שיקום מניתוח קיסרי

השימוש בצמחי מרפא לשיקום מניתוח קיסרי נפוץ יותר ברפואה העממית ויותר באפליקציות חיצוניות, למיילדת בימים ההם היה גם את הידע בצמחי מרפא – ידע שעבר מאם לבת ובין המרפאים.
להלן מובאים כמה צמחים שראיתי לנכון לציין, צמחים שבדר"כ יהוו נוכחות בפורמולות לשיקום רקמות, שיקום מע' העצבים, אנרגית הריאה ומע' העיכול, הורדת רמות סטרס וספיגה של רעלים – מתרופות או מייצור עצמי(כתוצאה מתהליך הסטרס ותגובת הגוף לטראומה).

הצמחים:
Centella asiatica(Hydrocotyle) – גוטה קולה: צמח זה הוא בעצם שורש הפורמולה.

הצמח עדין ולכן יש לקחת אותו לזמן ממושך. הוא מזין, מחזק ומשקם את מע' העצבים ויכול לעזור במקרי דיכאון קל ועד בינוני. ברפואה המסורתית השתמשו בו לאריכות ימים כשומר על היכולות המנטליות, בטיפול קונקרטי לכהות חושים, חוסר דיוק מחשבה, ובמקרים של חוסר ויטליות כאדפטוגן כללי.

עבודתו בשיקום עצבים גם היא תורמת לשיקום החתך העמוק מבחינה עצבית ומנטלית. יש אסכולות שטוענות שכשרקמה נפגעת ע"י חתך סכין היא "נעלבת"(נהוג לשלב בטיפול רמדי הומאופטית בשם Staphysagria).

יש לו יכולת אנטי דלקתית בכל הרמות.

במערב נחקר רבות על שיקום רקמות חיבור, בעיקר כמשקם של רקמת העור בכל השכבות.

הצמח מטפל בהצטלקויות פנימיות וחיצוניות ומאזן רקמה צלקתית שיצאה משליטה. הצמח הוכיח עצמו מעבדתית ביכולתו לגידול סיבי רקמה מה שנותן לו את היכולת לעזור בחידוש ורגנרציה של רקמות. בעכברי מעבדה הראה שיפור בייצור פגוציטוזיס ובכך הוא עוזר להילחם בדלקות.

נהוג לשלב בפורמולה עם Hypericum כמשקם ומזין עצבי.

Radix Codonopsis pilosulae – קודונופסיס: בהגדרתו אדפטוגן גברי אך פחות ממריץ ומחמם מדודו –Ginseng.

הצמח טוניק למחם התחתון ומגביר את ה- Qi – מיועד למצבים של חוסר תאבון, תשישות, או כל מחלה כרונית המערבת חולשה של אנרגית ה- SP . גם תומך במקרי צניחה של הרחם והמעיים. תומך במע' הריאה במקרים של חוסר אוויר לנשימה על רקע של חולשת טחול. בנוסף מחזק את נוזלי הגוף (תומך בדם, לימפה).

בשילוב עם צמחים כגון Angelica sin. ו- Rehmanniae glutinosae הוא משמש בפורמולה כנוגד עייפות, סחרחורות, אדישות, הקשורים לחוסר אנרגיה של הדם.

בניסויים על חיות מעבדה הראה הצמח עליה בספירה של תאי דם אדומים, ורמות המוגלובין, באותו ניסוי היו גם עליות ברמות של לויקוציטים ונויטרופילים.

ניסוי אחר בחיות מעבדה הראה עליה קלה של גלוקוז, אך זה לא היה תחת השפעתו של הצמח על גוף אלא בגלל רמות סוכר שנתגלו בשורש.

הצמח מעלה את רמות ההתנגדות של הרקמה לטוקסינים ותרופות.

Astraglus membranaceus – אסטרגלוס: משמש כאדפטוגן וכטוניק ל- SP ול- Qi במקרים של חוסר תאבון, עייפות ותשישות, הוא תומך בספרת ה- yang של הטחול במקרים של צניחות רחם קיבה או הרקטום. גם במקרים של דימום רחמי שלא בזמנו.

טוניק במקרים של הזעות ספונטניות לחולשה של הריאה וה- Qi המגן, ובחוסר אוויר לריאות. במקרים של חוסר יכולת של הגוף להזיע הוא מעודד הזעה.

במקרים של התאוששות ממחלות כרוניות ובהתאוששות במקרים של איבוד דם. במצבים של מוגלה תקועה שלא זורמת הצמח שואב החוצה את המוגלה.

ולאחר הוצאת המוגלה הוא מעודד גדילה והתחדשות של תאים.

אסטרגלוס תומך ומזין את מע' החיסון, ניתן להשתמש בו כתרופה אנטי ויראלית, נמצא כמגביר רמות של אינטרפרון והגברה של לימפוציטים. ומעלה את רמות cd4- אשר מעודד את הפקטור החיסוני T-helper.

בגלל שהוא שורש הוא גם מזין ומלחלח את הגוף, חשוב לאחר ניתוחים – ניתוח=חום.

בקשר למע' הקרדיווסקולרית יש טוענים שהוא מוריד לח"ד אך האפקט מתבטא יותר בפיזור הדם מהמרכז אל הפריפריה – אפקט חשוב לאמהות אנמיות שמרגישות חולשה לאחר ניתוח זה..

בשימוש עם Angelica sin. במקרים של חוסר דם כתוצאה מדימום עם סימפטומים של עייפות, חום, חוסר שקט, צמא, גם במקרים של פצעים שלא מחלימים המלווים בכאב.

Angelica sinensis – אנג'ליקה סינית: טוניק יותר בספרה הנשית, בתמונה כללית של חוסר וחולשה פחות מזין את ה- Qi יותר את הדם ומאזן את המע' ההורמונלית (יש בו חומרים דמויי אסטרוגן אך הוא לא צמח הורמונלי), במקרים של טשטוש בראייה, טיניטוס, ופלפיטציות. הצמח מטפל גם בכל חוסר איזון של הוסת.

משמש גם כטוניק לטחול ולמע' העיכול טעמו מריר ולכן הוא גם פותח כבד תקוע.

צמח חשוב בכל בקשור לכאבים בגלל זיהומים בדם, כאבים בטנים, פציעות טראומטיות.

הצמח מלחלח את המעיים ומשחרר סתימות הקשורות לחוסר דם.

עוזר להוריד נפיחות, מגרש מוגלה, ומעודד רגנרציה של תאים ודם.

יש לו אפקט אנטיביוטי.

עוזר לכווץ ולהרגיע את הרחם לאחר הריון, ולהזרים דם לאזור רחם שעברה טראומה.

Glycyrrhizae uralensis(licoritz) – שוש קרח: צמח עם פעילות מתונה ללא רעלנות לתווך ארוך. קונטראינדיקציה(אסור לשימוש) במקרים של לח"ד גבוהה, צבירת נוזלים, אוסטאופורוזיס, מתיחות יתר, ורגישות ביטנית.

הוא משקם מרגיע ומשרה שלווה יש לו משיכה לריאות, קיבה, מעיים, שלפוחית שתן, קליפת האדרנל, וההפופיזה. הוא מאזן את כל הגוף ע"י כך שהוא עובד על כל 12 המרידיאנים הראשיים.

אנרגטית הוא מעל את ה- Qi ומחזק את ה- yang – שבדר"כ חלשים לאחר ניתוח שכזה.

אינדיקציות: משקם את ההפופיזה והאדרנלים ומעודד עליה של אסטרוגן. משפר את מע' החיסון ובמצבי חולשת טחול וכליות המלווים בחוסר תאבון עייפות ותשישות, חוסר יציאות, כאבים לומברים, חוסר יצר מיני, עודף סטרס, סוכר נמוך – תומך בלבלב, וכולסטרול גבוהה. בדיסהרמוניה של המעיים הנובעים ממצבי חום..

במצבי טוקסיקה הוא עוזר "בכיבוי שרפות" לאחר הרעלות או מינוני יתר של תרופות. כאבים המלווים בספזם.

בפורמולות עוזר לאזן את הפורמולה ע"י כך שמשלב בין הצמחים ומאגד את הפורמולה, כשמלווה בתרופות אחרות מייעל את האפקט של התרופה מאפשר להוריד את המינון.

בחיות מעבדה עזר להוריד רמת חומציות להרגיע את המעיים והקיבה, הוריד ספאזם שהושפע מאצטיל כולין היסטמין ובריום.

Calendula officinalis – ציפורני חתול: פוטנציאל עיקרי כמקרר – אנטי דלקתי, אנטיספטי, אנטיספסמודי, אסטריגנט ללא טנינים – עוצר דימום

במקרים של פעילות עיכולית לא טובה, כאבי בטן, כאבים הקשורים לכיבים במע' העיכול ובכלל טוב לטיפול ורגנרציה של תאים במקרים של פציעה, טראומה וצלקות שלא מתאחות.

משתמשים בו יותר באפליקציות חיצוניות כרגנרטור ואנטי זיהומי.

Symphytum officinale(Comfrey) – קומפרי: מלחלח, אסטריגנט, אנטי דלקתי,

תומך בבעיות הקשורות לריאה, משמש כמרגיע למע' העיכול, במקרים של כיבים וקריעת רקמות בכל הגוף כרגנרטור של תאים, מעודד שחרור של פרוסטגלנדינים אנטי דלקתיים, עוזר לשיקום הרקמה הרירית בכל הגוף.

טוב גם באפליקציות חיצוניות וגם בפנימיות(לפי הספרות השימוש יותר באפליקציה חיצונית, בגלל אלקלואיד – pyrolyzidir היכול לגרום נזק לכבד – אך הניסיון הקליני מראה שאינו מהווה סכנה).

לכל המקרים של חתכים וטראומות, לרקמות: עור, רקמות חיבור, גידים, רצועות שרירים ועד עצמות.

משמשים כאינדיקציה לטיפול בצלקות לא עמוקות ולא ישנות, ובסימני מתיחה לאחר לידות.

Verbana officinalis – ורבנה רפואית: טעמו מר ולכן הוא פותח ומנקז את הכבד.

הוא בעל פעילות רפואית רחבה אך עדינה ולכן יש להשתמש לאורך זמן.

הוא מזין את הכליה – מסורתית עוזר להמיס אבני כליה , לפי הסינים כליה = מוח ולכן הוא משמש כמרגיע של מע' העצבים, גם במקרי דכאון המלווה בחוסר שקט ומלנכוליה("מרה מקולקלת").

יש לו השפעה על מע' הרבייה הנשית ואפקטיבי מאוד להגברת ייצור חלב שלא מגיע(תוך יומיים מתחילת השימוש). תינוקות של ניתוח קיסרי לרוב מוזנים בבתי החולים בתחליפי חלב אם ואז האמהות בנוסף נאמר לאמהות שחומרי ההרדמה יכולים לעבור אל התינוק. אמהות רבות מתייאשות מההנקה.

Hypericum perforatum – פרע: אנטי דכאוני מוגדר תחת מחקרים רבים במערב שנעשו על hypericin S.E 0.3%, אשר מזין ותומך ביין של מע' העצבים. במחקרים נמצא שהיפריקום מנטרל את פעולת האינזים מונואמין אוקסידאז ומאפשר יותר סרטונין במערכת.

בעל פעילות כאסטריגנט עם טעם יבש ואיכות יבשה, אפקט מקרר ואנטי דלקתי.

מכיל כמות גדולה של טנינים ופלבנואידים, מסורתית השתמשו בו באפליקציה חיצונית כאסטריגנט למצבים של חתכים ופצעים עמוקים המערבים חתך של רקמות עצביות, פציעות בשדה הקרב – טענו שיש לו יכולת לחדש רקמות עצב(לא הוכח מעבדתית).

הוא תומך ומחזק את הויטליות של האורגניזם ומשמש כאדפטוגן כללי.

שימושים בשמן היפריקום: חיצונית לחתכים, שכוח כאבים עצביים, פגיע ויראלית.

מחשבוני תזונה

פרסומת

צמחי מרפא יעילים ביותר לטיפול בתופעות שונות המתבטאות בתכיפות ודחיפות מתן שתן. חברת פריסו היא יצרנית כמוסות מצמחי מרפא המשמשים לטיפול בבעיות שונות בדרכי השתן מזה מאות שנים.

למידע נוסף

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך

האם לתזונה ישנה על עיכוב הזדקנות?, שלום כאן קובי עזרא המומחה שלכם לרפואה נטורופטית ובריאות טבעית. כידוע ההזדקנות היא גורם הסיכון העיקרי למחלות כרוניות

הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול יפנה

  הודעה חשובה: הכתוב בחוברת זו איננו בגדר מרשם רפואי לטיפול במחלות, אלא ידע שפורסם בכתבי עת מדעיים שמופיעים בעולם. מן הראוי שהנזקק לטיפול