טובים לטיפול חיצוני אם יש כוויה בעור. במחקר שנעשה במרכז הרפואי באוניברסיטת מרילנד נמצא שצמח זה יעיל יותר לטיפול בדלקות מאשר טיפול
בהידרוקורטיזון.
8) זרעי סלרי
זרעי סלרי טחונים מפחיתים מצב דלקתי ומשתנים, אם יש בגוף עודף נוזלים. הם עוזרים במיוחד לסובלים מדלקות פרקים וגאוט, שהוא סוג של דלקת פרקים.
9) תה ירוק
בתה ירוק יש פוליפנולים שעוזרים בגוף למניעת מחלות הקשורות במצב דלקתי. יש לו גם תכונות נוגדות סרטן. הוא מגן על הסחוסים ובכך מצמצם את הנזקים של דלקת פרקים.

10) רימון
פרי הרימון מכיל פלבנולים, סוג של נוגדי חמצון שעוזרים לצמצום מצבי דלקת אצל חולי אוסטיאוארטריטיס. הוא בולם יצירת אנזימים שקשורים עם מחלות סחוסים.
לפני שנוטלים תרופות נוגדות דלקות, מומלץ לנסות ריפוי טבעי. הטיפולים הנסקרים בזאתיכולים להינתן גם בשילובים שונים. דרך זו רק תגביר את יכולת הריפוי שלהם ובנטילת כמויות מתאימות עם כמויות מתאימות שום נזק לא יקרה איתם.
מקורות
1. http://www.fda.gov
2. http://arthritis-research.com
3. http://www.med.nyu.edu
4. http://umm.edu
http://science.naturalnews.com

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול