שימוש רפואי בארס דבורים

במהלך האבולוציה חלה התאמה בין הדבורים לבין חומדי אוצרות הכוורת ובראשם האדם, תחום התמחותו של ארס הדבורים התכוונן לפגוע במערכות החשובות של האורגניזם-העצבים והדם ומצד שני גייס האורגניזם אל מול הארס כוחות הגנתיים ע"מ לגבור על חומרי הארס.

בדרך זו הפך ארס הדבורים לחומר מגרה ספציפי, המסוגל להפעיל כוחות הגנה אצל האורגניזם ע"י גיוס כוחות הורמונליים, אימוניים ועצביים במטרה לשמור על פונקציות החיים והתפקוד הכללי של הגוף.

במילים פשוטות פעולתו המרפאת של ארס הדבורים אינה מתבטאת בריפוי ישיר של הסימפטומים אלא בעקיפין ע"י גירוי של מערכות גוף אחרות אשר מחסלות את הסימפטומים.

טיפול בארס דבורים מתחיל באבחון יסודי שאורכו כשעתיים כולל שאלון בריאות ותזונה מפורט ובדיקה גופנית מדוקדקת, תוך התמקדות בעמוד השדרה. לאחר מכן, מבוצעת במטופל בדיקה אלרגית תת-עורית על אמת ידו. תוצאות הבדיקה יקבעו אם הוא כשיר להמשך טיפול.

דיקור בארס דבורים – דיקור בארס דבורים נועד למקרים של כאבים חזקים ויעיל לטיפול בכ-300 סוגי מחלות, ביניהן: דלקות מערכתיות (כדלקת פרקים ודלקות ריאומטיות למיניהן כמו ארטריטיס), שיגרון ניווני, טרשת נפוצה, סרטן, פצעים כרוניים, לחץ דם גבוה, אסטמה, חולשה של המערכת החיסונית ומחלות כרוניות אחרות.

מרכיביו העיקריים של ארס הדבורים הם המליטין והאדולפין. לחומרים אלה תכונה אנטי-דלקתית וביו אנרגטית בעוצמה הגדולה פי 4 מזו של הקורטיזון.

הטיפול בארס דבורים מאפשר לשחרר את המטופל מהתמכרות לתרופות סינטטיות כסטרואידים. הארס מפעיל את בלוטות ההפרשה הפנימית בגוף וגורם לייצור קורטיזון ואדרנלין למשך 3 ימים לפחות. הדיקור בארס מחזק את המערכת החיסונית ומערכת העצבים ובנקודות הדיקור בפרט ללא תופעות לוואי ובדרך כלל משולב הטיפול באכילת תוספי תזונה מהכוורת כגון: אבקת פרחים, פרופוליס, מזון מלכות ודבש.
משך הטיפול כ- 2-3 חודשים בתדירות של 1-2 פעמים בשבוע. במהלך הטיפול נחשף המטופל לכמות זעירה של מרכיבי ארס הדבורה במינון הולך וגדל בשיטה של מולטי-דיקור (דיקור בנקודות רבות) וכשקיימים תסמינים אקוטיים כגון של דלקת פרקים ודלקות מערכתיות אחרות, מתמקד הטיפול בנקודות המתאימות.
לכל אורך תקופת הטיפול נמצא המטופל בהשגחה ובקשר מתמיד עם המטפל.

היכן וכיצד מוחדר ארס הדבורה

השימוש בארס דבורים נעשה באחת משתי הגישות הבאות:
1. הגישה המקובלת בעולם המערבי (בעיקר בארה"ב), היא עקיצה במקומות הכואבים (מפרקים שרירים).
2. הגישה האנרגטית: כאן נעשית החדרת הארס ע"י עקיצה בנקודות דיקור מתאימות לאיבר הדלקתי.
עושים זאת לאורך המרידיאנים – קווי זרימת "אנרגיות החיים" (צ'י – Qi) לפי פילוסופיית הרפואה הסינית.

מגוון טכניקות לשימוש בארס הדבורה:

1. החדרת ארס ע"י עקיצת הדבורה: זוהי השטיה הטבעית הפשוטה והיעילה ביותר להחדרת הארס. מניחים את הדבורה ולוחצים עליה קלות. בתגובה לכך הדבורה עוקצת ומשחררת את הארס שלה אל תוך האזור הנגוע. יש הטוענים שעוקץ הדבורה הוא "המזרק הטבעי" והסטרילי היחיד שקיים בטבע.

2. הזרקה של ארס: ניתן "לחלוב" את הארס ולהחדירו ע"י הזרקה במזרק. בכל מקרה מומלץ טיפול בידי בעלי סמכא בנושא זה.

3. ארס במשחות: על דלפקי בתי המרקחת מצויות משחות לשיכוך כאבים אשר מכילות את ארס הדבורה. הטיפול בהן הוא מקומי – על העור – ומטבע הדברים יעילות המשחות קטנה מיעילות השיטות שבהן מוחדר הארס אל תוך הגוף.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול