רסברטרול דוחה תהליכי הזדקנות

מחבר ועורך: דר' מרדכי הוכברג, PhD, תזונאי

הודעה חשובה
הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים ומבוסס על מחקרים. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה לרופא או תזונאי, לפי המצב.
אין המערכת אחראית לתוכן המודעות

צמצום בצריכת הקלוריות וצומות לסירוגין נמצאו מאריכים את תוחלת החיים. צמצום בצריכת הקלוריות, תוך הימנעות ממחסורים תזונתיים, לא זו בלבד שמאריך את תוחלת החיים – הוא גם עוזר לבריאות, עוזר לזיכרון ומספק הגנה נגד מחלת אלצהיימר. מסתבר שגם הרכיב הצמחי רסברטרול עושה את אותה הפעולה.
במאמר מדעי חוקרים בדקו יותר לעומק את השינויים שחלים בגוף עם צמצום צריכת הקלוריות והשפעתה על מניעת מחלות זקנה והגנה מפני מחלת אלצהיימר. בחיפוש אחרי רכיבי תזונה שיעשו את אותה פעולה ללא צמצום בצריכת הקלוריות, נמצא חומר טבע שהוכח כפועל בדרך דומה – רסברטרול. נמצא שלחומר זה יש גם יכולת נוגדת מחלת אלצהיימר. החוקרים שסקרו את התועלת של חומר זה היו דרק פירסון וסנדי שאו..
במחקר שנעשה ממש בזמן האחרון עם עכברים נמצא שעם צמצום כמות הקלוריות במזונם, חילוף החומרים אצלם נעשה יותר קטוגני, שורף שומנים, מה שתרם לפעילות טובה יותר של מוחם. החומר הלבן שבמוחם נשמר טוב יותר וכך, גם הביצועים שלהם היו טובים יותר. ניסוי זה לימד שעם צמצום קלוריות, יש מעבר מצריכת אנרגיה מגלוקוז לצריכת אנרגיה משומנים. נתון זה אישר שצריכת קלוריות משומנים מחקה במידה רבה את הדרך של צמצום בצריכת קלוריות וצומות לסירוגין.
הבנה טובה יותר לגבי הקשר בין תפריט והזדקנות
בהתחשב בהארכת תוחלת החיים ובעליה בשכיחות מחלות ניווניות של המוח, יש היום יותר הבנה בסוגיה איך שינויים בתפריט ובסדר הארוחות יכולים להשפיע על מניעת וריפוי מחלות זקנה.
על כל פנים, יש מספר נתונים למחשבה. לחיות מעבדה נותנים מזון ללא הגבלה שיאכלו כמה שהן מעדיפות. יש אצל[ אכילת יתר והשמנת יתר, מה שלא קורה בטבע. אין להן את הפעילות הגופנית והמוחית הדרושה להן כדי למצוא את מזונן בטבע.
נושא נוסף הוא שלמרבית האנשים קשה לעמוד במשטר של צמצום כמות האוכל וצמצום שעות האכילה ביממה. לכן, דרושים פתרונות שיביאו תועלת דומה לצומות לסירוגין. ויש גם כאלו שמחוסר הבנה בתזונה מגיעים לתת-תזונה.
לכן כה חשוב המידע לגבי רכיב התזונה הרסברטרול. נטילתו יכולה לדחות תהליכי הזדקנות בהם יש סבל לאדם עצמו ועול על מקורביו. לגבי רסברטרול, יש די מידע על התועלת וחוסר הנזק שבצריכתו. רסברטרול הוא חומר טבעי נטול תופעות לוואי ובהחלט יש די נתונים המלמדים שמומלץ לצרף אותו לסדר היום של התוספים.
מקורות
Van Cauwenberghe C, Vandendriessche C, Libert C, Vandenbroucke RE. Caloric restriction: beneficial effects on brain aging and Alzheimer’s disease. Mamm Genome. 2016 May 30. [Epub ahead of print] Review. PubMed PMID: 27240590.
Guo J, Bakshi V, Lin AL. Early Shifts of Brain Metabolism by Caloric Restriction Preserve White Matter Integrity and Long-Term Memory in Aging Mice. Front Aging Neurosci. 2015 Nov 13;7:213.
Wood SH, van Dam S, Craig T, Tacutu R, O’Toole A, Merry BJ, de Magalhaes JP. Transcriptome analysis in calorie-restricted rats implicates epigenetic and post-translational mechanisms in neuroprotection and aging. Genome Biol. 2015;16:285.

By Dr. Mercola
Is it possible that chromosomal damage is simply a marker for cancer and not the actual cause of the disease? Compelling

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול