פריצות דיסק- ניתוחי גב, וכירופרקטיקה לריפוי טבעי

פריצות דיסק- ניתוחי גב, וכירופרקטיקה לריפוי טבעי

מאת ד"ר דקלה אורן, כירופרקטורית ומטפלת בקרניו-סקראל.

 

פריצות דיסק הן מהפגיעות הקשות ביותר שכירופרקטורים פוגשים במרפאתם. מדובר בפגיעות שמשבשות את חיי המטופל, וגורמות לו סבל עצום, כאבים וחוסר יכולת לתפקד בעבודה ובבית. פריצת דיסק כשמה כן היא- הדיסק הוא חומר ג'לטיני שנמצא בין החוליות ותפקידו לאפשר תנועה של עמוד השדרה ולרכך ולבלום זעזועים שעלולים לפגוע במערכת העצבים. פריצת דיסק היא פגיעה שנגרמת בעקבות הפרעה בתנועה של החוליות, תזוזות שלהן שלא טופלו, ותהליך שחיקה שבמהלכו, החלקים החיצוניים של הדיסק נקרעים והחומר ממרכזו פורץ החוצה ולוחץ על העצבים ההיקפיים או על חוט השדרה עצמו. פריצות דיסק יכולות להחלים אולם התהליך לוקח זמן, אף חודשים, ובעקבותיו יש חשש לניוון מתקדם של החוליות המעורבות שעלול במשך השנים לגרום לפריצות נוספות.

בהרצאתו של פרופ' פלומן מנהל המרכז לניתוח גב באסותא, מאיר מספר נקודות חשובות שקשורות לניתוחי גב שאותן אני בוחרת להביא לכם הקוראים:

  • אחוזי ההצלחה של שאיבת דיסק מוטלים בספק ושווים לאחוזי הצלחה של טיפולי פלסיבו.
  • טיפול שמרני עדיף וקודם להחלטה לנתח. לפני הניתוח רצוי לנסות אפשרויות אחרות שאינן פולשניות.
  • מחקרים מוכיחים כי הניתוח יעיל לזמן מסוים, לעיתים מספר שנים אולם לאחר מכן הניוון בעמוד השדרה מתקדם ולכן יש חשש לפריצות חוזרות וצורך בניתוחים נוספים.
  • הצורך בניתוחים נוספים אינו מעיד על כשלון של הניתוח אלא נובע בשל הניוון שלא נעצר.
  • כדי לשמור על בריאות עמוד השדרה יש צורך בתנועה!!!! לדיסקים אין אספקת דם משלהם ולא עצבים שיתריעו על מצב מעורער של הדיסק ולכן דרך הנעה של הגוף ומפרקיו אנו שומרים על אספקת חמצן ומזון לדיסקים ומונעים את תהליכי הניוון שלהם.
  • בארה"ב מספר הניתוחים הגבוה ביותר ולא בהכרח בשל הצורך בהם. באירופה מספר הניתוחים הקטן ביותר. לדבריו של פרופ' פלומן ישראל קרובה לאירופה במספר הניתוחים.
  • ניתוחי הגב עוזרים בעיקר לכאבים ברגל ולא לכאבים בגב.
  • מתי כן חייבים לנתח? כאשר יש פגיעה נוירולוגית כמו חוסר תחושה, גירוי יתר, חולשה של הרגל, נימול, או אובדן שליטה על הסוגרים. לכן חובה לראות רופאים מומחים בכל מקרה של הופעת סימפטומים של פריצת דיסק.
  • כאשר קיימת אינדיקציה לניתוח, המימצאים מלמדים שניתוח מספק שיפור בתנועה ובאיכות חיים למשך מס' שנים משמעותי.
  • ההתקדמות הרבה בתחום ניתוחי הגב היא בעיקר באפשרות לעשות שימוש באמצעי הדמייה יעילים המאפשרים דיוק ובטיחות ניתוחית גבוהים יותר.
  • לרפואה המשלימה, לכירופרקטיקה ולדיקור יש השפעה מטיבה על מקרים של פריצות דיסק. מחקרים שבחנו את השיטות הוכיחו את יכולת ההצלחה שלהן.
  • פרופ' פלומן קורא לשילוב פעולה בין רופאי ומטפלי הקהילה השונים כדי להתגייס יחד ולעזור למטופלים שסובלים מפריצות דיסק.

עד כאן הרצאתו של פרופ' פלומן.

http://www.e-med.co.il/emed/new/Usersite/Presentations/JC570/jc570_P_files/default.htm#nopreload=1

 

להלן מספר הערות מהקליניקה לכירופרקטיקה וקרניו סקרל:

רק כירופרקטורים מוסמכים שעברו הכשרה של שנים ואשר ברשותם תואר של דוקטור לכירופרקטיקה  מורשים לטפל באופן ישיר בחוליות עמוד השדרה. יש צורך להיזהר מאוד ממתחזים למיניהם ויש לדאוג שמי שאינכם סומכים עליו לא יניח את ידיו על עמוד השדרה שלכם. כפי שאינכם נותנים לנגר לעשות לכם טיפול שורש, כך גם אין להרשות למעסה, מאמן כושר או כל אחד אחר להזיז את חוליות עמוד השדרה שלכם.

הכירופרקטיקה היא הדרך הישירה להנעה של החוליות. בכך אנו שולחים מסר מאוד משמעותי למערכת העצבים ועוזרים לנקז רעלים, לשפר את אספקת הדם והחמצן ולמנוע את אותו ניוון שעליו דיבר פרופ' פלומן.

לכירופרקטיקה טכניקות רבות ותוכלו לבחור את המטפל שמתאים למקרה שלכם. אני ממליצה על שיטת האקטיבטור כיון שהיא מאוד עדינה, מדעית, יעילה, נעימה ומתאימה למצבים קשים של סבל מכאבים. (פרטים באתר "רוח בהר" )

את הטיפול הכירופרקטי ניתן לשלב עם דיקור להקלה על הכאב או טיפולי קרניו סקראל, פיזיותרפיה, שיאצו, הידרו-תרפיה ועוד. יש לזכור שאין לטיפול הכירופרקטי תחליף בשל העובדה שהוא היחיד שמוסמך לאבחן  את החוליה שלוחצת על הדיסק ומניע אותה ובכך מסיר את הלחץ מעל העצב. דמו את עצמכם דורכים על צינור בגינה ומשבשים את אספקת המים. כעת, הסירו בבקשה את הרגל מעל הצינור. תודה.

פריצות דיסק כואבות.אנא זכרו: הגוף יכול להחלים. במחקרים שנעשו נמצא שלחמישים אחוזים מאנשים שאין להם שום סימפטומים יש בלטי דיסק. לכן חשוב למנוע את הפריצות על ידי טיפול תקופתי מונע, על ידי אורח חיים נכון שכולל יציבה טובה, פעילות גופנית, תזונה בריאה ושחרור ממתחים. במקרה שכבר מלאה הכוס והפריצה קרתה צריך להתאזר בסבלנות, לטפל בגוף ולנצל את תקופת ההחלמה למבט פנימי אל מה שחשוב ומה שכבר לא.

הבריאות היא הנכס היקר ביותר שלכם. שמרו עליה ואמרו תודה.

שלכם בברכת בריאות

ד"ר דקלה

diklaoren@yahoo.com

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול