שימוש בקרני אור לטפול אורתופדי

קרן לייזר שהיא קרן אור באורך גל מסוים מאפשרת שימוש בעוצמות אנרגיה שונות בהתאם ליישומים שנדרשים ממנה.

בחדר הניתוח היא משמשת בעיקר לניתוחי עיניים וגם לניתוחים ברקמות רכות. בעוצמה נמוכה היא נקראת 'לייזר רך' (soft) ומשמשת בניתוחים פלסים ואסתטיים. השימוש בקרן לייזר נוסה לפני עשרות שנים בניתוחי עצמות בכירורגיה אורתופדית בתל השומר ולא הניב יתרון על שיטות קונבנציונליות ולכן נותר שימושו באורתופדיה בכירורגיה ארתרוסקופית של מפרקים.

המכשור שמפיק את קרן הלייזר יקר, לכן טבעי היה שבעזרת מחקר ופתוח יימצא לו תחליף יעיל וזול. בתחילת שנות ה- 90, לפני קרוב לעשרים שנה פיתח מנהל המו"פ של חברת אמקור עמנואל מנדס שיטה פחות יקרה אבל לא פחות אפקטיבית עם שימוש ב- NARROW BAND LIGHT" כלומר אלומת אור צרה, עם אורך גל של צבע אדום או של אינפרא-אדום. המכשור שנראה כמו שפופרת של טלפון ביתי נקרא 'BIOBEAM'. מחקרים קלינים רב-גוניים שבוצעו במחלקה האורתופדית בבית חולים בני ציון (רוטשילד) בחיפה ופורסמו בספרות האורתופדית (Iusim et al. in Orthopedics 15:1023-1025, 1992. ) הוכיחו את יעילות הטיפול ב'אלומת אור צרה' בבעיות בעור כמו ריפוי חתכים כירורגים וכיבים כרונים כתוצאה מסכרת או מחלות ורידים. לאחרונה פותחה השיטה של שימוש באלומת אור צרה גם לטיפול בנזלת אלרגית בהצלחה.

אבל הטפול לא היה יעיל במחלת הרפס ולא בפצעי בגרות (acne), והטפול לא הוכיח יעילות (בהשוואה לפלצבו )בבעיות אורתופדיות עמוקות יותר כמו כאבי מפרקים וכאבים בעמוד השדרה.

הסבר לאפקט הטיפולי של קרן אור כמו בשאר הטפולים החיצוניים מבוססי אלמנט אנרגטי (כמו אלקטרומגנט, אולטראסאונד) הוא בין היתר על ידי הרחבת כלי דם ושפור הזרימה. הסבה להעדר השפעה של אלומת אור צרה ושל לייזר על רקמות עמוקות מובנת, מכיוון שגלי אור (פוטונים) אינם יכולים לחדור רקמות אטומות בגוף אדם מעבר לסדר גודל של מילימטרים מבלי לגרום נזק. לכן לכאבים שמקורם במפרקים ועמוד שדרה הטפול עם אולטראסאונד אפקטיבי יותר.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול