רמת מגנזיום נאותה בגוף מצמצמת סיכון לסוכרת ב- 37%

 

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה

הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים.  הנזקק לטיפול, מן הראוי שיפנה לייעוץ אצל רופא או תזונאי, לפי המצב.    אין המערכת אחראית לתוכן המודעות.

 

באוניברסיטת טאפט במידפורד, מסצ'וסטס, נערך מחקר על הקשר בין רמות נאותות של מגנזיום בגוף והסיכון ללקות בסוכרת. חשיבות מיוחדת להשגת ולשמירת רמת מגנזיום נאותה בגוף יש עבור אותם אנשים הסובלים מצב בריאותי שעלול להתפתח לסוכרת.

מגנזיום הוא מינרל חיוני בגוף ורמה נאותה שלו חשובה לבריאות, אך לא נערכו איתו מחקרים בהיקף כמו שנעשו עם מינרלים רבים אחרים. המגנזיום נוטל בגוף חלק ביותר מ- 300 ריאקציות מטבוליות שונות ובכללן שמירת רמת אנרגיה טובה, הרגעה, שמירה על בריאות הלב ועזר בעיכול של כל אבות המזון – חלבונים, שומנים ופחמימות.

לאחרונה, במחקר חדש אותו ניהלה אדלה הרובי, Ph.D., נמצא מצא שאצל אנשים בריאים שצרכו את הרמות היותר גבוהות של מגנזיום,  היה ב- 37% פחות סיכון  לסבול מרמת סוכר גבוהה ומרמת אינסולין גבוהה בדם, מצב שעלול להתפתח למחלת הסוכרת.

אצל אנשים להם היו סימנים מקדימים להתפתחות סוכרת,  הגדלת כמות המגנזיום היומית שהם צרכו הביאה תועלת רבה. אצלם, הסיכון לחלות בסוכרת היה ב- 32% נמוך יותר יחסית לסיכון של אנשים במצבם שלא צרכו מספיק מגנזיום בתפריטם.

כמויות גדולות של מגנזיום יש בדגנים מלאים, ירקות, קקאו, אגוזים וזרעונים – צריכת מזונות אלו מקטינה סיכון לסוכרת.

מחקר זה שפורסם בז'ורנאל Diabetes Care  היה חלק ממחקר פרמינגהם שהחל בשנת 1948 ועסק, בין השאר, בקשר בין סוכרת ומחלות לב שהו סיבת המוות העיקרית בארה"ב. במחקר זה, שנערך בעיר פרמינגהם, מסצ'וסטס, נטלו חלק יותר מ- 5,000 גברים ונשים  ונרשמו לסבב הראשון של מחקר על הקשר  בין פעילות גופנית, אורח חיים ומצב בריאותי. בשנת 1971, החלו להשתתף במחקר בני הדור השני של המשתתפים הראשונים והם נבדקו לגבי אותם נתונים.

משתתפים חדשים שולבו במחקר בשנים 1994, 2002 ו- 2003 – כך נצברו נתונים חשובים רבים. במחקר נבדקו נתוני יתר לחץ-דם, רמת כולסטרול גבוהה, עישון, השמנה, סוכרת וחוסר פעילות גופנית – כל אלו נמצאו קשורים למצב בריאות לקוי.

הנתונים היותר מאוחרים נאספו ממעקב עם כ- 2,500 מתנדבים בגיל ממוצע של 54 שנים, עבור סיכום של פרק זמן של 7 שנים במחקר פרמינגהם.

אפילו כאשר נוטרלה התועלת של צריכת מזון עשיר בסיבים, הנמצאים בעיקר במזונות שעשירים גם במגנזיום, נותרו הנתונים  תקפים. מגנזיום נמצא כגורם בעל החשיבות היותר גבוהה למניעת סוכרת בתזונתם של אלו שהיו בסיכון גבוה לכך.

במחקר נמצא שרק מחצית מתושבי אמריקה מקבלים די מגנזיום בתפריטם. הקצובה היא 400-420 מ"ג  מגנזיום לגבר מבוגר ו- 310-320 לאישה מבוגרת.

מחקרים חדשים מגלים שוב ושוב את חשיבותם של ששת המינרלים הנדרשים לגוף בכמות גדולה, והם  מהווים 99% מכלל כמות המינרלים המצויה בגוף. זה לא אומר שיש לזלזל במינרלים הנדרשים בכמויות קטנות. בהמריצו את תהליך העיכול, המגנזיום מאפשר לגוף להפיק אנרגיה מן המזון. הוא דרוש הן ליצירה והן לאגירה של אנרגיה. בלעדיו אין אנרגיה, אין תנועה, אין חיים.

הגוף לא זקוק למגנזיום רק לשם יצירת אנרגיה – יש לו גם יכולות ריפוי לכאבי ראש, נגד כאבים כרוניים, אסתמה ונדודי שינה. מחסורים בו נמצאו גורמים לדפרסיה עמוקה, מאחר והמינרל חיוני לשם יצירת כמות סרוטונין מספקת.

כעת, מחקרים מראים שמגנזיום ולא הסידן הוא המינרל היותר חשוב לבריאות העצמות יש ליטול לפחות כמויות שוות משני מינרלים אלו, אולי אפילו יותר מגנזיום. עודף סידן וחוסר מגנזיום גורם להתכווצויות בגוף.

מקורות

http://medicalxpress.com
http://www.doctoroz.com
https://www.framinghamheartstudy.org
http://www.naturalnews.com
http://www.ancient-minerals.com
http://vitamins.lovetoknow.com

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול